Toon posts:

[JS] 1 foutje op frontpage?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg vaak 1 javascript fout op de Frontpage. En aangezien ik in IE de debugger heb ingeschakeld, moet ik steeds Ja of Nee kiezen wanneer ik zo'n pagina bezoek.

Aangezien het maar 1 fout betreft, denk ik dat dit toch makkelijk te fixen moet zijn? En groot gemak is het resultaat :)

Bijvoorbeeld: nieuws: Napster lijdt verlies ondanks omzetstijging
Line: 285
Object expected

Fout zit binnen de tags "<!-- WEBADS -->":
code:
1
2
3
4
5
var windowwidth = document.body ? document.body.clientWidth : 0;
if (windowwidth && windowwidth > 900)
{
  ...
}

Overigens treedt de fout niet altijd op? Ergens een try/catch voor de zekerheid?

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)
Een devver zal het je met zekerheid kunnen vertellen, maar aangezien het tussen <!- WEBADS --> tags zit, lijkt het me dat het gaat om javascriptcode van de bannerboer. Dat zou ook verklaren dat je de fout niet steeds krijgt, er wordt immers niet altijd, en niet altijd dezelfde, banner getoond.

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Deze code is afkomstig van de advertentieleverancier (Webads). Ik denk dat Tweakers.net hier weinig invloed op uit kan oefenen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:50

Cyphax

Moderator LNX
Yoeri schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 09:14:
Een devver zal het je met zekerheid kunnen vertellen, maar aangezien het tussen <!- WEBADS --> tags zit, lijkt het me dat het gaat om javascriptcode van de bannerboer. Dat zou ook verklaren dat je de fout niet steeds krijgt, er wordt immers niet altijd, en niet altijd dezelfde, banner getoond.
En aan de javascript van de bannerboer kunnen jullie niets veranderen. :)
Je zou hooguit een belletje kunnen plegen naar webads met de melding dat er een fikse bug fout in een banner zit (altijd overdrijven, dan luisteren ze misschien :P).

Saved by the buoyancy of citrus

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Voor zover ik weet meldt IE een fout die er helemaal niet is. De JS console in Firefox geeft geen errors.
Ik vermoed dat het een JS parsing bug is in IE, en dat die waarschijnlijk getriggered wordt door de code van de banner en niet door onze code. Een try-catch daaromheen zetten heeft dus ook geen zin aangezien de generated JS pas na het scriptblok wordt geparsed en uitgevoerd.
Ik zal het echter eens proberen...

Als je scripterror notificaties belangrijk vind dan raad ik je aan Firefox eens te proberen. Niet alleen is de javascript-console daarin minder obtrusive, de foutmeldingen zijn ook vele malen duidelijker ;)

[ Voor 25% gewijzigd door crisp op 13-05-2005 09:24 ]

Intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 09:21:
Voor zover ik weet meldt IE een fout die er helemaal niet is. De JS console in Firefox geeft geen errors.
Ik vermoed dat het een JS parsing bug is in IE, en dat die waarschijnlijk getriggered wordt door de code van de banner en niet door onze code. Een try-catch daaromheen zetten heeft dus ook geen zin aangezien de generated JS pas na het scriptblok wordt geparsed en uitgevoerd.
Ik zal het echter eens proberen...

Als je scripterror notificaties belangrijk vind dan raad ik je aan Firefox eens te proberen. Niet alleen is de javascript-console daarin minder obtrusive, de foutmeldingen zijn ook vele malen duidelijker ;)
Aangezien de fout niet altijd optreedt, denk ik inderdaad (nu) ook dat 't aan een ad-script ligt.
Maar vind je 't niet erg als ik Opera gebruik ipv Firefox, want ik vind Firefox eerlijk gezegd maar een lompe browser. Het werkt nét niet lekker genoeg.

Maargoed, in Opera zie ik inderdaad geen fout in de Javascript console, dus het zal wel een IE-only fout zijn... bummer... hopen dat IE7 het beter doet :P

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik heb de constructie daar wat aangepast, maar nog steeds krijg ik af en toe die melding in IE; het moet dus of een bug in de bannercode zijn of een bug in IE. Indien het 1e dan verdwijnt het vanzelf hopelijk, indien het 2e dan is het jammer maar helaas ben ik bang...

Intentionally left blank

Pagina: 1