CPU upgrade Notebook zelf doen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluf98
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 18:10
Heeft iemand van jullie de cpu geupgrade in zijn notebook? Zelf heb ik een 'budget' Dell 510m, maar volgens mij is het MoBo bij dat ding gelijk aan een versie met 2,1Ghz P-M.
Als de prijs van de Intel Pentium M 755 (Micro-FCPGA, 2,0GHz, 400MHz FSB, 2MB, Boxed) nog verder daalt (nu 383) wil ik uiteindelijk de lichte budget Intel® Celeron® M processor 350 (1,3Ghz) vervangen.
Ik vraag me alleen af of de koelunit met heatpipe dezelfde is voor alle 510m config's, dus of die de hogere klok kan koelen.
Daarnaast wil ik weten of het PnP is of dat je net als bij desktops bios/jumpers moet omzetten om voltage etc. goed te krijgen. CPU-FSB moet bij dit Mobo waarschijnlijk wel 400 blijven en kan niet 533 worden, toch?
Oh ja, ik wil het zelluf doen en kan ik dezelfde Silver pasta prut die bij desktops tussen cpu en sink zit, gebruiken?

Sysje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Als er een Banias Celeron-M in zit (512kb cache) kun je die dothan waarschijnlijk wel vergeten.

Wat de koeling betreft heb je meer geluk, een 1.6 1.7 of 1.8 moet hij makkelijk aankunnen, allen een 2.13ghz weet ik zo net nog niet :) maar bv een 1.7 Is ook al aardig wat sneller :)

Heb je nog meer info over je moederbord? :)

[ Voor 8% gewijzigd door Roberto op 13-05-2005 09:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een 2.1 verbruikt precies even veel stroom als een 1.4 of welke dothan dan ook. dus hij word ook niks warmer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb mijn proc ooit wel eens vervangen, is niet bijster moeilijk. (helaas bleek mijn cpu defect te zijn :()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik zou het alleen doen als je geen garantie meer hebt, want dit zou zeker je garantie doen vervallen (mocht het niet goed gaan)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 10:56:
een 2.1 verbruikt precies even veel stroom als een 1.4 of welke dothan dan ook. dus hij word ook niks warmer.
hij loopt toch ook sneller, hij produceert meer , dus ook meer warmte he. warmte is niet alleen afhankelijk van het gebruikte voltage :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

In [rml][ Ervaringen] Dell Inspiron 510M - Deel 2[/rml] word vermeld, dat de laptop max. 2.0GHz (755) aankan...

Dus waarschijnlijk moet hij hem wel aankunnen idd

[ Voor 17% gewijzigd door CH4OS op 13-05-2005 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 30-09 01:24

NBK

Weercam-Avatar

Ik neem aan dat ie bedoeld dat ie hetzelfde vermogen opneemt. Stroom*voltage=vermogen==warmte productie. De kloksnelheid heeft daar verder geen invloed op. (die heeft alleen invloed op de stroom, daarom wordt het voltage zo laag mogelijk gehouden want dat beperkt de stroom)

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluf98
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-01 18:10
RS_003 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 09:03: Als er een Banias Celeron-M in zit (512kb cache) kun je die dothan waarschijnlijk wel vergeten.
Heb je nog meer info over je moederbord? :)
Het is al een Dothan Celeron-M@1,3Giha (=geknepen Dothan Pentium-M, met maar 1Mb cache en zonder speedstep.)

SiSoftware Sandra
Fabrikant : Dell Inc., Model : Inspiron 510m, ID : 4C4C4544-4A100043-C0B24680-4A31484F
Moederbord Fabrikant : Dell Inc., Model : 0H1908
Chipset 1 Model : Dell Computer Corp 82852GM/GME/GMV/PM, 855GM/GME Montara Host-Hub

Zou toch errug lachen zijn als ik op laagste prijspeil van de 2Ghz P-M mijn C-M zou vervangen voor een prikkie. Inderdaad effe wachten tot garantie over is, maar de C-M is ook lekker snel (te vergelijken met Banias P-M die ook 'maar' 1Mb heeft...

Uiteraard ben ik erg geinteresseerd naar (succesvolle) ervaringen.
Handleiding staat gewoon op Dell-site: http://support.dell.com/s...ns510m/sm/cpu.htm#1000550 , dus Dell moedigt het bijna aan! :+

Sysje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 11:06:
[...]

hij loopt toch ook sneller, hij produceert meer , dus ook meer warmte he. warmte is niet alleen afhankelijk van het gebruikte voltage :X
de hele 7x5 reeks (normale 100 fsb dothans) verstookt max 21 watt, ongeacht de clocksnelheid.
Pagina: 1