XBOX of Gamecube

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:32
Ik wil dus een console aanschaffen, maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Mede doordat beide apparaten fanatieke aanhangers hebben, en de apparaten of afkraken of ophemelen.

Beide apparaten hebben z'n voor- en nadelen. In mijn ogen zijn dat:

Pro Gamecube
- absolute prijs (€ 80, incl. Mario Karts)
- hoeveelheid games
- concept (eenvoudig, je hebt hem om te spelen)

Pro Xbox
- geavanceerd
- 5.1 surround
- relatief gezien goedkoop (heavy apparaat voor het geld)
- Games zijn te kopieren??
- apparaat is gereed bij aankoop, dus geen mem.block's e.d.

van beide console's heb ik erg mooie games gezien (nieuwe zelda, RE4, moh enz.)

Misschien kunnen jullie me een duwtje naar een van tweeen geven, ahv games die ik graag op de PC speel:
- arcade games, zoals racen en flight. absoluut geen simulaties
- call of duty e.d.
- leuke spelletjes voor mijn :> (vriendin)

overige pré's voor mij!
- goede multiplayermogelijkheden op 1 console (niet via modem / lan / telefoon enz.)
- goede graphics
- goed geluid
- eenvoudig!
- niet al te dure games

Absoluut niet boeiend:
- toeters en bellen zoals DVD playback, netwerk mogelijkheden
- multiplayer met andere console's

pfff. ik weet het niet meer...
elke keer als ik een specifiek topic kies over een van de consoles, dan ben ik geneigd om voor de een te kiezen, en dan weer de ander.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eens denken of je de console wil laten ombouwen zodat je games gratis worden.
Dan is de keuze snel gemaakt ;)

Ook omdat je niet online wil.

Iig heb je een goede keuze gemaakt de ps2 er niet tussen te zetten :D (bagger ding)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-10 19:36

Snappie88

Mr. Hollywood

Dat verschilt per gamer. Je moet in ieder geval je niet doodstaren op de console zelf, maar op de games die erop uitkomen. Vindt je Zelda's, Mario's, F-Zero's en alle andere merken van Nintendo jou ding, dan is de Gamecube voor jou. De Xbox daarintegen geeft weer mooie singleplayer avonturen (Jade Empire, Fable, Ninja Gaiden), maar heeft ook nog een breed scala aan multiplayer games. Xbox live is ook vét overigens (hoewel ik het niet gebruik in verband met WoW).

Loop gewoon een FRS of E-plaza in en kijk in de rekken wat voor spellen je aanspreken. Zoals al gezegt werkt het vergelijken van consoles niet. Ze hebben allebei goede multiplayer mogelijkheden, goede budgetgames en weet ik veel wat. Het gaat om de games, niet om de console!

Overigens ben ik anti-illegaal, dus daar ga ik geen uitspraken over doen, in tegenstelling tot de poster boven me...

[ Voor 9% gewijzigd door Snappie88 op 12-05-2005 23:20 ]

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:03

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 23:18:
Ik zou eens denken of je de console wil laten ombouwen zodat je games gratis worden.
Dan is de keuze snel gemaakt ;)

Ook omdat je niet online wil.

Iig heb je een goede keuze gemaakt de ps2 er niet tussen te zetten :D (bagger ding)
Beetje 'rare' reactie :/
Ik vind GT3/4 nog steeds het beste racespel ever! (ook al word het erg uitgemolken).
Ziet er nog steeds zeer :9 uit, maar forza daar integen ook wel weer.

Qua Arcade zit je ook nog wel snor met een PS2 (Jak en Daxter o.a.), maar is de GC toch imo overduidelijk de nr1.

Voordeel van de GC is dat je met zijn 4en kan multiplayen, met de PS2 is dat maar met 2 en met de Xbox weet ik het niet ;)

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een beetje raar maar het is wel handig om te vertellen of je dat wilt he.

Overigens wil hij een Gamecube of Xbox dus jou post is nog wat meer raar ;)

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-10 10:15
standaard antwoord altijd: kijk naar de games! check de xbox en cube topics in dit forum en kijk bij welke console welke spellen je bevallen.

bijde consoles zijn goed te chippen, dus daar geen verschil alleen krijgt de xbox veel meer mogenlijkheden daardoor. voor verdere info daarover moet je niet op dit forum zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-10 05:39
Ik heb die consoles en ze hebben beide hun charmes.

De Xbox is geavanceerd, beeld kwaliteit is ongeevenaard door welke console dan ook. Mijn Xbox is omgebouwd voor de MCE mogelijkheden, wat ook niet kan met de GC, maarja.

De GC vind ik een coole console welke super leuke games heeft voor multi play. Splitscreen multi-play bedoel ik dan. Nothing beats a game of Mario Party ;).

De PS2 staat hier stof te happen, hij is omgebouwd en games zat, maar ze trekken mij geen van allen echt aan. Maarja, kwestie van verschillende meningen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

107mb schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 23:16:
Pro Gamecube
- absolute prijs (€ 80, incl. Mario Karts)
- hoeveelheid games
- concept (eenvoudig, je hebt hem om te spelen)
prijs is eenmalig. Beide consoles hebben veel games. Concept "eenvoudig" is te simpel... Een xbox kun je ook alleen gebruiken voor spellen, maar heeft dus ook meer mogelijkheden
Pro Xbox
- geavanceerd
- 5.1 surround
- relatief gezien goedkoop (heavy apparaat voor het geld)
- Games zijn te kopieren??
- apparaat is gereed bij aankoop, dus geen mem.block's e.d.
Inderdaad meer mogelijkheden en 5.1 geluid is imho (mits goed aangesloten) echt een pre! Games te kopieren ga ik maar niet op in. Het niet nodig hebben van een extra memblock is ook echt een pre!
1) arcade games, zoals racen en flight. absoluut geen simulaties
2) call of duty e.d.
3) leuke spelletjes voor mijn :> (vriendin)
1) xbox
2) xbox
3) gamecube
overige pré's voor mij!
- goede multiplayermogelijkheden op 1 console (niet via modem / lan / telefoon enz.)
- goede graphics
- goed geluid
- eenvoudig!
- niet al te dure games

Absoluut niet boeiend:
- toeters en bellen zoals DVD playback, netwerk mogelijkheden
- multiplayer met andere console's

pfff. ik weet het niet meer...
elke keer als ik een specifiek topic kies over een van de consoles, dan ben ik geneigd om voor de een te kiezen, en dan weer de ander.... 8)7
Lijkt me toch niet zo'n heel moeilijke beslissing. Je moet echt zelf de afweging maken van welke spellen je het leukste vind en welke opties het belangrijkst.
Ik heb zelf een xbox. Ben uiteindelijk gegaan voor de xbox voor het digitale geluid en de prestaties die nog steeds de beste zijn van alle consoles van nu. Bovendien hou ik niet zo van Mario en Zelda (op Mario Kart na).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:49

Rival24

I'll Be Back

Het is belangrijk om naar de exclusieve games te kijken vind ik. Ikzelf ben helemaal gek van Resident Evil en dan zit je gewoon aan een cube vast. Maar burnout 3 wil ik ook heel graag spelen (op een fatsoenlijke manier) dus dan moet je een xbox hebben (ps2 heeft erg lange laadtijden). En ik heb ook een Ps2 omdat daar ook een paar resident evil games op uitkomen die niet op de andere consoles beschikbaar zijn. Maar als je het allemaal legaal wilt houden dan is er geen enkele console waar de games goedkoper voor zijn.

Mijn ervaring is dat je voor multiplayer games echt voor de gamecube moet gaan, er zijn een hele hoop leuke spellen die je met 4 man kunt doen (mario party 4,5,6 mario kart etc..) Ps2 is er standaard zelfs niet eens voor geschikt voor om met 4 man te spelen.

Overigens heb je voor 5.1 geluid op een xbox wel een advanced scart cable nodig die vrij prijzig is.

Waar je ook rekening mee moet houden is dat de xbox 360 eind dit jaar uitkomt en dat dat dus betekent dat het gamesaanbod heel sterk afneemt voor de xbox1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rival24 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 23:36:
Waar je ook rekening mee moet houden is dat de xbox 360 eind dit jaar uitkomt en dat dat dus betekent dat het gamesaanbod heel sterk afneemt voor de xbox1 :)
True... maar in elk genre spel heb je inmiddels voor de xbox genoeg opties. Bovendien heb je over het algemeen toch niet genoeg geld om alle spellen te kopen en ga je uiteindelijk voor de beste!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
ik zal e.e.a. nog even verduidelijken.

ik zie teveel namen van games voorbij komen die me weinig zeggen. Ik moet toegeven, ik ben nog niet vaak bij de bart smit of de mm geweest om games te proberen. En als ik er ben moet ik eerst een aantal kiddies wegtrappen om zo'n controller uberhaupt vast te kunnen pakken.

mijn favo genre:
- race arcade (colin mcrae, toca, nfs serie incl. underground --> geweldig!!)
- goede shooters, zonder al te veel denkwerk --> MoH !!!!

- nice games voor mijn vriendin (GC)

en nog even over free games: Als iets goed is koop ik het, getuige mijn grote collectie DVD's en CD's. Maar ik vind het ook erg fijn om iets uit te proberen! bevalt het niet, heb ik ook geen euro's over de balk gesmeten. En games lenen is moeilijk, want ik ken niemand met een console (dus mijn vrienden verklaren me weer voor gek, maar zullen straks regelmatig langskomen om te gamen. Zo ging dat ook met mijn bescheiden HT)

edit:
mijn HT en computer hobby heeft me geleerd om niet tever in de toekomst te kijken met dingen die nog gaan komen. Koop nu, en dan heb je er ook meteen plezier aan. Tevens ben ik ook niet zo'n voorstander om als een van de eerste een nieuwe ontwikkeling cq. trend aan te schaffen. imo veel te duur

[ Voor 16% gewijzigd door 107mb op 12-05-2005 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

107mb schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 23:39:

ik zie teveel namen van games voorbij komen die me weinig zeggen. Ik moet toegeven, ik ben nog niet vaak bij de bart smit of de mm geweest om games te proberen. En als ik er ben moet ik eerst een aantal kiddies wegtrappen om zo'n controller uberhaupt vast te kunnen pakken.

mijn favo genre:

en nog even over free games: Als iets goed is koop ik het, getuige mijn grote collectie DVD's en CD's. Maar ik vind het ook erg fijn om iets uit te proberen! bevalt het niet, heb ik ook geen euro's over de balk gesmeten. En games lenen is moeilijk, want ik ken niemand met een console (dus mijn vrienden verklaren me weer voor gek, maar zullen straks regelmatig langskomen om te gamen. Zo ging dat ook met mijn bescheiden HT)
Spellen kun je gewoon huren bij de videotheek ;)

Verder blijf ik erbij dat je eerste 2 eisen aansluiten op een xbox en de 3e op een Cube

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
|:(

daar loop ik idd zoooo vaak langs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

107mb schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 23:39:

mijn favo genre:

We kunnen niet voor jou beslissen welke games je leuk vindt. Echt veel racespellen zul je op de cube niet vinden, en op de ps2 juist weer wel (die je niet als keuzemogelijkheid hebt). En ben je echt van plan shooters op een console te gaan spelen? Ik zou dat van tevoren wel uitproberen want het is echt compleet anders dan op de pc. Ik wil hiermee dus niet zeggen dat het slecht is ofzo hoor, heb zelf met plezier enkele singleplayer shooters op consoles uitgespeeld (bv XIII)
Als je wat wilt uitproberen dan moet je naar de winkel gaan ;) of een modchip inbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar koop je die gamecube voor 80 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkShadow
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:58
veel plaatsen hoor...

Maargoed, ik heb beiden, eentje staat bij mn vriendin en die speelt soms uren zelda (en nee ze is niet lelijk, het is gewoon een erg sociaal en knap meisje :P), of samen mario kart.
Thuis heb ik een xbox (omgebouwd) en de games daarop vind ik over het algemeen meer wat voor mij (zelda vind ik trouwens ook echt geweldig), echte mooie toppers, halo en jade empire, fable. Er komen ook nog een mooi arcade flight spel aan over de 2e wereld oorlog en je hebt natuurlijk ook nog arcade games als mech assault 2 en crimson skies...

Als je het ding ombouwt en xbox mediacenter gaat gebruiken, wil je helemaal nooit meer wat anders :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XBOX :) ...kan zoveel meer dan alleen games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eerst es de E3 afwachten, Krijg je nieuwe consules te zien, line-up voor games enz.
Ik zelf ben altijd groot fan van nintendo 'geweest', maar vind de afgelopen 1,5 jaar mn gamecube niks meer aan. Komen gewoon geen games uit die mij nog aanspreken.

Waarom ik je toch een gamecube aan zou raden? Games zoals Zelda TWW..
Houd je van FPS dan is Time Splitters heerlijk, maar dan kan je die beter spelen op xbox live ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 107mb
DarkShadow schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 00:01:
Als je het ding ombouwt en xbox mediacenter gaat gebruiken, wil je helemaal nooit meer wat anders :)
dit is een absoluut super optie.....

ik ben al bezig een heftig topic door te spitten!!! de stand:

GC - - - - - - - - - - - - - V - - - - XBOX

en hij neigt steeds meer naar rechts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mini-overzichtje voor de Gamecube:

Quote uit een ander topic :+ :
Mario Kart PAK
Afbeeldingslocatie: http://yamauchi.selwerd.nl/~ds/hggct/pak/pak_mkdd.jpg

# Gamecube
# Controller
# Mario Kart Double Dash!!
# €99,-
+ nog extra kosten voor een van de drie verschilllende soorten memorycards:
- Memory Card 59 (~€20)
- Memory Card 251 (~€25)
- Memory Card 1019 (~€45)

Ik zou voor 251 blocks gaan, 59 is namelijk echt te weinig en 1019 is dus totale overkill.

Goede arcade racegames:
Mariokart (duh) :P
Burnout
Burnout 2
F-Zero GX
NFSU (2)

Games voor je vriendin
(ook) Mariokart
Super Monkeyball 1 of 2
(misschien) Donkey Konga
Paper Mario 2: The Thousand Year Door
Mario Party 6 _/-\o_

Shooters enzo:
Resident Evil 4
Geist (komt binnenkort uit als ik me niet vergis)
Timesplitters
Medal of honor:rising sun
Medal of honor: european assault

Voor meer informatie:
Het Grote Gamecube en Revolution Topic Deel 54

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2005 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeGys
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-10 11:27
Persoonlijk vindt ik GC games een pak leuker als PS2/X-Box games.

GC games, hoe simpel ze ook zijn (lees pikmin, ...) zijn erg verslavend, bij PS2 en X-Box heb ik zoiets van JEUJ ! Weer hetzelfde...

Nintendo heeft altijd unieke games uitgebracht wat ik bij de anderen wel wat mis aangezien de games van Nintendo zelf altijd toppers zijn en je niet los laten, ook al zien ze er kinderachtig uit en is de besturing echt extreem simpel.

Ik herinner me nog goed dat ik dagenlang voor men tv zat met de pikmin en sonic toen ik pas men cube had :)

[ Voor 4% gewijzigd door PeGys op 13-05-2005 00:45 ]

Een beetje verlies heb je altijd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

PeGys schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 00:44:
Persoonlijk vindt ik GC games een pak leuker als PS2/X-Box games.

GC games, hoe simpel ze ook zijn (lees pikmin, ...) zijn erg verslavend, bij PS2 en X-Box heb ik zoiets van JEUJ ! Weer hetzelfde...

Nintendo heeft altijd unieke games uitgebracht wat ik bij de anderen wel wat mis aangezien de games van Nintendo zelf altijd toppers zijn en je niet los laten, ook al zien ze er kinderachtig uit.

Ik herinner me nog goed dat ik dagenlang voor men tv zat met de pikmin en sonic toen ik pas men cube had :)
Daar heb je helemaal gelijk in. Ook als je met een paar man wil spelen is de gamecube de beste optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16:47
Ik lees veel racties over het ombouwen van de XBOX, maar voor een gamecube is ook gewoon een modchip beschikbaar hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

PcFer schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 10:09:
Ik lees veel racties over het ombouwen van de XBOX, maar voor een gamecube is ook gewoon een modchip beschikbaar hoor..
Dat zou totaal niet relevant moeten zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17-10 10:30
outerspace schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 23:23:
[...]
...
Voordeel van de GC is dat je met zijn 4en kan multiplayen, met de PS2 is dat maar met 2 en met de Xbox weet ik het niet ;)
Ligt eraan welk spel. DOA kan je met z'n vieren spelen in TAG battle. De meeste andere games maar met z'n tweeen.
107mb schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 00:14:
[...]
...
GC - - - - - - - - - - - - - V - - - - XBOX
...
Pas op dat je niet extreem rechts wordt :+
PcFer schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 10:09:
Weet dat dit een leuke discussie kan worden, maar even in een nutshell: De mogelijkheden die je daarna hebt met een gamecube, wegen echt niet op tegen de immense hoeveelheid mogelijkheden die je dan met de xbox krijgt. Xbox kan daarna C64, sega, (super)Nintendo, Nintendo64, Playstation, xbox spellen spelen, mediacenter software aan etc etc.

Verder, dit is waarom ik een xbox heb gekocht:
• Graphics• Spel aanbod• Halo (destijds)• Arcade spellen zijn mooi (burnout,amped,nfs,doa)• x86 mogelijkheden na het ombouwen.(toen ik hem kocht, kon men hem nog niet ombouwen, paar weken daarna wel :Y) )

Nu zou ik er nog eigenlijk bij willen zetten "[rml][ xbox] Xbox media center - Deel II[/rml]", maar dat is niet waarom ik hem destijds heb gekocht. Wel zou jij het in je keuze mee kunnen nemen, ondanks je zegt geen behoefte te hebben aan "toeters en bellen". Beschouw het anders als een extra'tje ;)

Pro microsoft. Erg he, ben linux fan, maar ben helemaal gek van de xbox 8)7 ... kan namelijk debian op :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door LinuX-TUX op 13-05-2005 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 23:52
Als je het hebt over vrouwen en consoles dan is GC toch de machine:
- Animal Crossing (beetje door je eigen virtuele dorpje sjouwen)
- Donkey Konga (trommelen op muziek!)
- DK Jungle Beat (trommelen voor een platformspel)
- Mario Party 4, 5, 6
- Mario Kart (vinden ze ook leuk ;) )
- Super Monkey Ball
- Geinige games je redelijk goedkoop kan vinden zoals bv Poyo Pop (of hoe je het ook mag schrijven :P)

Overigens moet je een console gewoon kopen welke games je het leukst vindt. M'n vriendin had al een GC (eigenlijk samen), maar heb er toch nog eentje voor mezelf gekocht: 79 euro en een el-cheapo memcard van EUR 10 (die gaan naar verluid wel eens stuk, maar de belangrijke save-games staan op 2 memcards ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorix Jim
  • Laatst online: 20:47
Ik heb beide en ik eigenlijk zie ik qua graphics weinig verschil tussen beide consoles. Omdat ik van beide soorten games hou (cube&xbox specifieke games dus) heb ik ze allebei gehaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Glorix Jim schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 11:59:
Ik heb beide en ik eigenlijk zie ik qua graphics weinig verschil tussen beide consoles. Omdat ik van beide soorten games hou (cube&xbox specifieke games dus) heb ik ze allebei gehaald :)
Ja nu kan dat wel, ze zijn nu vrij goedkoop.
Maar in het begin is het wel veel geld om een Xbox 360 en N Revo te kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hershel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14-09 17:54
Xbox all the way, leuk game aanbod en simpel te modden. Als je een softmod toepast zijn de mogelijkheden onbegrenst, Linux draaien, Xbox Media Center etc..

De Gamecube heeft een aantal originele, exclusieve games maar de games van de Xbox spreken mij meer aan (meer actie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:12
Ik heb zelf een Gamecube maar het absolute nadeel vind ik de beschikbaarheid van bepaalde titels. Ik zie heel vele colle games die uitkomen op de PS2 en de Xbox maar niet op de GameCube. Ik vind het aantal cube spellen gewoon weinig.

Ik zou als ik jou was echt wachten op de Xbox 360.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt echt van je gamesmaak af. Wil je redelijk standaard games, multiplayer, dan zou ik Xbox kiezen. Niet verkeerd bedoeld, maar echt originele games zie je er bijna niet op.

Gamecube is echt inderdaad voor als je van een aanbod games wil genieten, van games die niet ook al in diverse vormen op PC zijn geweest. Andere multiplayer, meer party games, dus voor met vrienden achter 1 TV scherm in splitscreen, biertje erbij en lachen.

Multiplayer wordt zwaar overschat vind ikzelf, het is leuk, maar ik heb al moeite 2 multiplayer games op PC bij te houden ;). En kwaliteit >> kwantiteit ;)!

Ik zou in ieder geval naar de games kijken en daar je beslissing van uit laten hangen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2005 12:40 ]

Pagina: 1