Toon posts:

[tablet] Hoe absoluut werkgebied instellen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook zo'n Medion tablet van A4 formaat. A.k.a. Aiptek. Exacte type weet ik niet uit mijn hoofd, maar zal ik vanavond thuis wel opzoeken.

Mijn Ubuntu Hoary, kernel 2.6.zoveel en ook X.org, herkend het ding ook nog en het werkt.
Gedeeltelijk.
Afhankelijk van waar ik mijn pen plaats, verschijnt de cursor in 1 van de hoeken van het scherm, en vanaf dat punt heb ik dan een werkgebied van ongeveer 10cm op mijn tablet voordat ik op het scherm al aan de rand zit.

Ook werk ik met Xinerama op 2 schermen, maar de tablet lijkt alleen scherm 1 te pakken (wat ik geen bezwaar vind).

Ik heb wat Wacom packages geprobeerd maar duidelijk doet dat niets, er zit een xsetresolution o.i.d. bij, maar die geeft alleen een usage melding en de man word ik ook niet wijzer uit. Waarschijnlijk ook omdat het Wacom-only zal zijn.

Is er een (andere?) manier om het werkgebied in te stellen?

En ja, ik heb gezocht, maar het meeste slaat op Wacom specifieke problemen/oplossingen of is anders niet relevant.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik ben daar zelf ook nog naar aan het kijken, en weet dat je in zowel de kernel als de Xorg.conf de resolutie/werkgebied van de tablet in moet stellen. Er zijn overigens wel Howto's over te vinden, moet je even zoeken in google.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier