Toon posts:

Mac OS X voor development.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van de week met de Powerbook van een vriend van mij gewerkt en ik was erg onder de indruk ervan. Ik was al van plan een laptop te kopen, maar nu zit ik te twijfelen of ik misschien niet voor een Powerbook zal gaan ipv een non-Mac variant zoals een Vaio.

Omdat ik hem vooral ga gebruiken voor development, in Java, vroeg ik me af of wat jullie ervaringen met development op Mac OS X zijn? Ik heb de site van Apple wel even doorgespit, maar wilde toch een wat objectievere mening :) Ik begreep dat elke UNIX toepassing ook op de Mac draait dus wat tools betreft zit het wel goed denk ik.

Aub geen discussie starten over over een mac wel of niet beter is dan een pc ;)

Verwijderd

Topicstarter
doH 8)7 ... voortaan eerst de search gebruiken, was al een topic over.. sorry!

• MacWolf
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-09-2024
Zie o.a.:
* [rml][ Java] Development op OSX[/rml]
* java compiler en editor

EDIT: Dit is gevonden met een simpele zoekactie in APL. Het enige trefwoord dat ik gebruikt heb is 'Java'. Zou niet ingewikkeld moeten zijn lijkt me, dus in vervolg graag eerst zoeken.

[ Voor 71% gewijzigd door MacWolf op 13-05-2005 13:53 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-02 07:18
En ik heb begrepen dat je vanaf Mac OS 10.4 ook Java 5 kan gebruiken, dus dat zit ook wel lekker :)

Liege, liege, liegebeest!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-02 12:22
Zie hier een promo praatje voor je favoriete (?) IDE: http://developer.apple.com/tools/eclipse.html

En ik kan het beamen, Apple en Java werkt heerlijk. (Behalve de postbank.. :( )

Java 5 kun je inderdaad gebruiken. Let wel, deze moet je apart installeren. Zie hier de download met release notes: http://www.apple.com/supp...ds/java2se50release1.html

Let er ook op dat Java 5 niet de standaard JVM is in OSX. Ik weet niet of dit anders kan dan met de hand, maar als je echt Java 5 standaard wil draaien dan zul je wat symlinks in /System/Library/Frameworks/JavaVM.framework moeten verleggen. Of expliciet naar /System/Library/Frameworks/JavaVM.framework/Versions/1.5

Verwijderd

Gaat prima hoor, veel Java developers werken op Apple :)
Eclipse doet het, en verder is het gewoon Unix, dus je hebt vi, emacs zo veel je wil :P
Pagina: 1