Toon posts:

index.aspx op IIS server.

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu mijn IIS webserver op (hoera).

Alleen kan ik alleen HTML bestanden zien, als ik .aspx bestanden open laat die of de broncode zien of de website maar dan onjuist (vormgeving klopt voor geen meter).

Ik kan garanderen dat met de broncode/website niks aan de hand is.

Mijn vraag: waar en hoe stel ik in dat mijn IIS webserver ook met .aspx kan werken?

Greetz, cry0.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:31
heb je ASP.net wel geinstalleerd?

ASP.net 1.1

[ Voor 68% gewijzigd door Ramon op 13-05-2005 14:34 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:33
Eigenschappen van de website en dan documenten volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
De server is helemaal afgeleverd en zou compleet moeten zijn, waar en hoe kan ik controleren of asp.net geinstalleerd is?

Verwijderd

Topicstarter
MADG0BLIN schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 14:33:
Eigenschappen van de website en dan documenten volgens mij.
Geloof me ben al een tijdje bezig en kan het nergens vinden :P.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:31
Heb je windows 2003 draaien? Ga naar Internet Information Services (IIS) manager, klik in dat venster aan de linkerkant op de computernaam, ga naar Web Service Extensions (onderaan). Je krijgt dan rechts een lijstje. ASP.NET moet hier tussen op 'Allowed' staan.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Win XP Prof. Volledig geupdate.

Verwijderd

Topicstarter
Ramon de Jesus schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 14:37:
Heb je windows 2003 draaien? Ga naar Internet Information Services (IIS) manager, klik in dat venster aan de linkerkant op de computernaam, ga naar Web Service Extensions (onderaan). Je krijgt dan rechts een lijstje. ASP.NET moet hier tussen op 'Allowed' staan.
Ik heb al is een IIS server gemaakt op Win 2003 en wist dus ook dat het daar zou zitten, bij Win XP is dit helaas anders.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik Microsoft.NET Framework wil installeren zegt ie dus: "Setup cannot install Microsoft .NET framework because another version of the product is allready installed"

Dit doet mij vermoeden dat hij al erop staat. :P

Nog andere ideeen?

/ cry0.

• elmer25
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-12-2021

elmer25

ooit was ik 25

Als je IIS na het .NET framework geinstalleerd hebt moet je deze nog uitvoeren:

c:\WINDOWS\Microsoft.NET\Framework\v1.1.4322\aspnet_regiis.exe

Als je het framework installeerd op een machine waar IIS al op draait gaat het automatisch.

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-08 23:05

pasta

Ondertitel

Hoi c0tic,

Op Gathering of Tweakers verwachten we wat eigen onderzoek voor je een topic opent. Zo kan je bijv. [google=asp.net in IIS] of zelf de instellingen controleren. Dit behoor je dan ook in je topicstart te vermelden. Echter, uit je topicstart kan ik eerder concluderen dat je nog niets gedaan hebt. Omdat je vraag ongetwijfeld makkelijk op te lossen, sluit ik je topic. :)

offtopic:
Welkom op GoT :w

Als je de laatste post hebt gemaakt binnen 24 uur, zou je dan in het vervolg de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop willen gebruiken? Anders staat het zo kickerig. ;)

De groeten doen onder je posts is ook niet nodig, wij Tweakers groeten elkaar continue.

[ Voor 7% gewijzigd door pasta op 13-05-2005 15:06 ]

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.