beschadigd AVI => Virtualdub

Pagina: 1
Acties:

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-02 22:28
Hey,
Ik heb een AVI-bestand. Ik kon het echter niet afspelen met Windows Media Speler. Nochtans zijn de vereiste codecs correct geïnstalleerd volgens G-Spot (2.21).

Het bestand is als volgd gecodeerd (volgens G-Spot):
Video: div3 - DivX 3 Low-Motion
Audio: 0x0055(MP3) ID'd as MPEG-1 Layer 3
Een directshow render mislukt.
De lengte van de video is correct volgens G-Spot. Het bestand bevat echter wel 1.67Kb aan 'garbage' maar dit zou volgens G-Spot geen problemen moeten opleveren.

Ik open het bestand dus met VirtualDub (1.5.10) om te zien wat er aan de hand is. Hij is anderhalf uur bezig met iets te reconstrueren. Dan krijg ik de volgende foutmelding: "AVI: index not found or damaged. Reconstructing via File Scan". Daaronder staat een tweede foutmelding: "AVI: keyframe flag reconstruction was not specified in open options and the video stream is not a know keyframe-only type. Seeking in the video stream may be extremely slow."

Ik kan het bestand gelukkig wel afspelen met VirtualDub. Maar nu wil ik het bestand herstellen zodat ik niet steeds anderhalf uur zoet ben met het "reconstructing" vooraleer ik de video met Virtualdub kan bekijken.

Het huidige bestand is ongeveer 700Mb. Maar als ik "save AVI" kies, zie ik dat de voorspelde grootte 46Gb is! (Hij wordt dus niet gecodeerd als Divx). Mijn harde schijf heeft geen 46Gb aan vrije schijfruimte, en zelf als ik zoveel ruimte had, zou ik dat niet "verspillen" aan één videobestand.

Mijn vraag/vragen:
* Kan Virtualdub gewoon die herstelde index niet toevoegen aan het bestaande (divx-gecodeerde) video-bestand in plaats van een nieuw (niet-gecodeerd) bestand aan te maken?
* Als Virtualdub dit niet kan => zijn er andere programma's die dit kunnen?
* Zijn er misschien mediaspelers die zonder die index het video-bestand kunnen afspelen?
* Of zit er niets anders op om 46Gb vrije schijfruimte te zoeken, het bestand niet-gecodeerd op te slaan en het dan opnieuw coderen als Divx? (Hier moet ik dan nog software voor zoeken en waarschijnlijk een snellere computer, ik heb een PIII 500Mhz uit 1999. Heb medelijden.)

Suggesties?

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07:13

Wildfire

Joy to the world!

MediaPlayer Classic is heel wat soepeler qua beschadigde AVI's...

Wat Virtualdub betreft, laat Virtualdub dan compressen! Die optie zit er niet voor niets in! En je zou bij het openen van het bestand de optie 'keyframe flag reconstruction' aan kunnen zetten, werd ook al gezegd door Virtualdub zelf.

[ Voor 66% gewijzigd door Wildfire op 13-05-2005 12:30 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dries_Aendekerk schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 12:25:
Het huidige bestand is ongeveer 700Mb. Maar als ik "save AVI" kies, zie ik dat de voorspelde grootte 46Gb is! (Hij wordt dus niet gecodeerd als Divx). Mijn harde schijf heeft geen 46Gb aan vrije schijfruimte, en zelf als ik zoveel ruimte had, zou ik dat niet "verspillen" aan één videobestand.

* Of zit er niets anders op om 46Gb vrije schijfruimte te zoeken, het bestand niet-gecodeerd op te slaan en het dan opnieuw coderen als Divx?
Je moet virtualdub zetten op "direct stream copy" of je moet zelf een divx/xvid codec selecteren bij het opslaan. Dit kan een tijdje duren op een 500mhz machientje. Wanneer je geen compressie selecteerd krijg je grote bestanden.

• DriesA
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 09-02 22:28
Bedankt voor de tips.

Bij Virtualdub stond de (onopvallende) optie "show more options after this dialogue box" uitgevinkt bij het openen van het bestand. Bij het aanvinken verschenen de opties/mogelijkeden die jullie beschreven (en die ik nergens anders in Virtualdub kon terugvinden).

Ik heb na het verder uitspitten van dit forum het programma DivFix gevonden die precies deed wat ik wou, en nog redelijk snel (minder dan 5 minuten).

Voor de geïnteresseerden: http://www.divx-digest.com/software/divfix.html

Probleem is dus opgelost!

I don't have hard drives. i just keep 30 chinese teenagers in my basement and force them to memorize numbers.

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-02 21:25

Caveman

whahoehaha

/offtopic
leuk fretje ... ;)
/ontopic

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !