Ik heb mijn server opnieuw ingericht, en nu staat er op een nieuwe schijf een nieuwe installatie. Deze installatie werkt ook, alleen kan ik hem alleen starten vanaf de grub die met de oude installatie was meegekomen.
Dit is dus nu de situatie:
Uiteraard heb ik eerst met cfdisk de boot partitie van /dev/sdc als bootable aangemerkt, en die van /dev/sda afgemeld. Daarna heb ik met grub een nieuwe MBR geïnstalleerd op /dev/sdc.
Hoe kan ik er toch voor zorgen dat deze array als bootdevice gepakt gaat worden? Ik kan in zowel de BIOS van het systeem als de BIOS van de raidcontroller niks aangeven.
De boot-setup moet veranderd worden, want de schijven van /dev/sda gaan uit de machine om voor een grotere vervangen te worden.
Dit is dus nu de situatie:
code:
1
2
3
4
| /dev/sda Oude install (RedHat 9) met de actieve grub /dev/sdb Data /dev/sdc Nieuwe install (Gentoo 2005.0) /dev/sdd Data |
Uiteraard heb ik eerst met cfdisk de boot partitie van /dev/sdc als bootable aangemerkt, en die van /dev/sda afgemeld. Daarna heb ik met grub een nieuwe MBR geïnstalleerd op /dev/sdc.
code:
1
2
| root (hd2) setup (hd2,0) |
Hoe kan ik er toch voor zorgen dat deze array als bootdevice gepakt gaat worden? Ik kan in zowel de BIOS van het systeem als de BIOS van de raidcontroller niks aangeven.
De boot-setup moet veranderd worden, want de schijven van /dev/sda gaan uit de machine om voor een grotere vervangen te worden.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier