Verhuizing Tiscali, van Tiscali naar KPN netwerk

Pagina: 1
Acties:

• Folkert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 22:08
Momenteel heb ik een tiscali abbo via het tiscli netwerk met een contract tot 9 januari. Ik ga snel verhuizen naar een plaats waar tiscali alleen maar met het KPN netwerk aanwezig is. Ik had gebeld dat ik geen zin had om over te stappen op dit netwerk aangezien dat duurder is. Er werd mij verteld dat ik wel kon opzeggen maar dat ik een eindrekening zou krijgen van de overige contract maanden. Dus vanaf nu tot 9 januari 2006.... :?

Naar mij idee betaal ik nu voor bepaalde diensten van Tiscali en kunnen zij deze diensten niet leveren op de nieuwe lokatie, dus moeten zij gelijksoortige diensten danwel betere diensten aanbieden tegen hetzelfde tarief als ik nu betaal. Ik kan toch gewoon mijn contract beeindigen omdat zij dat niet meer kunnen leveren? Een medewerkster van Tiscali zei me overigens dat ik dan maar niet moest gaan verhuizen naar een regio waar Tiscali geen diensten aanbiedt.... |:( |:( |:(

Heeft iemand hier tips voor wat ik het beste kan doen?

[ Voor 4% gewijzigd door Folkert op 13-05-2005 10:00 ]

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:47
Tsja, het is toch niet Tiscali z'n schuld dat je verhuist?

Ik zou kiezen voor het hogere tarief dan, of wilde je dan bbned nemen ofzo? Dat kan ik eigenlijk alleen maar afraden, ik heb dat gehad voordat ik nu ook tiscali heb, maar dat gedoe met hoge ping packet loss enz bij bbned vond ik toch niet zo fijn.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Het is behoorlijk bot uitgedrukt wat de Tiscalimedewerker je heeft verteld maar het is wel waar.
Jij kiest ervoor om te verhuizen om welke reden dan ook. Dat Tiscali daar niet levert is geen reden om het contract te beëindigen. Tiscali is niet verplicht om overal te leveren en al helemaal niet tegen dezelfde prijs. Zou makkelijk zijn, een contract aangaan en vervolgens verhuizen naar het buitenland waar nog überhaubt nauwelijks internet is :X

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Folkert
Maar ik betaal voor bepaalde diensten die zij verplicht zijn te leveren... ik wil best door met hetzelfde abbo maar dat kunnen zij niet leveren omdat dat netwerk niet aanwezig is, alleen kpn netwerk dus wordt ik gedwongen om meer te betalen en een nieuwe abbo af te sluiten... en daar heb ik dus geen zin in.

Verwijderd

Jij wilt toch verhuizen :? Dan is dat toch ook heel normaal dat daar m.b.t. de levering van adsl consequenties aan kunnen zitten.

Verwijderd

Folkert schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 10:10:
Maar ik betaal voor bepaalde diensten die zij verplicht zijn te leveren... ik wil best door met hetzelfde abbo maar dat kunnen zij niet leveren omdat dat netwerk niet aanwezig is, alleen kpn netwerk dus wordt ik gedwongen om meer te betalen en een nieuwe abbo af te sluiten... en daar heb ik dus geen zin in.
Ze zijn die verplicht te leveren op de plek waar je nu zit, en niet op de plek waar je naartoe verhuisd

• Folkert
Ja, consequenties ok, maar gedwongen worden om een nieuw contract af te sluiten lijkt me niet ok... Ik wil best tot 9 januari mijn huidige abbo betalen alleen leveren zij dat niet. En een nieuw contract is ook weer voor minimaal een jaar en duurder dan andere mogelijkheden. Ik ben hoe dan ook gebonden aan KPN maar dan kies ik liever voor XS4All ipv Tiscali...

• Folkert
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 10:12:
[...]
Ze zijn die verplicht te leveren op de plek waar je nu zit, en niet op de plek waar je naartoe verhuisd
Tsja, dat vindt ik vrij kort door de bocht, het gebeurt wel eens dat mensen verhuizen in deze tijd... is niet zo heel erg vreemd... toch? Contracten zijn persoons gebonden en niet lokatie gebonden lijkt me zo.

[ Voor 10% gewijzigd door Folkert op 13-05-2005 10:19 ]

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:47
Folkert schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 10:15:
Ja, consequenties ok, maar gedwongen worden om een nieuw contract af te sluiten lijkt me niet ok... Ik wil best tot 9 januari mijn huidige abbo betalen alleen leveren zij dat niet. En een nieuw contract is ook weer voor minimaal een jaar en duurder dan andere mogelijkheden. Ik ben hoe dan ook gebonden aan KPN maar dan kies ik liever voor XS4All ipv Tiscali...
En daarom houden ze je ook aan je contract. Je kunt toch gewoon je contract uitzitten, en dan op XS4all overstappen? Dat zou je nu ook moeten doen tenslotte!

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Folkert
pierre-oord schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 10:20:
[...]
En daarom houden ze je ook aan je contract. Je kunt toch gewoon je contract uitzitten, en dan op XS4all overstappen? Dat zou je nu ook moeten doen tenslotte!
Ja, dat wil ik wel maar dat kan dus niet omdat ik nu betaal voor Tiscali ADSL via Tiscali netwerk en er is alleen maar Tiscali via het KPN netwerk aanwezig dus moet ik het contract veranderen naar Tiscali van KNP(= duurder)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Folkert schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 10:17:
[...]

Tsja, dat vindt ik vrij kort door de bocht, het gebeurt wel eens dat mensen verhuizen in deze tijd... is niet zo heel erg vreemd... toch? Contracten zijn persoons gebonden en niet lokatie gebonden lijkt me zo.
Nee, contracten zijn aan voorwaarden gebonden. Toen jij je contract afsloot heb jij een vinkje gezet bij "ik ga akkoord met deze voorwaarden". In die voorwaarden staan de afspraken tussen jou en tiscali en daarin staat dit waarschijnlijk gewoon netjes vermeld.

Nogmaals: Jij hebt ervoor gekozen om die dingen niet te lezen, jij hebt ervoor gekozen om te gaan verhuizen. Tiscali biedt nog netjes aan om dan naar kpn over te zetten (is voor hun nadelig want bbned wil waarschijnlijk een vol jaar geld zien!), maar toch ben je ontevreden.

Je bent hier echt behoorlijk onredelijk, je hebt niet al de rechten die je zou willen hebben. ALs dat zo zou zijn, dan was dat abonnement namelijk simpelweg 5 euro per maand duurder geweest, omdat dat geld kost. De enige die hier kort door de bocht is, ben jij. Je kan niet én goedkoop en gaaf en snel internet hebben en dan ook nog eens allemaal voorwaarden om je in de watten te leggen. Zo werkt het niet...

[ Voor 9% gewijzigd door JvS op 13-05-2005 11:32 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Folkert
JvS schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 11:31:
[...]Je bent hier echt behoorlijk onredelijk, je hebt niet al de rechten die je zou willen hebben. ALs dat zo zou zijn, dan was dat abonnement namelijk simpelweg 5 euro per maand duurder geweest, omdat dat geld kost. De enige die hier kort door de bocht is, ben jij. Je kan niet én goedkoop en gaaf en snel internet hebben en dan ook nog eens allemaal voorwaarden om je in de watten te leggen. Zo werkt het niet...
Het is nu eenmaal zo dat ik best mijn contract wil uitzitten, geen enkel probleem, alleen kan Tiscali dat niet bieden. ik moet dus over naar KPN en moet dan een nieuw contract van een jaar afsluiten en daar heb ik gewoon geen zin in. Ik wordt door Tiscali gedwongen tot een duurder abbo, terwijl dat niet mijn keuze is....

[ Voor 3% gewijzigd door Folkert op 13-05-2005 11:46 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:42

JvS

Ik heb hem zelf ook

Folkert schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 11:46:
[...]

Het is nu eenmaal zo dat ik best mijn contract wil uitzitten, geen enkel probleem, alleen kan Tiscali dat niet bieden. ik moet dus over naar KPN en moet dan een nieuw contract van een jaar afsluiten en daar heb ik gewoon geen zin in. Ik wordt door Tiscali gedwongen tot een duurder abbo, terwijl dat niet mijn keuze is....
Ik zal het je nog een keer vertellen: Jij (dat is dus niet Tiscali!) kiest ervoor om te verhuizen. Toen jij het contract hebt aangevraagd, heb je afgesproken dat tiscali dan afgekocht moet worden. Tiscali verplicht je niet te verhuizen.

Tiscali verplicht je tot niets, jij verhuist, jij kiest daarvoor, jij hebt dit zo met tiscali afgesproken of was zo stom om bij afname van een dienst niet naar voorwaarden te kijken. Dan moet je nu niet zo zielig gaan zitten piepen, maar gewoon accepteren dat het zo is. Maak een volgende keer betere afspraken of neem een duurdere provider die betere voorwaarden heeft.

Verder maak ik er maar geen woorden over vuil, je leest toch alleen wat je wil lezen, dit topic is daarmee voor jou per defenitie nutteloos. Je accepteert alleen antwoorden die in jouw straatje passen. Als je echt denkt sterk te staan, zou ik vooral een rechtzaak beginnen, maar dit topic is wel een extreem voorbeeld van "vanuit jezelf redeneren".

[ Voor 21% gewijzigd door JvS op 13-05-2005 12:00 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Folkert
Ik bedoel er verder niks mee en ik waardeer de opmerkingen zeker en ik lees ze allemaal en ik begrijp nu dus ook dat ik weinig grond heb om op te staan. No offence als ik ik laat merken dat ik jullie inbreng niet waardeer/accepteer, dat is niet zo bedoeld! Het hele dwangmatige staat me gewoon niet zo aan da's alles. Voorwaarden lees ik niet, wie doet dat wel bij alles wat hij/zij koopt? En als je gaat verhuizen houd je geen rekening met je ADSL provider, zijn iets meer zaken waar je wel rekening eme houdt en je ADSl staat ergens onderaan.

offtopic:
@Jvs, jammer van je taalgebruik, ik lees alle posts, waardeer de reacties van iedereen. Iets volwassenere manier van reageren had ik wel verwacht van een moderator.

Sluit dit topic maar... bedankt iig voor de reacties!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:56
Wat is er mis met JvS zijn manier van reageren? compleet volwassen hoor.

Jij sluit een jaarcontract met jouw provider af, jouw provider sluit een jaarcontract met een leverancier af (babyxl, bbned of kpn) en moet simpelweg een boete betalen als jij eerder dan een jaar weg gaat. daarvoor verplicht een provider om jou een jaar lang vast te houden. als jij dan verhuisd naar een locatie waar geen adsl beschikbaar is, is het jouw eigen keuze geweest. slik het, tiscali is nog ontzettend redelijk door je naar een ander netwerk te zetten. ipv gewoon te verlangen dat je het resttermijn afkoopt.

• Folkert
Tsja, ik zal maar gewoon overgaan op KPN, het is niet anders. Had graag een beter abbo gehad bij XS4All of een snel kabel abootje.... :'( Nouja, moet nog maar even kijken wat voordeliger is. Dit abbo doorbetalen tot januari + nieuw abbo bij andere provider of een jaar opnieuw bij Tiscali KPN tekenen.

slikken is niet fijn... ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Folkert op 13-05-2005 12:32 ]

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Diverse opties:

Voorstel van Tiscali accepteren, wat me een redelijk voorstel lijkt.
Niet verhuizen.
Verhuizen naar gebied waar je wel kan meenemen.
Rechtszaak beginnen.

Goedkoper abbo nemen via KPN netwerk.

Tips voor het volgende keer aanvragen van ASDL of welke dienst dan ook?

Lees de voorwaarden.

Over je commentaar op de reactie van JvS zal ik niet beginnen... ;)
Folkert schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 12:31:
Tsja, ik zal maar gewoon overgaan op KPN, het is niet anders. Had graag een beter abbo gehad bij XS4All of een snel kabel abootje.... :'( Nouja, moet nog maar even kijken wat voordeliger is. Dit abbo doorbetalen tot januari + nieuw abbo bij andere provider of een jaar opnieuw bij Tiscali KPN tekenen.

slikken is niet fijn... ;)
Je zal moeten doorbetalen tot einde contract, dan lijkt het me slimmer om dat te doen via Tiscali, dan hoef je maar iets bij te betalen.

Alle ander rekenen gewoon de normale kosten, plus dan je oude tiscali abbo.

Al die andere diensten zijn uiteraard ook voor een jaar.

Succes met het slikken, weet je ook een keer wat het is ..... :+

[ Voor 51% gewijzigd door Flame17 op 13-05-2005 12:44 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Folkert schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 12:12:
Voorwaarden lees ik niet, wie doet dat wel bij alles wat hij/zij koopt?
Dat is jouw keuze :)
Maar daar zijn dus voorwaarden voor, afspraken over de overeenkomst. Dat "niemand ze leest" verandert niets aan de geldigheid ervan.
En als je gaat verhuizen houd je geen rekening met je ADSL provider, zijn iets meer zaken waar je wel rekening eme houdt en je ADSl staat ergens onderaan.
Hier praat je wel heel erg vanuit jezelf. Omdat ADSL voor jou onderaan je lijstje staat moet een provider zich naar jouw wensen schikken :?
Bij mij is m'n internetverbindingen één van de dingen die ik bij verhuizing als eerste goed geregeld wil hebben.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Flame17
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-01 21:01

Flame17

Captur EDC 130

Canaria schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 12:42:
[...]

Dat is jouw keuze :)
Maar daar zijn dus voorwaarden voor, afspraken over de overeenkomst. Dat "niemand ze leest" verandert niets aan de geldigheid ervan.
Ik lees ze altijd, ook de kleine lettertjes ;) B) , verder kan Google je ook helpen als je dingen niet begrijpt

[...]
Hier praat je wel heel erg vanuit jezelf. Omdat ADSL voor jou onderaan je lijstje staat moet een provider zich naar jouw wensen schikken :?
Bij mij is m'n internetverbindingen één van de dingen die ik bij verhuizing als eerste goed geregeld wil hebben.
Het is sowieso slim om alle dingen te regelen, zeker ook je internet verbinding, makkelijk om diverse instanties te mailen over allerlei zaken die te maken hebben met je verhuizing. >:)

[ Voor 3% gewijzigd door Flame17 op 13-05-2005 12:50 ]

Windows11 Enterprise 64 bit@SSDKingston 300, AMD Ryzen 7 5700G, Sapphire RX460 4gb, Corsair DDR4 16 gb.

• Folkert
Canaria schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 12:42:
ADSL is voor mij erg belangrijk maar als je een huis koopt, laat je je keuze niet afhangen van de mogelijke IP's. Had nog gekeken naar het goedkoopste abbo van Tiscali op KPN om die mogelijk te nemen maar die is nog duurder dan mijn huidige abbo van Tiscali dat 2 maal sneller is....

Folkert gaat maar zijn contract tijd afkopen, heb geen zin in een jaarcontract met KPN...(KPN via Tiscali is zooooo duur)

[ Voor 4% gewijzigd door Folkert op 13-05-2005 13:10 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
JvS schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 11:31:
[...]

Nee, contracten zijn aan voorwaarden gebonden. Toen jij je contract afsloot heb jij een vinkje gezet bij "ik ga akkoord met deze voorwaarden". In die voorwaarden staan de afspraken tussen jou en tiscali en daarin staat dit waarschijnlijk gewoon netjes vermeld.

Nogmaals: Jij hebt ervoor gekozen om die dingen niet te lezen, jij hebt ervoor gekozen om te gaan verhuizen. Tiscali biedt nog netjes aan om dan naar kpn over te zetten (is voor hun nadelig want bbned wil waarschijnlijk een vol jaar geld zien!), maar toch ben je ontevreden.

Je bent hier echt behoorlijk onredelijk, je hebt niet al de rechten die je zou willen hebben. ALs dat zo zou zijn, dan was dat abonnement namelijk simpelweg 5 euro per maand duurder geweest, omdat dat geld kost. De enige die hier kort door de bocht is, ben jij. Je kan niet én goedkoop en gaaf en snel internet hebben en dan ook nog eens allemaal voorwaarden om je in de watten te leggen. Zo werkt het niet...
Denk dat het bijzonder weinig met BBned te maken heeft gezien Tiscali een eigen netwerk heeft (BaByXL).

[ Voor 3% gewijzigd door bjck op 13-05-2005 14:18 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Pagina: 1