Gedoe met laptop

Pagina: 1
Acties:

• gemini85
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 13-12-2025
Beste medetweakers

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb een laptop waarvan de cdrom speler kapot is en ook het diskette station is aan gort. Maar toch wil ik dit ding graag eens helemaal formatteren en opnieuw installeren. In al mijn wijsheid dacht ik dus om dan maar via usb stick op te starten, via usb schijf de inhoud van de cd kopiëren en dan zo maar doen, maar dat ding boot ook niet via usb :'(

Mijn vraag zijnde, wat zijn nou nog mijn opties om mij OS daarop te verversen?

• klaasopurk
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-03 19:03
als het kan de hdd eruit halen. In een andere computer hangen (converter ertussen) en dan MS-DOS erop zetten. Zorg dan wel dat er een bootsector op zit anders werkt het nog niet. Een bootsector kan je volgens mij ook via Partion Magic aanmaken. en dan zorgen dat je CD van de OS er ook op gekopieerd staat!!!

[ Voor 12% gewijzigd door klaasopurk op 13-05-2005 09:32 ]

Klaas

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Over het netwerk? Harde schijf eruit trekken en met converter in je pc hangen?

• gemini85
Mishmash schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 09:32:
Over het netwerk? Harde schijf eruit trekken en met converter in je pc hangen?
Over het netwerk is nog een optie. Voordat ik ga zoeken (ja ik ben erg lui) is zoiets moeilijk te regelen of valt dat mee

• elinsen
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-09-2025

elinsen

Fear me......

Misschien met partition magic een tweede partitie maken en hierop de installatiebestanden kopieeren. Vervolgens reboot en met F8 kiezen voor ".... met opdrachtprompt".

Ga naar de andere partitie en start hier de installatie van Win XP (winnt.exe)
Je kan nu al in het begin van de installatie kiezen waar je wil installeren. Verwijder dan eerst de C partitie en maak deze vervolgens weer nieuw aan. Vervolgens kan je de installatieprocedure net als anders doorlopen.

Succes

E.P.M. Linsen

• gemini85
elinsen schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 09:37:
Misschien met partition magic een tweede partitie maken en hierop de installatiebestanden kopieeren. Vervolgens reboot en met F8 kiezen voor ".... met opdrachtprompt".

Ga naar de andere partitie en start hier de installatie van Win XP (winnt.exe)
Je kan nu al in het begin van de installatie kiezen waar je wil installeren. Verwijder dan eerst de C partitie en maak deze vervolgens weer nieuw aan. Vervolgens kan je de installatieprocedure net als anders doorlopen.

Succes
Damn wat een slim idee. _/-\o_

Van 't weekend maar even proberen. Thanks
Pagina: 1