Toon posts:

Beste RAID0 indeling op een Gamers bakkie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Fijne medetweakers,

onlangs heb ik mijn machientje van een raid configuratie voorzien, weet echter niet hoe ik dit nu het beste kan instellen omdat ik vrij veel verschillende meningen op het internet terugvind over RAID0 voor gaming.

Na een schone installatie valt het resultaat me erg tegen. Met Half Life 2 heb ik nu veel langere load tijden tussen de levels, soms bijna een minuut. Normaal zat ik rond de 15 seconden.

ik heb als block size 32k gebruikt en vraag me af of dit de beste instelling is.

Mijn systeem

Asus P4P800, gebruik via de ichr5 de raid0 mogelijkheid
2 maxtor SATA diamondmax 9 80GB
p4 2.8 @ 3.4
4 * 256MB DDR kingston 3200
Radeon 9800PRO

Heeft iemand een advies voor de juiste block size van de RAID array?
Kan ik een ghost image maken en die terugplaatsen naar een raid array met een andere block size?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reply, maar ik weet niet hoe de harde schijf belasting in elkaar steekt bij het gamen en weet dus ook niet welk block size ik moet nemen.

grote block size wordt aangeraden voor het werken met grote bestanden, zoals video editing, maar hoe groot is een level van bv half life2. ... keine ahnung..maar volgens mij wel erg groot :?

Daarom vraag ik naar ervaringen van mede tweakerts

De Ghost handleiding heb ik vast nog wel liggen in het www laatje, dat zal ik zelf even opzoeken.. O-)

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-02 12:25
Over ghost, ja, ik plaatste ook gewoon een image terug op een array met andere block size

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 13:40:
Bedankt voor je reply, maar ik weet niet hoe de harde schijf belasting in elkaar steekt bij het gamen en weet dus ook niet welk block size ik moet nemen.

grote block size wordt aangeraden voor het werken met grote bestanden, zoals video editing, maar hoe groot is een level van bv half life2. ... keine ahnung..maar volgens mij wel erg groot :?
Kijk rond in de installatiedirectory en/of de game-CD van HL2 :)