[XP] netwerkwachtwoord niet onthouden

Pagina: 1
Acties:

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
als ik een andere computer in mijn netwerk wil benaderen moet ik een wachtwoord invoeren. dit is ook juist de bedoeling. maar als ik hem dan 1 keer in heb gevoerd en sluit het venster af en ga dan opnieuw naar die zelfde pc dat vraagt hij niet meer om het wachtwoord. het vinkje wachtwoord onthouden heb ik dan gewoon uitgevinkt. weet iemand hoe dit wel kan dat ik dus iedere keer opnieuw het password in moet voeren?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:26

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Na 3 keer lezen denk ik dat je het volgende bedoeld :

- Je probeert een resource te benaderen op een PC in het netwerk (een share :?)
- Om erbij te komen moet je een user/pass invoeren
- Je geeft user/pass zonder aan te vinden dat hij het password moet onthouden
- Als je dezelfde resource binnen dezelfde sessie nogmaals wilt benaderen, vraagt hij niet om een user/pass maar heb je gewoon toegang

Als dat is wat je bedoeld , dan ben ik bang dat je 'pech hebt' ;)
Je hebt je aangemeld met juiste credentials voor een bepaalde resource; binnen diezelfde sessie heb je dan gewoon toegang.
Zou lekker worden als ik 's middags na de lunch weer opnieuw moet inloggen om bij dat document van vannacohtend te kunnen komen :)

Tijd voor een nieuwe sig..

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
dat is dus inderdaad wat ik bedoelde. helaas dus

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01

Shaidar

Je kan een batch file maken met daarin "net use * /d -y" of iets dergelijks ... als je dat lanceert nadat je op je netwerkschijf gedaan hebt wat je wou doen, dan moet je de volgende keer terug je passwoord inloggen ...

Maar een mooiere manier bestaat er niet denk ik :)

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Verwijderd

Spacejam schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 13:28:
dat is dus inderdaad wat ik bedoelde. helaas dus
als je geen sessie meer open hebt wordt er gewoon weer om een username en ww gevraagd.
even kijken met net use wat je nog open hebt staan dus.