Netwerk met laptop

Pagina: 1
Acties:

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-02 22:58

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Hallo,

Ik ga een laptop kopen. Namelijk deze: Aspire 1801WSMib
Maar daarbij wil ik natuurlijk ook gebruik maken van het internet. Thuis hebben we een netwerk met een router van Linksys.
ALs ik nu thuis wil internetten op de laptop. Moet ik dan een Wireless USB Dongle of een pc-card ofzo kopen? En dan moet ik nog iets voor de router kopen toch?

En hiermee kan je dan buiten huis toch alleen bij bepaalde hotspots verbinding maken? Voor overal internet moet je toch een abbonement afsluiten bij kpn ofzo?

[ Voor 17% gewijzigd door DNA_Saint op 13-05-2005 12:32 ]

Huub Huub Barbatruc!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Weet je wel wat je koopt? Lees de specificaties nog maar eens door en let op "Wireless 802.11g".

En je kan natuurlijk niet overal waar je bent internetten. Dit is afhankelijk van hotspots. Deze zijn op sommige scholen en stations (b.v. Utrecht) beschikbaar. KPN biedt volgens mij wel mobiel internet, maar dat is via UMTS. Check de site van KPN.

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
Wat is Wireless 802.11g precies dan? Een geintergreerde netwerkkaart? Dus ik hoef dan geen pc-card of iets dergelijks te kopen?

[ Voor 56% gewijzigd door DNA_Saint op 13-05-2005 12:42 ]

Huub Huub Barbatruc!

• PJKs
  • Laatst online: 31-08-2025

PJKs

Young, Free and Single

ja, graag!

• Noork
  • Niet online
DNA_Saint schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 12:40:
Wat is Wireless 802.11g precies dan?
Een standaard van "wireless" (draadloos) netwerken.

Voor meer info:
http://www.google.nl/sear....11g%22&btnG=Zoeken&meta=
http://gathering.tweakers...D=&select_forum=#hitstart

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

Voor de duidelijkheid: in die laptop zit een wirless netwerkkaart geintegreerd, en wel volgens de 802.11g specificatie. Als je thuis nog geen wireless acces point heb, kun je die kopen en naast of in plaats van je router gebruiken.

ja, graag!

• DNA_Saint

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Topicstarter
dus als ik het goed lees is dit dan toch alleen een soort van versie van draadloze netwerken?
Dus je moet een pc-card ofzo kopen die deze versie aankan?

Huub Huub Barbatruc!

Verwijderd

ik zou je eerst eens verdiepen in de verschillen tussen 802.11b en 802.11g (wikepedia e.d) (wifi standaarden) dan zoeken wat je router kan en wat je kan met een usb wifi of dat je een geintegreerd wifi op je noteboook hebt. daarna kan je kijken wat de eisen zijn voor hotspots en hoe je daar aan kan melden.

je weet zo te zien erg weinig af van wireless internet, er is hier genoeg over te vinden in de search en google

• Noork
  • Niet online
DNA_Saint schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 12:45:
dus als ik het goed lees is dit dan toch alleen een soort van versie van draadloze netwerken?
Volgens mij zijn deze standaarden backwards compatible. Dus volgens mij kun je met deze laptop prima een netwerk opzetten. Maar ik zou zeggen, verdiep je er eens in. Dan hoef je dit soort vragen ook niet te stellen omdat ze goed op te zoeken zijn.

• PJKs

PJKs

Young, Free and Single

DNA_Saint schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 12:45:
Een PCcard is een insteekkaart voor je laptop om iets uit te breiden dat er niet inzit.
Maar in die laptop ZIT al Wireless lan. Dus NEE, dat hoeft niet. De laptop is helemaal ready-to-go. Zorg alleen dat je een draadloos netwerk in de lucht hebt.

ja, graag!

Pagina: 1