Toon posts:

Acer aspire 1510 toetsenbord uithalen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo
Ik heb laats dubbel fris per ongeluk over mijn toetsenbord heen gegooit nu plakt hij heel erg de toetsen doen het nog..
Nu wil ik hem open halen maar k zou niet weten hoe ik heb gezocht op google niks gevonden enz er is niet een klepje op het toetsenbord dat ik zomaar uit kan halen Wie weet hoe je hem uithaal en precies hoe?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2005 15:08 ]

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Een klepje op het toetsenbord? ik vraag me af hoe je dat voor je ziet. Een laptop kan je over het algemeen heel goed uit elkaar schroeven maar dat moet je systematisch doen (anders weet je niet meer welk schroefje waar zat), netjes werken (anders zijn er schroefjes zoek) en de tijd voor nemen. Kijk goed hoe alles in elkaar zit en hoe het straks weer terug in elkaar moet.

Voor de meeste modellen laptop geldt: schroef de behuizing aan de onderkant open om te beginnen, vanaf daar kan je hem steeds verder uit elkaar halen tot je bij het toetsenbord bent.

Mocht je het niet aandurven, zoek dan iemand die al een keer een laptop uit elkaar heeft gehaald of ga naar een computerwinkel met technische dienst. Daar kunnen ze het ook voor je doen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

meestal wertk het als volgt( heb al vrij veel laptop's uit elkaar gehaalt en die waren volgens het zelfde idee gebouwd)

1) boven je toetsenbord zit een soort ''klepje'' en deze moet je ophoog wippen dmv bij de num lock er een schroevendraaier tussen te duwen. dan komt het klepje omhoog en haal je die weg

2) dan zit je toetsenbord nog vast, dit is per merk verschillend dus dan zal je ffies moeten kijken hoe dat vast zit.( het kan ook zijn dat dit vanaf onder vast zit geschoefd.)

3) vervolgens kan je het toetsenbord er een klein stukje uittillen, en dan zit het toetsenbord nog vast met een soort kleine flatcable en die moet je dan voorzichtig loshalen door een soort schuivje voven het einde naar boven te halen( lees: van het printplaatje af)

4) il het toetsenbord eruit, en vier je feesie ermee :+

edit: good luck! en niet onbelangrijk, neem er de tijd voor! en als het niet lukt ga er dan niet aan zitten trekken! vraag het hier even op het forum!

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2005 21:51 ]