Toon posts:

[FreeBSD] Opnieuw partitioneren mislukt?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil de harddisk op een server opnieuw partitioneren, daar ik heb ik een tijd terug niet echt naar gekeken (gewoon alles op auto).

Ik heb dus via /stand/sysinstall gewoon een herinstallatie gestart (met het risico dat ik alles opnieuw moest installeren/instellen), nu heb ik bij de herinstallatie dus goed gepartitioneert en toen de installatie succesvol was afgerond de server gereboot. Toen die weer terug online kwam bleek dus dat niet veel het meer deed (zoals de mail/ftp server), maar dat maakt niet uit. Dat regel ik wel weer. Het bleek ook dat de schijf helemaal niet opnieuw gepartioneert was.

Iemand een idee hoe ik dit op afstand alsnog kan regelen? Ik heb geen zin om naar het datacenter te rijden :p

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :'(

• dhr. banuyn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2021

dhr. banuyn

Dat gaan we doen...

bij een standaard install met /stand/sysinstall zal de partitietabel helemaal overschreven worden. Daarmee zal je ook al je data kwijt zijn, en zullen geen van je services meer werken. Welk installatie type heb je gedaan vanuit sysinstall?
Ben je bekend met Vinum?

een kick binnen 24 uur wordt niet gewaardeerd

Advies of actie nodig in de boomverzorging? Pruning boomverzorging

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een standard install gedaan via /stand/sysinstall. Helemaal afgerond. Toen die klaar was kwam ik weer terug in

<hostname>#

toen gelijk een reboot gegeven maar hij kwam dus niet goed terug.
En ik ben niet bekend met Vinum....?!

Excuses voor de vroege kick.

• dhr. banuyn
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2021

dhr. banuyn

Dat gaan we doen...

http://www.vinumvm.org/
vinum is een logical volume manager. Je kan daarmee je "partities" veranderen zonder herinstallaties.handboek vinum

Advies of actie nodig in de boomverzorging? Pruning boomverzorging

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 22:12:
Iemand een idee hoe ik dit op afstand alsnog kan regelen? Ik heb geen zin om naar het datacenter te rijden :p
Wat jij wilt is alleen mogelijk als je slices unmounted zijn. Als je veel geheugen hebt, minmaal 256MB, kun je dit proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, maar niet meer nodig. Ben maar even langs datacenter geweest. Moest er toch in de buurt zijn :).
Pagina: 1