Ik vraag het maar hier:
Ik ben al een aardig eindje op weg met C++ met een zeer goede tutorial, alleen ik snap niet wat men bedoelt met het &-teken na een waardetype, in dit geval een class.
Dit staat in de tutorial:
deze is bedoelt om "this" uit te leggen, maar het was de duidelijkste vorm van een script waar dit instaat. Pointers etc. en het adress of (&) tekentje ervoor snap ik allemaal wel. Maar hier wordt geen woord over gezegd, dus ik denk dat ik iets over het hoofd zie.
Ik ben al een aardig eindje op weg met C++ met een zeer goede tutorial, alleen ik snap niet wat men bedoelt met het &-teken na een waardetype, in dit geval een class.
Dit staat in de tutorial:
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| // this #include <iostream.h> class CDummy { public: int isitme (CDummy& param); //<-- wat is param voor variabele? wat bevat het? }; int CDummy::isitme (CDummy& param) { if (¶m == this) return 1; else return 0; } int main () { CDummy a; CDummy* b = &a; if ( b->isitme(a) ) cout << "yes, &a is b"; return 0; } |
deze is bedoelt om "this" uit te leggen, maar het was de duidelijkste vorm van een script waar dit instaat. Pointers etc. en het adress of (&) tekentje ervoor snap ik allemaal wel. Maar hier wordt geen woord over gezegd, dus ik denk dat ik iets over het hoofd zie.
[ Voor 6% gewijzigd door NMe op 12-05-2005 22:04 . Reden: Code tags ]