Toon posts:

Verschillen Bluethooth & IRDA

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb op dit moment een IRDA adapter van sitecom en vroeg me eigenlijk eens af wat nou eigenlijk de belangrijkste verschillen zijn tussen Bluethooth en IRDA.

Hoe groot het verschil is tussen de snelheden van IRDA en Bluethooth.

Deze vraag stel ik omdat ik binnen enkele weken de nieuwe nokia 6230I gaan aanschaffen, en ik graag zou willen weten of Bluethooth nou inderdaad zoveel handiger is als wat meeste mensen zeggen.

En als Bluethooth nou inderdaad zoveel handiger is welk merk raden jullie dan aan om te kopen, ik dacht meer aan MSI (heb laatst eentje gezien voor € 17,50 ) .

Ik heb geprobeert om via google verschillen te zoeken, maar heb nauwelijks info kunnen geven, ook niet via search van GOT.
Als ik het aan winkel vraag krijg ik alleen maar verkoop gepraat, dus hier kom ik ook niet zo ver mee.

Gegevens huidig IRDA - adapter:

SITECOM USB TO FAST IRDA ADAPTER
USB 1.1

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
Het grootste voordeel is niet direct de snelheid, maar het niet benodigd zijn van een korte afstand tussen zender en ontvanger. Ik kan m'n telefoon synchroniseren met m'n computer, terwijl m'n telefoon een verdieping lager in m'n jaszak zit.

Het merk maakt niet zoveel uit, kijk echter wel naar het bereik (10m of 100m).

Met de search en Google kun je overigens genoeg vinden.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 11:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Pluspunten van Bluetooth t.o.v. Infrarood:

• De ontvanger en verzender hoeven elkaar niet te zien
• Datasnelheid kan hoger zijn
• Ondersteund meer mogelijkheden, verschillende profielen
• Ondersteund meerdere verbindingen (bij sommige nog niet)
• Bereik is een stuk groter
• Steeds meer producten met Bluetooth verkrijgbaar.

Maar koop die MSI maar, dat is een echt goeie.
Zelf meer dan 2 jaar geleden voor 39 euro gekocht, en werkt nog als een gek

[ Voor 9% gewijzigd door Ginz op 13-05-2005 01:51 ]

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Verwijderd

Topicstarter
Ginz schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 01:51:
Pluspunten van Bluetooth t.o.v. Infrarood:

• De ontvanger en verzender hoeven elkaar niet te zien
• Datasnelheid kan hoger zijn
• Ondersteund meer mogelijkheden, verschillende profielen
• Ondersteund meerdere verbindingen (bij sommige nog niet)
• Bereik is een stuk groter
• Steeds meer producten met Bluetooth verkrijgbaar.

Maar koop die MSI maar, dat is een echt goeie.
Zelf meer dan 2 jaar geleden voor 39 euro gekocht, en werkt nog als een gek
Ik had juist onlangs van iemand gehoord dat snelheid van bluethooth 10X langzamer is als infrarood? :?
En leg eens wat meer uit over profielen?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 10:50:
[...]

Ik had juist onlangs van iemand gehoord dat snelheid van bluethooth 10X langzamer is als infrarood? :?
En leg eens wat meer uit over profielen?
als ik iemand een mp3tje stuur met bluetooth ben ik 10 keer sneller klaar dan wanneer ik dat mp3tje met infrarood stuur... :9 (heb een Samsung D500)

en met bluetooth hoef je de poorten niet tegen elkaar te houden zolang de beide apparaten maar binnen een straal van 10 meter zijn kan je gewoon verbinden dit is natuurlijk veel gebruiksvriendelijker dan infrarood... en draadloze headsets e.d. zijn alleen te gebruiken i.c.m. bluetooth...

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik al genoeg reden heb om mijn IRDA adapter te vervangen door een Bluethooth adapter.
Tenzij iemand nog een reden weet te verzinnen waarvoor een IRDA adapter dan nog ooit van pas zou kunnen komen. :)

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:47
Ik geloof dat een USB kabel op iets van 200kb/sec dingen kan kopieren wat ik in een topic las, terwijl bluetooth veel langzamer gaat. Ik gebruik het niet op mp3 op m'n telefoon te zetten, dan doe ik de mmc kaart wel in een cardreader. Beetje 20 minuten wachten op 1 mp3 vind ik toch te lang.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• Zynth
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-02 15:35
irda is geloof ik max 115kb/s, dat is dus 15kB/s.
quote:
"Bluetooth transfers data at a rate of 721 Kbps, which is from three to eight times the average speed of parallel and serial ports, respectively.".
IRDA is seriële poort, hoewel je in de praktijk die snelheid van 115kb/s eigenlijk nooit zal halen.

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 11:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

En als je dan ook nog eens een keer gelijk een Bluetooth 2.0 USB dongle koop, dan heb je een nog hogere datadoorvoersnelheid. Ik dacht tot zelfs 2Mbps

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:53
Ginz schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 13:16:
En als je dan ook nog eens een keer gelijk een Bluetooth 2.0 USB dongle koop, dan heb je een nog hogere datadoorvoersnelheid. Ik dacht tot zelfs 2Mbps
moet je gsm natuurlijk wel aankunnen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Ginz schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 13:16:
Als telefoon dit niet aankunt heb je er toch niets aan ofwel?
Maar misschien toekomst gericht als ik mij een PDA ga aanschaffen?
Pagina: 1