Toon posts:

[2k] server hardware vervangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik ga binnenkort bij een van onze servers de hardware vervangen. Ik heb twee servers staan
De eerste is een PDC deze blijft zo. De andere is een BDC. Dit is een proliant DL570
ik wil de hardware vervangen naar een HP DL360.

Ik wil het op de volgende mannier gaan doen.

oude server van het bestaande netwerk loskoppelen
Van de oude server images maken en deze op de nieuwe server plaatsen
zorgen dat Windows weer goed werkt
Eventuele programma's opnieuw installeren
nieuwe server aansluiten op het netwerk.

Is dit een goede methode (geen probleme met active directory) of hoe kan ik het wellicht beter aanpakken.

Groeten Edwin

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 21:01:
Eventuele programma's opnieuw installeren
nieuwe server aansluiten op het netwerk.

Is dit een goede methode (geen probleme met active directory) of hoe kan ik het wellicht beter aanpakken.
image's maken is een ramp, vergeet die optie maar direct

dit zal betekenen dat je een nieuwe installatie zal moeten doen, promoten naar dc, eventueel rollen overzetten van de oude server

daarna appl voor appl overzetten

maak een planning!

btw, wat is je kennis niveau, je praat namelijk over pdc en bdc, dit zijn dingen die in 2000 absoluut niet meer bestaan

als je niet weet waar je het over hebt raad ik je ten zeerste af dit te gaan doen, neem eventueel een extern bedrijf in de hand om alles te realiseren

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 21:01:
Zeg..

Tis geen Windows 98-van-thuis ofzo.

makkelijkste manier: normale install, dcpromo om Server als 3e DC in te zetten, evt rollen overzetten (al denk ik niet dat dat gedaan is bij jullie als ik het zo inschat; die PDC emulator heeft vast nog alle 5 rollen).
repliceren, oude server als alles goed overgezet is demoten en na een dag uit domain trappen en afvoeren.

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 12-05-2005 21:15 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

harde schijf omzetten naar nieuwe server (of copieren via ghost etc) is geen probleem.
Enkele voorwaarden echter:

- Copy van single processor naar dual processor gaat niet goed (windows blijft maar een processor gebruiken.
- Als nieuwe server een andere SCSI controller voor de startschijf heeft als de oude moet je ervoor zorgen dat de driver in w2k voor de copy geinstaleerd is.

Verder zijn je stappen geen probleem
- ik heb dit al probleemloos met een SBS2000 server gedaan. Op lokatie waren ongeveer 40 werkstations en 2 andere domaincontrollers geinstaleerd. Complete herconfiguratie van het domain had met 2 man zeker 2 dagen geduurd (netwerkprinters + gebruikersprofielen en aanpassen van extra programma's) en op deze manier kon de produktie gewoon doorgaan (alleen de mail + internet lagen een halve dag eruit)

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:43

Duinkonijn

Huh?

je zou ook een systemstate backup kunnen maken icl alle zooi

en die restoren op de nieuwe server

(vooraf wel ff 2k der opmieteren)

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?