Ik ben aan het spelen met cewolf (eigenlijk een JFreeChart "plus"), en heb het tutorial doorgenomen. Nu heb ik cewolfserver wel weten te lanceren maar de voorbeeld jsp, die ik aanroep veroorzaakt een foutmelding die gerelateerd is aan dit stuk:
de volgende foutmelding krij ik te zien:
nu heb ik heel veel "fora" doorgenomen met het betreffende foutmelding en de volgende oplossingen werden aangeboden:
- Zet een leeg contructor in ChartDataProducer
- voeg spatie toe voor /> stukje
- voeg een scope toe aan useBean
- verander van "class=" naar "type="
Ik heb zo'n beetje alle mogelijkheden uitgeprobeerd die ik kon vinden. Het enige dat opviel was het gebruik van "type=" dus:
Die leidde naar een volgende foutmelding:
Wat mis ik nog in mijn configuratie?
Ik maak gebruik van de volgende omgeving:
Eclipse 3.0.1
JBoss 4.0.0
code:
1
| <jsp:useBean id="pageViews" class="com.philips.sc.fap.util.ChartDataProducer" /> |
de volgende foutmelding krij ik te zien:
code:
1
2
| [Engine] ApplicationDispatcher[/FAPCoreWeb] Servlet.service() for servlet jsp threw exception org.apache.jasper.JasperException: /pages/equipment/view/tool/ToolView.jsp(5,0) The value for the useBean class attribute com.philips.sc.fap.util.ChartDataProducer is invalid. |
nu heb ik heel veel "fora" doorgenomen met het betreffende foutmelding en de volgende oplossingen werden aangeboden:
- Zet een leeg contructor in ChartDataProducer
- voeg spatie toe voor /> stukje
- voeg een scope toe aan useBean
- verander van "class=" naar "type="
Ik heb zo'n beetje alle mogelijkheden uitgeprobeerd die ik kon vinden. Het enige dat opviel was het gebruik van "type=" dus:
code:
1
| <jsp:useBean id="pageViews" type="com.philips.sc.fap.util.ChartDataProducer" /> |
Die leidde naar een volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
| ApplicationDispatcher[/FAPCoreWeb] Servlet.service() for servlet jsp threw exception
java.lang.NoClassDefFoundError: com/philips/sc/fap/util/ChartDataProducer
at java.lang.Class.getDeclaredConstructors0(Native Method)
at java.lang.Class.privateGetDeclaredConstructors(Class.java:1618) |
Wat mis ik nog in mijn configuratie?
Ik maak gebruik van de volgende omgeving:
Eclipse 3.0.1
JBoss 4.0.0