Toon posts:

geoptimaliseerd geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
kan het kwaad als ik geheugen wat eigenlijk voor intel moederborden is geoptimaliseerd in een amd bord doe en gaan de prestatie`s er van achter uit?

alvast bedankt

Verwijderd

wat bedoel je met "voor intel geoptimaliseerd geheugen" dat heb ik zelf nog nooit gezien, wat bedoel je daarmee.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als het mem compatible is dan kan het geen kwaad. Gewoon even in de supportlist van je mobo kijken :P

En geoptimaliseerd... compatible is het waarschijnlijk.

Verwijderd

Topicstarter
ik zag het op een site http://www.ocztechnology....y/ocz_el_ddr_pc_4000_gold
kijk goed naar de tekst daar staat zelf geoptimaliseerd voor 865/875 moederborden ik hoop niet dat ik prestatie verlies lijdt als ik ze stop in de almachtige amd bordjes

Verwijderd

Ja, natuurlijk.. Het geheugen zal je nauwelijks in je amd bak kunnen draaien.. Het zal tot ernstig prestatieverlies leiden, wel tot 300 % langzamer, en bovendien zul je nauwelijks nog 10 fps. overhouden in je games.. ;) ;)

Kortom; wat voor intel/mobo/cpu gaat het, wat voor amd cpu/mobo gaat het om, en wat voor geheugen gaat het om.. We benodigen wat meer info gráág en gaarne.. :P

Verwijderd

Topicstarter
ik denk niet dat ik zoveel meer info kan geven maar ik zal het proberen.
met geoptimaliseerd geheugen bedoel ik dat het er speciaal voor gemaakt is dat het sneller loopt in dit geval op een intel bak en als ik het geheugen in een amd bak stop dat het geheugen minder wil overklokken en minder lekker loopt

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19-07 01:41
voor een athlon XP zijn de timings misschien iets hoog maar zelfs dat valt mee en maakt het eigenlijk toch weinig uit.
zal dus gewoon werken zonder enige probleem (mists het op je mobo past natuurlijk).
dat optimized voor intel is meer marketing dan iets anders.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG Beleid

Er zijn een paar voorwaarden die we stellen aan een topicstart. Deze voldoet er helaas aan vrijwel geen enkele :/

Begin met dingen zelf uit te zoeken, dan logisch na te denken. Kom je er nog niet uit :? Dan kun je een topic overwegen, maar wees volledig, geef aan wat je specs zijn, wat je gezocht hebt en gevonden hebt. Precies niet zoals hier dus...

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.