PC-kast piept bij opstarten

Pagina: 1
Acties:
  • 202 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Jake V
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-01 13:22
Hallo,

Waarschijnlijk omdat ik weer 1s teveel software heb geinstalleerd of verwijderd heb ik nu zo´n iritante piep uit de kast komen als ik de PC aanzet of opnieuw opstart.

Is die op een of andere manier weer simpel uit te zetten of zal ik hiermee moeten leren leven?

Heb XP-home, SB Audigy2 ZS etc...

Alvast bedankt!

Groeten Jacco.

Verwijderd

Dit is toch een beetje te weinig informatie om je te kunnen verder helpen.

Wat zijn je volledige systeem specs?

Is het probleem al vaker opgetreden? of heb je net iets nieuws geinstalleerd? Hard/software?

Is het 1 biep? of is het een bepaalde reeks van biepjes (kijk in handboek van je moederbord, voor "biepcodes" die op fouten duiden.)

• Jake V
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 10:04:
Dit is toch een beetje te weinig informatie om je te kunnen verder helpen.

Wat zijn je volledige systeem specs?

Is het probleem al vaker opgetreden? of heb je net iets nieuws geinstalleerd? Hard/software?

Is het 1 biep? of is het een bepaalde reeks van biepjes (kijk in handboek van je moederbord, voor "biepcodes" die op fouten duiden.)
Heb een MSI 915P Combo, maar ik zal thuis inderdaad eens in de handleiding kijken.
Het is 1 piepje.

Verwijderd

ik heb ook ene msi bord (msi 850 pro ms-6339) thuis. daar is dat eerste piepje gewoon het opstartgeluid, en heb ik dus altijd gehad.

Als het zon langere 1beep is (1-1,5secs), was het bij mij vroeger wel eens een slecht geconnecteerde hd (ik wissel deze nogal vaak).

Verwijderd

Een computer moet ook toch geluid maken :D ... maar idd als het goed is zit er een soort speakertje op het moederbord of loss in je kast en zorgt voor die irritante piepje bij opstarten :P .

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Ehhh, geeft een normaal fatsoenlijk moederbord niet ALTIJD een piepje bij het opstarten? Das toch de normaalste zaak van de wereld?
Overigens heeft dat puur met het inschakelen van je moederbord te maken, als een soort van bevestiging dat alle devices goed door de test zijn gekomen. Heeft ook absoluut niets te maken met het installeren/verwijderen van software, Software heeft immers niets met de POST (Power On Self Test) te maken van je moederbord.
Als het standaard 'korte' piepje is veranderd in een ander soort piepje betekent dat er iets niet helemaal snor zit, wat dat dan vervolgens is wordt bij elk moederbord anders weergegeven en moet je dus even opzoeken in de user-guide

Maarjah, hoe dan ook... zodra het piepje verandert in een alarmerend 'ander-soort' piepje, dan start je pc vaak ook niet op. Ik kan me niet voorstellen dat je een alarmpje krijgt en dat hij vervolgens toch vrolijk windows opstart, die combinatie slaat nergens op :)

[ Voor 45% gewijzigd door BruT@LysT op 13-05-2005 10:39 ]

Verwijderd

dat piepje is erg belangrijk, het kan allerlei foutmeldingen aangeven d.m.v die piepjes, je moet ff zoeken naaar de beteknis van jou bios want de betekenissen verschillen nogal per bios. maar 1 ding is wel hetzelfde: 1piep is ok!

als je geen geluid wilt horen kan je het speakertje loshalen maar als je pc dan op een moment geen beeld geeft hoor je ook niet of er wat is.

Verwijderd

Bij asus is het zo dat als er 2 usb apparaten aangesloten zitten hij ook 2 keer piept, ik weet niet of ze dit bij een andere fabrikant ook hebben.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-08 11:05

TommyGun

Stik er maar in!

Over dat Asus, ik heb hier een Asus P4P800 Deluxe en ik hoor altijd 2 piepjes maar de 2e klinkt anders. Een beetje mislukt. Het heeft niks met brakke of niet werkende dingen te maken want alles werkt naar toebehoren en ik heb het nog steeds na ik overgestapt ben op een andere case. (Dacht eerst dat het aan de front audio oid lag van m'n vorige Sweex case.) Maar ik dacht dat ik dit ook had met maar één USB apparaat. Er hangt alleen een USB muis aan en een USB kabeltje voor m'n digi cam. Maar goed. Redelijk offtopic eigenlijk.

Eén piepje bij het opstarten is altijd goed.

[ Voor 14% gewijzigd door TommyGun op 13-05-2005 11:36 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heeft niets met WOS te maken; dus ik verplaats je topic even :)

WOS > PMG

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Admin General Chat
Voor die biep/beep/peep/piep zie dit:
BIOS Beep Codes en BIOS POST Codes en nog meer BIOS Beep Codes

[ Voor 25% gewijzigd door Outerspace op 13-05-2005 11:45 ]

Wauw, een sig!

• Placid_K
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-06 09:32

Placid_K

Only one way to fly;mescaline

Haha, jesus...

Trek het SPEAKER kabeltje er dan gewoon uit..Dat piepje hoort gewoon zo.

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
Spider.007 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 11:42:
Heeft niets met WOS te maken; dus ik verplaats je topic even :)

WOS > PMG
Wtf doe je hem niet dicht, dit gaat nergens over. :>

• Jake V
Het vreemde is dat hij het eerst nooit deed, pas sinds een paar weken.

Maar ik zal de handleiding er nog wel even op nalezen.

Bedankt in ieder geval voor de posts.

Jacco.

Verwijderd

En hoezo dacht je dat het (de)installeren van software hier iets mee te maken heeft? Als je de PC aanzet gaat hij door de POST, dat doet hij ook wel zonder geinstalleerde software, ook zonder harde schijf dus dat heeft er sowieso helemaal niets mee te maken 8)7

• BruT@LysT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Mij lijkt het typisch zo'n geval van onwetendheid, dat het je daarom later pas opvalt, terwijl het gewoon altijd zo is geweest! Veel n00bs hebben daar last van...

[ Voor 15% gewijzigd door BruT@LysT op 13-05-2005 12:51 ]

• floffert
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:35
moeten we niet een screen test gaan doen voordat mensen een topic mogen openen? :+ :+ :+

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-07 14:55

Metro2002

Memento mori

Pc's horen te piepen als ze opstarten.
Indien je het irritant vindt inderdaad het interne speakertje lostrekken.

• dailyleaf
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 19:05

dailyleaf

...

al eens geprobeerd die muis eruit te halen die klem zit tussen je hdd en fdd?

Mijn post is interessanter dan mijn Sig..

• Morphine
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 18:28
floffert schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 12:58:
moeten we niet een screen test gaan doen voordat mensen een topic mogen openen? :+ :+ :+
dat vindt ik echt een geweldig idee... en dan als uitkomst:
Helaas: u bent gezakt, wij verwijzen u door naar disney.com en raden u aan andere hobby aan :P

(Ook zo mooi dat de TS zegt dat zijn kast piept.. zo'n kast zou ik ook wel willen ;P)

[ Voor 12% gewijzigd door Morphine op 13-05-2005 14:34 ]

Verwijderd

mijn computer geeft drie piepjes van 1 seconde. Daarna stopt het even en dan begint het weer. Ik snap dat het aangeeft dat er iets niet klopt. Mijn moederbord is een ASRock. Kan dat? Alle stekkers en memory cards heb ik al gecontroleerd. Het probleem begon toen ik geheugen ging toevoegen aan mijn computer.
kan iemand helpen?

• OneUp
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-04 19:28
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 11:15:
mijn computer geeft drie piepjes van 1 seconde. Daarna stopt het even en dan begint het weer. Ik snap dat het aangeeft dat er iets niet klopt. Mijn moederbord is een ASRock. Kan dat? Alle stekkers en memory cards heb ik al gecontroleerd. Het probleem begon toen ik geheugen ging toevoegen aan mijn computer.
kan iemand helpen?
In dat geval moet je het dus bij je geheugen gaan zoeken. Als je het toegevoegde geheugen eruit haalt piept hij dan nog? Als hij dan niet piept is er dus iets met je geheugen aan de hand.

Start je PC verder wel gewoon op?

Lees ook even in je mobohandleiding wat die 3 piepjes betekenen.

People are just like trees. They fall down when you hit them mutiple times with an axe.

Pagina: 1