Toon posts:

Msi 865PE Neo2-ls oc met corsair twinx xpert 3200 C2 of XL ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, eerst mijn specs:

P4 2.6Gig 512KB HT 800 FSB
Msi Neo2 865PE LS
Sweex pci Raid 0 met 2X 120 Gig Sata hdd's (Seagate barracuda 7200.7)
2X 256 MB Kingston pc3200 cas 3 (3-3-3-8) in Dual Channel
Club3D Ati Radeon 9600Pro 128mb
Nec 2510A DVD brander

Ik ga mijn ouwe geheugen weg doen en ben van plan om er 1 gig in te doen. Nu twijfel ik tussen de volgende twee setjes:
-Corsair Twinx xpert 1024(2X512 Mb) 3200C2 (2-3-3-6) € 180,-

-Corsair Twinx xpert 1024(2X512 Mb) 3200XL (2-2-2-5) € 240,-

Ik wil een beetje overklokken maar niet te extreem met bv. waterkoeling. Ik wil mijn FSB op ongeveer 240 a 260 Mhz laten draaien en ik wil dit doen d.m.v. het geheugen en niet met voltages gaan kloten.

Van het XL setje vond ik de volgende oc review:

http://www.mvktech.net/content/view/1181/39/1/0/

Nu is mijn vraag kan ik ver genoeg overklokken met het goedkope C2 setje of heb ik echt het XL setje nodig?

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:02
Ten eerste, 240 à 260mhz = 960 / 1040 fsb effectief IS nogal extreem overclocken met een luchtkoeler. Zeker als je proc een prescott is.

Ten tweede, met beide setjes zal je waarschijnlijk 240 en 260 niet halen. Het is DDR400 en die ene heeft wel lage latencies maar als je daarmee DDR520 wilt halen heb je echt 6-6-6-15 nodig ofzo.

Veel beter en goedkoper waarschijnlijk is om PC3500 ofzo DDR te halen. Dat garandeerd je die snelheden en voor een Pentium 4 maken latencies toch niks uit. Als je een Athlon64 neemt is het echter een ander verhaal. succes

edit: tis geen prescott zie ik nu, maar dan nog is het een flinke OC :*)

[ Voor 8% gewijzigd door -ErikE- op 13-05-2005 17:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sorry ik bedoelde de fsb van mijn mobo overklokken.
Dus 240 x 13 (ik heb een gelockte multiplier) = 3120 mhz (cpu)
De XL haalde dit met gemak in eerder genoemde review.
Nu is mijn vraag of het goedkopere C2 setje dit ook ongeveer kan.

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 18:56:
Sorry ik bedoelde de fsb van mijn mobo overklokken.
Dus 240 x 13 (ik heb een gelockte multiplier) = 3120 mhz (cpu)
De XL haalde dit met gemak in eerder genoemde review.
Nu is mijn vraag of het goedkopere C2 setje dit ook ongeveer kan.
waarschijnlijk niet omdat daar geen Samsung TCCD mem opzit als bij het XL mem :)

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Verwijderd

Is 240 niet een beetje duur voor een TWINX (XL) setje van 2x512? (kijk voor de grap eens in de pricewatch)

• BvK P4
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 19:25:
Is 240 niet een beetje duur voor een TWINX (XL) setje van 2x512? (kijk voor de grap eens in de pricewatch)
dit zijn die nieuwe expert dingen waar een klein beeldschermpje op de modules zit ;) Zou zelf gewoon voor XLPT mem gaan..kost misschien 190, maar gaat net zo hard!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een open kast dus vandaar dat ik het met die beeldschermpjes wil.
Wat voor chippies zitten er dan op het C2 setje en wat kan ik volgens jullie daar ongeveer uithalen zonder al te gek te doen.

Verwijderd

Topicstarter
Wel koop ik er misschien een zalman luchtkoeler bij en haal ik mijn boxed koeler eraf mocht mijn cpu te warm worden.

• BvK P4
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 15:24:
Wat voor chippies zitten er dan op het C2 setje en wat kan ik volgens jullie daar ongeveer uithalen zonder al te gek te doen.
als je 240-260 wilt halen, is TCCD mem een must, dus XL! BH5 oid kan ook, maar dan heb je al gauw 3.3V nodig voor 260MHz ;)

[ Voor 5% gewijzigd door BvK P4 op 14-05-2005 20:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok dat ik XL nodig heb voor 240-260 weet ik nu, maar wat kan ik ongeveer halen met het goedkopere C2 setje? Misschien dat iemand hier al oc ervaring mee heeft.
En als ik het XL neem en ik laat het op 250 draaien moet ik dan verder nog wat aanpassen aan mijn systeem behalve een betere cpu koeler?

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me nog helpen met mn laatste vraag? _/-\o_
Zodra ik dan mijn nieuwe geheugen heb zal ik mn oc resultaten hier posten. O-)

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 15:24:
Ik heb 3200c2pt dc kit(2x512)v.1.5 week geleden gekocht voor 118 euries,nu al 114 eurie,deze gebruikt UTT bh-5 chippies.Op mn Neo2 met 3000+ haal ik al 2-3-3-7 met 2.8v op 202 mhz.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 14:41:
[...]

Ik heb 3200c2pt dc kit(2x512)v.1.5 week geleden gekocht voor 118 euries,nu al 114 eurie,deze gebruikt UTT bh-5 chippies.Op mn Neo2 met 3000+ haal ik al 2-3-3-7 met 2.8v op 202 mhz.
Ok je haalt nu 3000+ maar wat is je cpu zonder oc? Je fsb is gewoon normaal met 202 mhz, je voltage ook of heb je die opgeschroeft?

En dan even terzijde je wilde de bios van je neo2 updaten las ik in een ander topic.
Ik heb dit zelf altijd via live update 3 van msi gedaan. Al een paar keer, gaat bij mij perfect. Als je het doet raad ik je aan om live update 3 te gebruiken. Staat op de cd van je mobo anders kan je het gewoon downen bij msi.

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand wat ik kan halen met het C2 setje? :?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2005 14:55 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand? :|

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-01 13:37

Skyline GT-R

RB26DETT

Kees, MorionKnight haalt geen 3000+, hij HEEFT een 3000+. Dat is iets anders, dat wil zeggen dat hij een AMD Athlon 64 3000+ heeft, een S939 wel te verstaan gezien deze op een Neo2 zit.

Over je ram, de FSB die je haalt hangt af van de chips die op je mem zitten EN de kwaliteit ervan ;) Bij de Corsair XL zijn dat Samsung TCCD, dewelke altijd 250MHz horen te halen, bij die C2 reepjes wil dat nogal is verschillen (de gebruikte chips, en dus ook de gehaalde OC ervan).

Ik heb wat problemem met mijn Corsair XL reepjes :( Ze gaan niet verder dan 225MHz, maar dat ligt niet aan de mem, wel aan iets anders. Een andere aanrader van geheugen is gewoon goedkope mem met Samsung TCCC chips. Ik heb zo'n setje kunnen testen: Samsung OEM 2x256MB CL3 TCCC, deze deden 250MHz @ 3-4-4-8-1T (heb nog geen lagere timings getest) @ 2.7V (standaard) en dit voor geheugen van 50€ ofzo...

Check de PriceWatch voor prijzen en de plaatsen waar je wat kan kopen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst iedereen bedankt voor alle info.
Ik weet nu dat het meest verstandigste is om het XL setje te nemen, omdat ik hier volgens eerder genoemde review de 250 Mhz wel mee ga halen 240 Mhz zowieso.
Zou ik het C2 setje nemen dan is het dus nog maar de vraag of daar BH-5 chippies op zitten en zo ja dan moet ik het voltage zo hoog zetten dat ik niet wil weten wat dat op de lange termijn doet met mijn mobo en geheugen.
En dan te bedenken dat ik eerst wegens economische redenen het allemaal wel dacht te doen met het C2 setje, dan toch maar even 60 euries bijleggen.
Zodra ik het XL setje heb post ik wel even een benchmark of oc resultaat.
Alsnog iedereen bedankt voor de wijze raad _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb nu het XL setje en geinstalleerd.
Draait prima op stock speed.
Maar bij het verhogen van de fsb naar 220 op cas 2-4-4-8 (voor de stabiliteit) valt heel mijn geluid weg. |:(
Hierbij komt mijn P4 2.6 dan op 2.8
Voor de rest blijft alles dan wel prima draaien.
Ik gebruik overigens de onboard geluidskaart van mijn mobo.
Wat doe ik fout? 8)7
d.o.t. uitgezet
performance mode op slow
mem voltage op 2.75 (voorgeschreven volgens corsair)
vcore niet aangepast

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2005 19:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
Misschien hoort mijn laatste vraag niet helemaal bij dit topic en kan ik beter een nieuwe starten.

• BvK P4
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 18:18:
Misschien hoort mijn laatste vraag niet helemaal bij dit topic en kan ik beter een nieuwe starten.
verhoog je vcore en zet je timings wat losser. Kijk of je dan ook verder komt.. Heb je trouwens wel PCI/AGP lock op enabled?

Verwijderd

Topicstarter
pci/ agp lock heb ik niet. (ik heb de laatste bios versie 2.5) Wel kan ik na het verhogen van de fsb in de bios pci agp op 66/33 zetten en het agp voltage op 1.5 volt. Spread spectrum heb ik uit staan.
Northwood's kunnen slecht tegen hogere core voltages dus dat durf ik niet en is volgens eerder genoemde review in dit topic ook niet nodig. Ik oc met een hogere fsb. Mijn timings staan al wat losser van 2-2-2-5 naar 2-4-4-8 net als in de review. Het enige wat ik nog kan doen is het dan zetten op 3-4-4-8.
Ik verhoogde de fsb naar 220 op 2-4-4-8 en dit liep prima.

Het probleem dat ik dan heb is dat ik geen geluid meer heb.

De geluidskaart zit geintegreerd in mijn mobo. Nu is mijn vraag wat kan ik doen om bij het oc'en te zorgen dat ik ook geluid heb?

Ik kan natuurlijk een nieuwe geluidskaart kopen en de pci sloten oc ik niet dus dan zou ik van het probleem af zijn, maar dat kost me dan weer al gauw 50 euries.

Verder ervaar ik niet dat mijn spellen sneller laden dan voorheen, terwijl dit nieuwe geheugen toch echt sneller zou moeten zijn dan het kingston 2x256 mb value ram in dual channel.
Ik heb 2x120 gb serial ata in raidO, misschien dat het beter is om er een 10.000 rpm hdd bij te zetten voor windows en alle aplicaties en dan mijn ouwe hdd's in raid0 alleen voor data.
Of heeft dit volgens jullie weinig nut?

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik niet beter hier een nieuw topic over starten?
Pagina: 1