Beste mensen,
ik ben inmiddels al drie dagen aan het zoeken naar een manier om mijn Hercules Digifire 7.1 geluidskaart aan de praat te krijgen onder Ubuntu Linux, maar het lukt allemaal voor geen drol. Hercules brengt zelf geen Linux drivers voor deze kaart uit, dus moet er een alternatieve oplossing zijn...
Het probleem lijkt nogal lastig, gezien er al behoorlijk wat topics op forums over zijn gesteld (via google kom ik op vele forumtopics over dit probleem), maar nergens komt er echt een antwoord naar boven. Wel kwam ik het volgende tegen:
ik ben inmiddels al drie dagen aan het zoeken naar een manier om mijn Hercules Digifire 7.1 geluidskaart aan de praat te krijgen onder Ubuntu Linux, maar het lukt allemaal voor geen drol. Hercules brengt zelf geen Linux drivers voor deze kaart uit, dus moet er een alternatieve oplossing zijn...
Het probleem lijkt nogal lastig, gezien er al behoorlijk wat topics op forums over zijn gesteld (via google kom ik op vele forumtopics over dit probleem), maar nergens komt er echt een antwoord naar boven. Wel kwam ik het volgende tegen:
Ok, gedaan, maar alsnog werkt het geluid voor geen meter. Zijn er meer mensen hier met dit probleem? Of nog beter, zijn er hier mensen die er wél een oplossing voor weten?I have a somewhat unique card...a Hercules DigiFire 7.1 and my sound was not working. The primary reason it wasnt working was because it was device number 3 in the list of audio devices.
After adding the line "option snd-cs46xx index=0" and changing every other device's option index to -2 in my alsa-base file, my sound works like a champ.
Just wanted to add this to the thread for any potential Hercules users.