Toon posts:

[PHP] display day(s) / week(s)

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn query poept een hele reeks timestamps uit, maar die wil ik nu netjes gaan afbeelden. Hiervoor het ik het volgende bedacht:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
if ($row["response"] < "86400") {
        $result = $row["response"] / 3600;
        echo $result." hour(s)";
      } else if ($row["response"] >= "86400" && $row["response"] < "604800") {
        $result = $row["response"] / 86400;
        echo $result." day(s)";
      } else {
      print $row["response"];
      }

Oftewel, als de timestamp minder is dan 86400 (1 dag) dan moet hij het aantal uur afbeelden, en als hij meer is dan 86400 (1 dag), maar minder dan 604800 (1 week) dan moet hij het aantal dagen afbeelden.

Allemaal leuk en aardig, maar hij geeft een dikke error:
code:
1
Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in C:\webroot\working\requesttool\meuk\layout.php on line 152

Toch beeld hij de eerste waarde wel goed af (namelijk een 0,5 hour(s)) maar daarna klapt ie eruit. Overigens is regel 152 mijn while statement (deze meuk staat in een do while statement die door alle waardes uit de query heen wandelt).

Verwijderd

Je query klopt niet. Bovendien is dit geen timestamp. Valt dit niet onder: debuggen doe je zelf?

• Sybr_E-N
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:00
Heb je al eens gezocht op die error? In het kort komt het erop neer dat je query hiet goed is gegaan. In plaats van een resultaat krijgt de mysql_fetch_array een error binnen, en dat vind ie niet goed.

Verwijderd

Topicstarter
De query klopt wel degelijk, aangezien ik wel gewoon de 'response' value kan tonen. (zonder deze if statement)

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Sorry SiXpAcK, maar dit topic gaat op slot. Debuggen is iets wat je zelf moet doen, en simpelweg die foutmelding op Google invullen lost het probleem in 2 minuutjes op. Een beetje meer eigen inzet kan dus geen kwaad. :)

Lees ook even P&W FAQ - De "quickstart" door. Dit is al het tweede topic dat je opent binnen 24 uur waarin ik je eigen inzet een beetje mis. In de genoemde FAQ staat vernoemd welke handelingen er vooraf horen te gaan aan het openen van een topic.
Meer info over debuggen vind je hier: P&W FAQ - Leer **** debuggen!!. :)

Edit: bovendien zeg je dat de fout optreedt in je while lus. Waarom laat je dan uitgerekend die while niet zien? :?

[ Voor 10% gewijzigd door NMe op 13-05-2005 14:54 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.