Toon posts:

Low Emule ID zonder router

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen van het GoT forum,

Ik heb overal gezocht, op internet en hier op het faq/forum, maar ik kom er niet uit...
Ik wilde namelijk een keertje emule uitproberen maar een high id, ondanks mijn instellingen, schijnt om een of andere vage reden niet mogelijk te zijn. :'(

Mijn instellingen (hardware/software) zijn als volgt:

standaard pc, met schone windows XP installatie, zonder sp1 of 2, zonder firewalls ingesteld en zonder router...

De online-poorttester van emule geeft aan:
--------------------------------------------------------------------------------
Please wait while the ports of your eMule are being tested...
Testing IP: adsl-dc-3b438.adsl.wanadoo.nl (83.118.82.56)
Starting TCP connection test...
TCP test failed! UDP test will not be performed.
Connection test finished.
Results in detail:
TCP connection test failed.
It was not possible, to establish a TCP connection to your eMule.
Other users will only be able to connect to you with the help of a server, resulting in a low ID for you. While eMule still works, this will give you several disadvantages. Therfore it is highly recommended to solve this problem.
--------------------------------------------------------------------------------

en ook op http://www.dutchemulefaq.tk/ blijkt mijn poort niet toegankelijk te zijn:
timeout : timeout on ip 83.118.82.56 (6 sec)
this means, that we even did not receive a
RESET signal; maybe due to a 'stealth' firewall

Terwijl ik gewoon een ADSL Ethernet modem SpeedTouch 510 heb met een ADSL-lite abbonement van Wanadoo met een vast ip adres... :?

kan iemand mij helpen? alvast bedankt...

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Upload je weleens wat?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb emule nog niet eens gebruikt...als ik iets probeer te downloaden met emule...dan krijg ik te melding dat het bestand in de wacht staat... je weet wel: status waiting...en vervolgens download hij niets...

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2005 12:50 ]

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 12:47:
Ik heb emule nog niet eens gebruikt...als ik iets probeer te downloaden met emule...dan krijg ik te melding dat hij het bestand in de wacht staat...
Je moet gewoon wat geduld hebben. eMule is geen systeem waarmee je met 500kb/s je warez vanaf trekt.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:54

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 12:43:
standaard pc, met schone windows XP installatie, zonder sp1 of 2, zonder firewalls ingesteld en zonder router...

Terwijl ik gewoon een ADSL Ethernet modem SpeedTouch 510 heb met een ADSL-lite abbonement van Wanadoo met een vast ip adres... :?
..
XP zonder sp2? gelukkig zit in de modem een router/firewall ingebouwd. anders had je nu een pc met heel veel virussen.

De speedtouch heeft een ingebouwd NAT router. en daar moet je poorten forwarden
(als je me niet gelooft: top maar eens ip config in op je "cmd" promt en je ziet dat jouw ip op de pc 10.0.0.150 is )

Het Grote Poortmappingsverhaal

Maar mag ik aanraden toch echt te upgraden naar SP2. en in geen geval default server naar je PC
laten wijzen, want dan kun je in no time windows opnieuw instaleren zonder security updates.

/edit: bij emule begin hij zelden meteen te downloaden. maar dat komt echt wel goed hoor. Ander probeer eens een popular bestand zoals. Met een highid gaat het 30-40 % sneller, maar het blijft wachten.

populair (legaal) bestandL
http://content.emule-proj...3742242ec2a723b838bc4f506

[ Voor 17% gewijzigd door leuk_he op 13-05-2005 12:56 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 12:43:

Je moet denk ik even je poorten forwarden ;) Ander werkt het natuurlijk niet je speedtouch heeft NAT werkt als een soort firewall.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, dat weet ik...ik weet hoe bittorent verbindingen werken...maar echt...hij download gewoon niets...ooit...en verder vind ik het vreemd dat ik mijn poorten niet gewoon kan gebruiken terwijl ik een fast ip adres heb, een directe adsl verbinding, geen router en geen firewalls...

Hoe doe ik dat dan met mijn type modem?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2005 12:53 ]

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:31

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Dat is voor 0,0 van invloed op je ID :).

Verder ligt het idd aan je SpeedTouch.

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kan ik dan mijn speedtouch modem forwarden...want ik kan wel de instelling voor ander modems vinden, maar voor mijn eigen nog niet... :?

wel heb ik gevonden:

Veel vragen op het forum gaan over problemen met poorten forwarden voor P2P programma's als Bittorrent, Emule e.d. in een situatie waar de gebruikers een ADSL modem (Speedtouch, Zyxel) en breedband router in serie hebben opgesteld. Het ADSL modem fungeert in de meeste gevallen ook als router, en dan zijn er twee routers achter elkaar, en dat betekent dat poort forwarding spaak loopt, doordat er twee keer een IP-adres vertaald wordt via NAT (Network Address Translation). Het forwarden van een poort in één van de twee routers is dan niet voldoende, doordat het andere apparaat de poort geblokkeerd houdt.
Het gaat dus niet om het IP-adres, maar om de portforwarding.

Maar daarin wordt alleen het probleem uitgelegd, en geen oplossing gegeven :X

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2005 12:58 ]

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 12:56:
Hoe kan ik dan mijn speedtouch modem forwarden...want ik kan wel de instelling voor ander modems vinden, maar voor mijn eigen nog niet...
nogmaals:

Het Grote Poortmappingsverhaal

(b.v. web interface -> advanced -> napt

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels heb ik al wel gevonden hoe ik mijn porten moet forwarden en dat heb ik inmiddels ook gedaan.. d.m.v.:

http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=11800

Maar via de test-site shield ups, wanneer ik daar de net geforwarde poorten test, krijg ik weer de mededeling:

--------------------------------------------
This Internet port probe attempts to establish standard TCP Internet connections with any set of up to 64 ports specified by the user.
Your computer at IP:
83.118.82.56

Is now being examined:
Total elapsed testing time: 4.986 seconds

Your system has achieved a perfect "TruStealth" rating. Not a single packet — solicited or otherwise — was received from your system as a result of our security probing tests. Your system ignored and refused to reply to repeated Pings (ICMP Echo Requests). From the standpoint of the passing probes of any hacker, this machine does not exist on the Internet. Some questionable personal security systems expose their users by attempting to "counter-probe the prober", thus revealing themselves. But your system wisely remained silent in every way. Very nice.

Port
Status Protocol and Application
4662
Stealth Unknown Protocol for this port
Unknown Application for this port
4672
Stealth rfa
remote file access server
The ports you specified have been successfully probed. Their open, closed, or stealth status is displayed in the table above. This Text Summary button provides a textual report that can be printed, copied, and saved:

You may edit and resubmit your previous port list, replace the previous list with another one, choose to scan all of your system's service ports, or press your browser's BACK button to return to previous pages.
--------------------------------------------------------------

De poorten staan dus nog steeds alletwee ingesteld op stealth...terwijl ik ze net geforward heb... :?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:22
Heb je in Windows een vast intern IP adres ingesteld? Zoniet dan leg ik het even uit.

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
oeps te slegt je TS gelezen.

maar als je op de site van www.dutchemulefaq.tk komt dan staat er toch ook info op over de Speedtouch?

[ Voor 72% gewijzigd door degroot op 13-05-2005 13:39 . Reden: beter lezen van een TS ]

www.degroot-it.nl

Verwijderd

Topicstarter
EricJH schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 13:35:
Heb je in Windows een vast intern IP adres ingesteld? Zoniet dan leg ik het even uit.
ik heb in windows geen vast intern ip adres ingesteld...want ik heb via de setup van de kpn mijn adsl-verbinding tot stand gebracht...hoe doe ik dat?

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 13:31:

De poorten staan dus nog steeds alletwee ingesteld op stealth...terwijl ik ze net geforward heb... :?
Hoe heb je ze geforward, doe eens scherm printjes. dan zien we misschien de fout.

En het lijkt misschien offtopic, maar dat is het echt niet: welke antivirus draai je?

En dit is wel offtopic maar wel belangrijk: update je pc voordat je teveel opend en je zuur bent.

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 13:42:
[...]

Hoe heb je ze geforward, doe eens scherm printjes. dan zien we misschien de fout.

En het lijkt misschien offtopic, maar dat is het echt niet: welke antivirus draai je?

En dit is wel offtopic maar wel belangrijk: update je pc voordat je teveel opend en je zuur bent.
Yep, ik weet het..ik had ff XP native geinstalleerd omdat ik dacht dat het wel eens aan sp2 kon liggen...maar als verder niets helpt zet ik gewoon weer sp2 erop. Verder gebruik ik ik geen antivirus programma op het moment...zoals ik zei XP dus net geinstalleerd...

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 13:43:
[...]
Yep, ik weet het..ik had ff XP native geinstalleerd omdat ik dacht dat het wel eens aan sp2 kon liggen...maar als verder niets helpt zet ik gewoon weer sp2 erop. Verder gebruik ik ik geen antivirus programma op het moment...zoals ik zei XP dus net geinstalleerd...
Ok, dan is dat inderdaad je probleem even niet. post hier dan meer schermprintjes. (evt uploaden naar imageshack.us ofzo)

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 13:46:
[...]

Ok, dan is dat inderdaad je probleem even niet. post hier dan meer schermprintjes. (evt uploaden naar imageshack.us ofzo)
Hier een screentje van mijn forwarding instellingen:

http://img96.echo.cx/img96/5254/afbeelding13au.jpg

Hier een screentje van mijn routing/ipadressen:

http://img96.echo.cx/img96/6896/afbeelding25ao.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2005 13:53 ]

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-04 11:49

Sosabowski

nerd

misschien iets invullen bij "unspecified"?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

Verwijderd

Topicstarter
IorGie schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 13:53:
misschien iets invullen bij "unspecified"?
Wat dan? als ik daarin hetzelfde ip adres invul, doet ie nog niets..

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2005 13:59 ]

• jvd-nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 19:10
Helemaal niets ;) hiermee beperk je de regel namelijk voor 1 IP adres van buitenaf, en ik neem aan dat je meerdere emule-servers wilt gebruiken. Is het niet zo dat je via je Wanadoo-abbo elke keer een ander IP toegewezen krijgt, dus dat je NAT elke keer kapot gaat?

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:22
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 13:40:
[...]

ik heb in windows geen vast intern ip adres ingesteld...want ik heb via de setup van de kpn mijn adsl-verbinding tot stand gebracht...hoe doe ik dat?
Je stelt dat op de volgende plaats in: Start --> Configuratiescherm --> Netwrekverbindingen --> Klike rechts op netwerkverbinding en kies Eigenschappen --> Selecteer "Internet Protocol (TCP/IP)" --> Eigencschappen.

Stel het volgende in:
1. Het volgende IP adres gebruiken
2. Kies een IP adres wat niet in de DHCP address Pool (10.0.0.150 - 10.0.0.200) van de Speedtouch ligt. Bijvoorbeeld 10.0.0.1.
2. Subnetmasker 255.255.255.0 .
3.Standaard Gateway 10.0.0.138
4. DNS servers kun je even nazoeken bij je proivder. Maar het kan eventueel ook zonder die in te vullen daar de Speeedtouch die zelf al vind.

Nu moet je die 10.0.0.1 ook nob invullen op de Speedtouch ipv 83.118.82.56.

Achter een router worden IP adressen gebruikt die niet op het web gebruikt worden maar voor lokale netwerken zijn bedoeld. Voor de Speedtouch de range van 10.0.0.0. - 10.255.225.255.

• VIPER2001
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-04 23:43

VIPER2001

[GOT]The Source

doe es inside adress 10.0.0.150.

Asus X99-DELUXE i7-5930K 16 GB (DDR3 2133) asus GTX1070 8 GB , asus xense ,asus usbdvdwriter,CM-COSMOS II,coirsair1200I,evo1TB,960pro512,Seagate2TB+Seagate 2x4TB,canon5350 logi g910+g502 iiyama G2773HS

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 13:50:
[...]

Hier een screentje van mijn forwarding instellingen:
oops
Afbeeldingslocatie: http://img96.echo.cx/img96/5254/afbeelding13au.jpg
Je inside adress is iets wat lijkt op 10.0.0.150 niet 85.*

zie erikjh (/edit: hij heeft gelijk, het is beter een statisch ip adres in te stellen, anders werkt het straks een keer plotseling niet meer, ik zelf heb mij dhpc adres gelocked) , of draai ipconfig /all vanaf je command prompt.

[ Voor 25% gewijzigd door leuk_he op 13-05-2005 14:40 ]

Verwijderd

offtopic:
ff een tip: mozilla firefox ondersteund tabblad browsing, de tijd dat heel je taakbalk volstaat met IE balkjes is echt voorbij :P

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

SA > NT

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Als je nou eens een default server instelt...dat gaat veel sneller en nooit meer gedonder met nat entries aanmaken.

Voor volledige emule functionaliteit moet je 5 poorten openzetten:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
$IPTABLES -t nat -A PREROUTING -p TCP -i $EXTIF -d $EXTIP --dport 4662 -j DNAT --to 192.168.0.33:4662
$IPTABLES -t nat -A PREROUTING -p TCP -i $EXTIF -d $EXTIP --dport 4661 -j DNAT --to 192.168.0.33:4661
$IPTABLES -t nat -A PREROUTING -p UDP -i $EXTIF -d $EXTIP --dport 4665 -j DNAT --to 192.168.0.33:4665
$IPTABLES -t nat -A PREROUTING -p UDP -i $EXTIF -d $EXTIP --dport 4672 -j DNAT --to 192.168.0.33:4672 
$IPTABLES -t nat -A PREROUTING -p TCP -i $EXTIF -d $EXTIP --dport 4711 -j DNAT --to 192.168.0.33:4711
$IPTABLES -t nat -A PREROUTING -p TCP -i $EXTIF -d $EXTIP --dport 3389 -j DNAT --to 192.168.0.33:3389
$IPTABLES -t nat -A PREROUTING -p TCP -i $EXTIF -d $EXTIP --dport 6891:6900 -j DNAT --to 192.168.0.33:6891:6900

$IPTABLES -A FORWARD -p TCP -i $EXTIF -d 192.168.0.33 --dport 4662 -j ACCEPT
$IPTABLES -A FORWARD -p TCP -i $EXTIF -d 192.168.0.33 --dport 4661 -j ACCEPT
$IPTABLES -A FORWARD -p UDP -i $EXTIF -d 192.168.0.33 --dport 4665 -j ACCEPT
$IPTABLES -A FORWARD -p UDP -i $EXTIF -d 192.168.0.33 --dport 4672 -j ACCEPT 
$IPTABLES -A FORWARD -p TCP -i $EXTIF -d 192.168.0.33 --dport 4711 -j ACCEPT
$IPTABLES -A FORWARD -p TCP -i $EXTIF -d 192.168.0.33 --dport 3389 -j ACCEPT
$IPTABLES -A FORWARD -p TCP -i $EXTIF -d 192.168.0.33 --dport 6891:6900 -j ACCEPT

dit was er bij mij aan portforwarding nodig om messenger bestandsoverdracht, remote desktop en emule lekker te laten lopen.

Je zult dus 4662, 4661, 4665, 4672 en 46711 moeten forwarden voor emule naar je interne ip

• Koffie
  • Laatst online: 21:26

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sorry hoor, maar dit is toch echt allemaal FAQ werk.
Je Speedtouch modem is wel degelijk een 'router' en je zult dus echt porten moeten mappen.
Hoe en welke porten je mot forwarden kun je overal vinden.

Ik zou zeggen; pak de eMule FAQ, de handleiding van je modem en de FAQ erbij : Alcatel Speedtouch 510 FAQ

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.