XP: remote desktop resize desktop

Pagina: 1
Acties:

• teake
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17-01 11:28
Als ik via remote desktop verbinding maak met m'n eigen PC gaat dat prima, MITS de schermresolutie overeenkomt. Ik draai thuis 1280*1024. Als ik verbinding maak vanaf een PC die een lagere resolutie heeft gaat RDP met de pictogrammen schuiven om het in beeld te passen.

En dat wil ik niet want hij "vern**kt" mijn zorgvuldig geordende pictogrammen.

Is er een mogelijkheid om windows RDP te gebruiken ZONDER dat hij de boel verschuift?

Alternatieven als TightVNC zijn geen goed alternatief, VEEL te traag namelijk.

Wie heeft de oplossing? wellicht een Hack voor XP RDP?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien kun je gewoon even een andere gebruiker aanmaken op je pc en log je daarmee in.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-03 19:38
Je kan in RD gewoon een resolutie instellen.
Ik twijfel alleen over de resoluties die mogelijk zijn, kan goed zijn dat je maar tot aan je eigen schermgrootte kan kiezen.

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Zoals rb388 aangeeft kun je remote desktop instellen op een bepaalde resolutie.
Echter als je scherm kleiner is als het scherm waar je verbinding mee maakt kan je hier geen grotere resolutie instellen.

• teake
Mijn thuis PC draait 1280x1024, en de andere PC's vrijwel altijd minder. Ik zou een kleinere resolutie kunnen kiezen, maar ook dan vervormt hij de desktop tot een kleinere maat, en gooit hij dus de pictogrammen overhoop.

Een andere user zou helpen, maar die heeft weer lang niet alle pictogrammen op z'n desktop.

VNC heeft dit beter voor elkaar: groot scherm wat schaalbaar is, of met schuifbalken. Niet zo handig als fullscreen, maar beter dan elke keer je pictogrammen her-rangschikken.

Maar ja, VNC is veel te traag met deze resolutie.

• Noork
  • Niet online
ChristiaanB schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 12:49:
Zoals rb388 aangeeft kun je remote desktop instellen op een bepaalde resolutie.
Echter als je scherm kleiner is als het scherm waar je verbinding mee maakt kan je hier geen grotere resolutie instellen.
Volgens mij weet de TS dat wel.

Maar een antwoord op je vraag
Is er een mogelijkheid om windows RDP te gebruiken ZONDER dat hij de boel verschuift?
Er zijn wel wat halfbakken oplossingen, maar je kan misschien beter niet teveel waarde hechten aan de positie van je pictogrammeetjes is mijn mening. Anders even een andere gebruiker aanmaken op je pc.
Een andere user zou helpen, maar die heeft weer lang niet alle pictogrammen op z'n desktop.
Ik neem aan dat je remote ook heel veel zaken zoals audio/video players en games toch niet gebruikt. Bovendien is een paar minuten werk om even wat snelkoppelingen te copy/pasten.

Een andere mogelijke oplossing is het gebruik van een programma zoals "virtual desktop" Hiermee kun je net zoals Linux meerdere desktops gebruiken. Ik denk dat als je van huis weggaat en je switched naar een ander desktop, dat hij de pictogrammen op je 1e desktop intact laat. Het valt te proberen.

[ Voor 13% gewijzigd door Noork op 13-05-2005 12:57 ]

Verwijderd

twee linkjes:
[rml][ XP] Verschuiven shortcuts na gebruik remote desktop*[/rml]
Desktopindeling opslaan

inderdaad (yet another) kut aspect van XP.

Twee programmatjes die dit probleem verhelpen:
-Desktop restore
-Frozen icons

De laatste heb ik zelf nog niet uitgeprobeerd. Desktop restore werkt prima, alleen ontbreekt functionaliteit om de icoontjes tijdens het opstarten terug te zetten (mijn dualscreen setup wordt qua icons niet geheel getolereerd door ms XP).

succes!

• teake
Een andere mogelijke oplossing is het gebruik van een programma zoals "virtual desktop" Hiermee kun je net zoals Linux meerdere desktops gebruiken. Ik denk dat als je van huis weggaat en je switched naar een ander desktop, dat hij de pictogrammen op je 1e desktop intact laat. Het valt te proberen.
Ik ga ff proberen of dat wat is. Het idee is goed.

• teake
Twee programmatjes die dit probleem verhelpen:
-Desktop restore
-Frozen icons
Hé. Dit is een héél mooi proggie (icon restore). Die ga ik zéker installeren. Ik zal ook Frozen icons even proberen.

[ Voor 3% gewijzigd door teake op 13-05-2005 13:09 ]

• rb338
Het virtual desktop proggie waarnar gelinkt wordt is niet van MS zelf, terwijl die er wel is.
Dit is de directe link naar de powertoy van MS voor virtual desktops.

• Noork
  • Niet online
rb338 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 13:25:
Het virtual desktop proggie waarnar gelinkt wordt is niet van MS zelf, terwijl die er wel is.
Dit is de directe link naar de powertoy van MS voor virtual desktops.
Deze versie is alleen geschikt voor Windows XP. Ik gebruik w2k, dus vandaar die andere versie.

• rb338
Noork schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 13:32:
[...]

Deze versie is alleen geschikt voor Windows XP. Ik gebruik w2k, dus vandaar die andere versie.
Maar we zijn hier de TS aan 't helpen en in de topic titel staat duidelijk XP ;)

Verwijderd

En als je voordat je Gebruikersnaam en Wachtwoord invult het scherm verkleint. Dan krijg je ook de schijfbalken zoals in VNC en hopelijk past hij de resolutie niet tijdelijk aan.

Verwijderd

Noork schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 13:32:
[...]

het tooltje werkt toch niet, omdat je je desktop niet overneemt, zoals bijv. vnc, maar je een sessie "onderwater" opzet.

• Noork
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 13:49:
[...]

het tooltje werkt toch niet, omdat je je desktop niet overneemt, zoals bijv. vnc, maar je een sessie "onderwater" opzet.
Aha, ik heb het zelf ook nooit getest. Wel jammer. Dan moet het toch maar met die icon programm's van dr_Funfrog.
Pagina: 1