Toon posts:

Runtime error 216 bij start backupprogramma [delphi7+XP]

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi fellow tweakers,

Ik werk aan een (freeware) backupprogrammaatje in Delphi7.
Besturingssysteem: WinXP [SP2].
VCL components: JVCL en ZipMaster.
Het programma is op een haar na af, en heeft op een aantal pc's een paar honderd testbackups gemaakt, zonder problemen (mappen scannen en bestanden zippen etc.)
MAAR: op sommige andere XP machines crasht het programma onmiddelijk bij het starten met een 216 runtime error (sorry meer info niet bekend).
Aangezien het hier uitstekend draait, kan ik op geen enkele manier achterhalen waar de fout zit. Ik heb "error-reporting" ingebouwd, waarbij de gebruiker in het geval van een 'exception' error ervoor kan kiezen de foutmelding anoniem te versturen.
Heeft iemand 5 minuten over om het progje te installeren en te kijken of het werkt? Het zou helpen om een goed en vooral gratis programma af te maken.

De directe link naar de installer is:
http://www.sadhusystems.c...roBackup2005Installer.exe

Bedenk dat het programma hier op 4 machines perfect werkt, en zelfs onder XP64 geen problemen geeft... Ik hoef alleen de precieze foutmelding maar te hebben.

geen problemen zo moderator? :*)

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 11:13

André

Analytics dude

http://support.microsoft.com/?kbid=259279

Last van een Subseven Trojan?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Wel problemen zo, DjSadhu. ;)

Helaas zijn we hier niet DjSadhu's persoonlijke betatesting team. :) Topics als deze zijn dus in Programming & Webscripting (en op de rest van GoT) niet gewenst.

Ik kan je aanraden om gewoon wat messageboxes met debuginformatie op cruciale punten neer te zetten. Wanneer je ziet tot welke message het programma doorloopt, dan weet je ook waar de fout eventueel zit. Op het moment dat je weet waar de fout zit, maar er nog steeds niet uitkomt, dan kun je hier weer een nieuw topic openen, met daarin de relevante code erbij. :)

Overigens, als je niet zeker bent of een topic wel of niet is toegestaan, wil je dan eerst even contact opnemen met een moderator? :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.