Toon posts:

Asus A8N sli deluxe - cool & quiet geeft vastlopers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem, als ik cool & quiet aanheb staan, dan heb ik soms dat mijn pc vastloopt, eerst gaat de muziek stoppen, soms ging hij dan weer later door, door 5x op ctrl + alt + delete te drukken, maar dat wil bijna nooit. Heb ik C&q uitstaan heb ik dit probleem niet.

nou dacht ik, dat kan 2 redenen hebben, of de stepping in de cpu is niet meer goed, of de drivers zijn niet meer goed. toen heb ik dus de AMD drivers gedeinstalleerd en er opnieuw opgezet, dat had geen effect.

toen heb ik verschillende oudere versies geprobeerd, maar dat maakte ook geen verschil. Ik heb nog geen driver cleaner voor de amd drivers gevonden, misschien dat ik ze eerst goed moet cleanen, maar dat kan ik dus niet.

Verder heb ik de energieverbruik op presentatie gezet, ik heb ook andere geprobeerd maar dat mocht ook niet baten.

Dus wat is er mis, ik ben nog niet zo happig op een format, windows staat er net 2 weken op. Ik kan geen andere CPU testen.

Verder heb ik gezocht naar andere mensen met hetzelfde probleem, maar die waren er niet, of ik zit op de verkerde woorden te zoeken :/

Specs:
Asus A8N SLi Deluxe (bios = 1006)
AMD 64 3000+ (@ stock)
Asus 6800GT (@ stock)
Hitachi S-ata 160GB 7200rpm
SB live 5.1 digital
Hauppage wintv PVR150
Tagan 480W

• Somoghi
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 03-08 22:17
bios upd@te geprobeerd?

Omdat het kan...

Verwijderd

Topicstarter
Dat antwoord had ik al verwacht (vergeten te melden) ik heb het probleem al sinds 1003, en ik zie in the changeog van 1007 niets van een fix daarvoor. en ik heb problemen gezien met 1007, en daarom hou ik het liever bij 1006

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Download gewoon de rightmark clock utlity.
http://cpu.rightmark.org/download.shtml

Verwijderd

Topicstarter
dat heb ik ook gehad, maar dat werkt ook niet, bij mij loopt ie telkens vast als ik minimun of maximum of iets selecteer, ik heb alle settings bij dat programma geprobeerd

• Sayko
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-07 11:20

Sayko

Knowledge Is Power

Als je die rightmark gebruikt moet je c&c uitzetten in bios.
Bij welke programmas loopt ie vast dan?

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

en wat als je de Asus Cool 'n Quit drivers pakt i.p.v. die van AMD? Op mijn exact gelijke mobo heb ik daar met mijn 3200+ namelijk geen nare eravringen mee.

Heb de PC dan ook pas een week maar het switchen van C'nC heeft nog nooit tot iets vreemds geleidt bij mij.

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

Verwijderd

Topicstarter
@Minded, ja dan heb ik C&Q uitstaan

@aarbei, ik heb die van de asus CD ook geprobeerd. Maar geen enkele schijnt goed te werken. Ik had er in het begin ook geen last van, het komt pas een week nu voor, (heb het zootje nu 6 weken)
Pagina: 1