hiaya mensen.
voor mijn stage heb ik een leuke opdracht gekregen namelijk:
1e onderdeel
een bedrijf van ons heeft 2 locaties 1 limburg en 1 in Noord-brabant. ze hebben 2 servers (windows 2003 server) nu is mij de taak gegeven om een replicatie van server 1 / 2 te maken.
het doel: het gaat erom als iemand op locatie 1 een bestandje aanmaakt op de server dat dit automatisch ook naar server 2 wordt geschreven maar ook andersom!!
wat is mijn plan:
tussen server 1 en 2 een Vpn verbinding aan leggen.
van server 1 en 2 een domein maken.
een DFS root opzetten
nou had ik een klein vraagje ik weet dat dit goed te doen is met DFS maar kan dit ook in beide richtingen? en hoe?
voorbeeld: server 1 file aangemaakt moet naar server 2 geschreven worden
server 2 file aangemaakt moet naar server 1 geschreven worden
dit moet dus in beide richtingen kunnen. mogelijk?
2de onderdeel:
ik zit een beetje met een DHCP DNS probleem wat is de bestte oplossingen denken jullie. ik neem aan op beide server DHCP voor de locale pc's en ook op beide locaties DNS locaal draaien. zou het handig zijn om bij ipgegevens op de cllients bij standaard dns de desbetreffende locatie aangeven en bij alternative de 2de locatie opgeven?
Bedankt voor jullie reacties
voor mijn stage heb ik een leuke opdracht gekregen namelijk:
1e onderdeel
een bedrijf van ons heeft 2 locaties 1 limburg en 1 in Noord-brabant. ze hebben 2 servers (windows 2003 server) nu is mij de taak gegeven om een replicatie van server 1 / 2 te maken.
het doel: het gaat erom als iemand op locatie 1 een bestandje aanmaakt op de server dat dit automatisch ook naar server 2 wordt geschreven maar ook andersom!!
wat is mijn plan:
tussen server 1 en 2 een Vpn verbinding aan leggen.
van server 1 en 2 een domein maken.
een DFS root opzetten
nou had ik een klein vraagje ik weet dat dit goed te doen is met DFS maar kan dit ook in beide richtingen? en hoe?
voorbeeld: server 1 file aangemaakt moet naar server 2 geschreven worden
server 2 file aangemaakt moet naar server 1 geschreven worden
dit moet dus in beide richtingen kunnen. mogelijk?
2de onderdeel:
ik zit een beetje met een DHCP DNS probleem wat is de bestte oplossingen denken jullie. ik neem aan op beide server DHCP voor de locale pc's en ook op beide locaties DNS locaal draaien. zou het handig zijn om bij ipgegevens op de cllients bij standaard dns de desbetreffende locatie aangeven en bij alternative de 2de locatie opgeven?
Bedankt voor jullie reacties