SpeedTouch 570 ADSL met Sitecom WL-113 USB adapter probs!

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• frusciflea
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 11:37
Hey,

Gister had een kennis van me een nieuwe pc gekocht en ze wilden graag gebruik maken van het draadloos netwerk.

Ze hebben beneden in de gangkast een SpeedTouch 570 adsl/router (van Planet ADSL) staan. Ze hadden ook al een andere pc met daarop een SpeedTouch 120 USB adapter en die werkt perfect.

Nu wilden ze graag zo snel mogelijk op hun nieuwe pc ook internet hebben (en ook op die andere behouden) dus moest een WLAN USB adapter kopen. De SpeedTouch 120 is kennelijk niet meer leverbaar, maar ik zag hier in de buurt een Sitecom WL-113 die ook het netwerk van de SpeedTouch 570 moet ondersteuen (802.11b)

Nu sloot ik deze gister aan, en de kamer waar de nieuwe pc staat, staat zowat boven de kast met de Speedtouch 570. Wanneer ik gewoon de tool van Sitecom gebruikt vind ie ook een netwerk met het juiste MAC-adres van de router. De signaalsterkte is ongeveer 60%.

Het lukt me op geen enkele manier om een IP-adres te verkrijgen met de Sitecom WL-113. Ik heb in de Sitecom utility al ingesteld dat het een 11b netwerk met 11 mbps is (ook lagere snelheden geprobeerd) en dat ie kanaal 6 moet gebruiken (gebruikt de SpeedTouch 120 ook, en de Sitecom vind hem ook op kanaal 6)

Wanneer ik de Speedtouch 120 aansluit en software installeer, heb ik binnen no-time verbinding, waarom met de Sitecom WL-113 niet?

Verwijderd

Sitecom....
Ik ken de model nummers van sitecom niet uit mn hoofd dus weet nou niet wat het is? een router wlan router? wlan repeater?
Mijn advies is eigenlijk nooit een sitecom te kopen.
Dat is nu te laat denk ik O+

[quote]
Nu sloot ik deze gister aan, en de kamer waar de nieuwe pc staat, staat zowat boven de kast met de Speedtouch 570. Wanneer ik gewoon de tool van Sitecom gebruikt vind ie ook een netwerk met het juiste MAC-adres van de router. De signaalsterkte is ongeveer 60%.
?????
Je speedtouch is al een router toch? zit toch een dhcp servertje in enzo? dus je moet er alleen nog een wireless acces point in prikken en klaar is kees.

Om eerlijk te zijn vind ik je verhaaltje een beetje onduidelijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2005 09:30 ]

• frusciflea
die ST570 is al een wlan router/access point ja, met DHCP e.d. De Speedtouch 120 detecteert de 570 zonder problemen.

Ik had het liefst de Speedtouch120 gekocht, omdat ik daarvan zeker wist dat die goed werkt, maar helaas niet te krijgen meer. Dus ik dacht, laat ik die van Sitecom maar proberen, mij was verteld dat ie moet werken, heb voorheen nog nooit echt met WLAN gewerkt...

Verwijderd

ahhh k ik snap het

je probleem is dus dat je met het sitecom usb dinkie geen verbinding krijgt met wireless verbinding en met de speedtouch usb dinkie wel.

Zie je met de sitecom usb dinkie helemaal geen wireless netwerk in de buurt of krijg je alleen geen ip address?
Mischien moet je ff kijken op de sitecom site naar een driver update mischien helpt dat.
Anders zou ik als ik jou was dat ding proberen te ruilen voor een beter merk.

• frusciflea
Hij pikt wel een signaal van een wireless netwerk op na verloop van tijd... Het netwerk heet SpeedTouch91BE02 (staat ook op de onderkant van de ST570), enkel vind ie geen naam enzo, maar dat zou kunnen. Wel pikt ie een MAC adres op en deze eindigt op 91:BE:02, precies waar het netwerknaam op eindigt.

Signaal is niet erg sterk (50%) en Link staat ook vrij laag.

En ja, als er geen goede oplossing is, dan ga ik idd een ander merk pakken.

Verwijderd

Ik heb zelf ook niet zulke goede ervaring met Sitecom.

Maar misschien krijg je geen IP-adres omdat er een MAC-filter op de router zit ?
Misschien ook iets met een WEP/WPA key dat ingevoerd moet worden !??

Hopelijk heb je hier iets aan, anders gewoon een LinkSys ofzo kopen. :P

Verwijderd

Ahh lol idd als er encryptie op het werk zit moet je wel eerst een sleutel invoeren:]

• frusciflea
zit geen encryptie op, als je dat met dat WEP ofzo bedoelt, want op de andere pc (die normaal met de ST120 aangesloten stond) staat encryptie uitgeschakeld.

Ik zou graag een oplossing willen nog vandaag, anders ruil ik aan het eind van de dag ff om voor een linsys of iets anders.

Verwijderd

Staat mac filter aan op het accces point?
Als dat zo is moet je jou mac addres van usb gevalletje effe toevoegen aan de lijst.

• frusciflea
Geen idee, zou kunnen... If so... Dan kan ik het pas dinsdag proberen, dan ben ik weer thuis en in de buurt van die kennis!

Zal het nog wel proberen dan!

Bedankt voor de replies (en als iemand nog andere oplossingen denkt te weten, graag!)

Verwijderd

frusciflea schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 10:00:
zit geen encryptie op, als je dat met dat WEP ofzo bedoelt, want op de andere pc (die normaal met de ST120 aangesloten stond) staat encryptie uitgeschakeld.
Is niet erg handig om er geen enkele vorm van beveiliging op te hebben, maar dat terzijde.

• frusciflea
I know, maar ik heb het daar ook voorheen nooit ingesteld... Ik zou het nu wel kunnen instellen hoor, maar dat het niet aanstond was niet mijn probleem/fout :P

Verwijderd

mocht er ook geen mac filter aan staan update de driver en werkt dat ook niet ruil het in oor linksys idd

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Weet je 100% zeker dat er geen encryptie aan staat? Die nieuwere (lees 1,5 jaar of jonger) ST570's worden nml geleverd met de WEP encryptie default aan. Afhankelijk van de software bij de ST120 hoef je soms geen WEP key in te voeren, maar wel een CP code, deze correspondeert dan weer met de WEP key. Daarom denkt men soms dat er geen WEP encryptie aan staat.

Overigens is het wel een bekend probleem met de ST570, dat ie soms geen nieuwe clients accepteert, ondanks het feit dat wel de correcte WEP wordt ingevoerd. Even het modem resetten en dan de clients aanmelden, lost het probleem in dat geval op. Uiteraard zal je het modem dan wel opnieuw moeten configureren.

• frusciflea
Thanks! Zal het komende dinsdag/woensdag proberen! Bedankt voor de tips!

• taz10
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-02 12:27

taz10

Party Animal

op die st750 zit als het goed is een rood registeer knoppie
die schijn je dan te moeten indrukken zodat je het mac adres van de draadloze kaart registreerd.
Zelf ben ik ook aan het stoeien geweest bij iemand met een gloeinieuwe laptop, hij zag eerst het netwerk niet.
Na wat instellingen in de router gewijzigd te hebben ha dik met de laptop wel verbinding maar toen deed de draadloze usb adapter het niet meer op de pc. :(

Nu start je de ene keer de laptop op en je hebt verbinding, en dan zo heb je geen verbinding, dan moet je ff de wirelees zero configuration service opnieuw starten en dan heb je weer wle verbinding. :?
Conclusie voor mij, volgende week een linksis wifi adsl modem kopen.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

taz10 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 22:05:
op die st750 zit als het goed is een rood registeer knoppie
Dat zit op elke ST570, ook degene die vanaf 2004 geleverd worden en daar heeft die knop default geen functie :). Elke ST570 is af fabriek wel beveiligd, de 4.0 versie met mac-adres filtering en de 4.2 met WEP encryptie.

Als er een groot alcatel logo op de voorkant staat en geen wep-code op de onderkant: Druk dat rode knopje in, zodra de linksys verbinding heeft. Hij zal dan ook een IP krijgen

Als er groot speedtouch op de voorkant staaten een wep code op de sticker op de onderkant: Vul die wep-code in bij de client.

[ Voor 13% gewijzigd door JvS op 14-05-2005 22:33 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:57
Probeer dit:

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~chimo/st570/570_1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~chimo/st570/570_2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~chimo/st570/570_3.JPG

Dus geen verborgen SSID, geen MAC filter en geen versleuteling. Kijken of je dan wel verbinding kunt maken.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03:57
That's what I'm saying, niggah ;)

Topicstarter, a.u.b. een reply of het wel/niet gelukt is.

Verwijderd

Werkt gewoon desnoods even speedtouch resetten en opnieuw configureren.
Heb het zelf van de week nog getest.

Check inderdaad even de FAQ bij de WL-113.
Pagina: 1