Ernstige CRASH-KOE ! :(

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Knightwolf
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:27
Ik heb een ernstig probleem.
Ik heb een splinternieuwe computer, zelf samengesteld uiteraard, en alles netjes geinstalleerd, ook KOE....

Die computer:
MidiTower 300 Watt voeding
Abit KT7 (non-Raid)
AMD Ahtlon Thunderbird 850 MHz met standaard koeling
DIMM 128 MB PC133 (Hyundai)
Diamond Stealth III S540 32 MB AGP
Maxtor 30 Gb 7200 rpm
AOpen 52x CDrom drive
SoundBlaster 128 PCI
3Com 3C905B Combo 10/100 Mbit BNC/UTP PCI
Dynalink ISDN adapter PCI
Adaptec 2904 SCSI-controller PCI
Logitech Pilot muis
Simpel toetsenbord

Nou had ik al heel gauw in de gaten dat WAT ik ook deed, de PC "FREEEZEDE" na verloop van tijd, zomaar en spontaan, op elk willekeurig moment, of ik nou wel of niks met dat ding deed. Muis ook dood.
Kheb zelfs een nieuwe processor toegestuurd gekregen, maar dat hielp niet. Alles hebbik al geprobeerd, ook zonder alle isteekkaarten bleef-ie Freezen. RAM is ook gechecked.

Ik heb toen die PC maar helemaal opgestuurd om na te laten kijken (koe natuurlijk FF verwijderd (niet de blokjes nee)).
Die hebbik sinds afgelopen week weer terug, eindelijk, en volgens die meneer van die winkel/service-afdeling was de BIOS heel raar ingesteld. Ik had alles vrij normaal staan, en geen gekke dingen, alleen meeste "optimaal" zeg maar.
Ik had al zijn BIOS-settings opgenoteerd en ben gaan proberen.

Ik ben geen enkel probleem tegengekomen, hij Freeezede niet EEN keer zelfs. Alleen bij opstarten blijftie af en toe hangen bij Login (Win 98 SE).
Ik heb het systeem 2 dagen "duurtesten" gedaan en normaal gebruikt..... geen enkel probleem gehad.

MIJN PROBLEEM NU:

Ik had toen nog niet de koe re-installed, dus dat deed ik vanmiddag, en AMPER 5 MINUTEN later.... FREEEEEEZE !!!!!
Ik reboot, en wilde net verder gaan met wat ik aan het doen was........ 2 minuten... FREEZE ! :(

Ik reboot, en gelijk na opgestart te zijn die koe weer UIT gezet (jah, liever niet, maarja) en daarna weer GEEEN PROBLemen......

Kan iemand mij aub zeggen wat ik fout/verkeerd doe of wat er loos is ???
Ik heb graag m'n koe er op, doet namelijk met Bench een redelijke 3 MKeys/sec maar zo valt er dus niet mee te werken :(

Alvast bedankt

Verwijderd

Geen temp probleem?

Mijn standard Athlon 1000 wordt toch redelijk warm als hij graast. Ik ga dus ook maar gauw wat kastverkoeling kopen. (onder warm versta ik al 62 graden). Ben misschien niet zoveel gewend?...

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Op donderdag 11 januari 2001 00:36 schreef Knightwolf het volgende:
10/100 met bnc ???

• Knightwolf
Op donderdag 11 januari 2001 00:51 schreef DukeBox het volgende:

[..]
10/100 met bnc ???
Nee, 10 MBit BNC en 10/100 MBit UTP
Is een Combo kaart :)

Verwijderd

Op donderdag 11 januari 2001 00:51 schreef DukeBox het volgende:

[..]
10/100 met bnc ???

Kan toch best ..

• Knightwolf
Ohja, mijn foutje, vergeten te posten:

De Temperatuur komt AmmeNeverNooitNiet boven de 47°C met Full-Stress van de KOE!

Idle issie zelfs maar 29°C :)

Het kan niet aan de koeling liggen, zou ik wel heel vreemd vinden in ieder geval.

Deze temp-waarden worden door de BIOS aangegeven, en ook door
Motherboard Monitoring 5

• PieterJ
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-05 15:39
Bitje omgevallen in je EXE, of in je buffers?

Client opnieuw installeren, eventueel andere versie proberen. Blokjes op een zijspoor zetten en even nieuwe fetchen.

• Muurbestormer
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05 11:08
leuk, zon scuzi controller. ik heb er ook 5, maar er natuurlijk NIX aan hangen. ;) :?

anywayz, probeer eens een andere versie van je koetje. misschien dat dat helpt

• Knightwolf
Op donderdag 11 januari 2001 01:36 schreef PieterJ het volgende:
Bitje omgevallen in je EXE, of in je buffers?

Client opnieuw installeren, eventueel andere versie proberen. Blokjes op een zijspoor zetten en even nieuwe fetchen.
Deze client had ik net nieuw geinstalled, vers natuurlijk ;)
En ik heb er ook net daarvoor splinternieuwe blokjes voor geFetcht. Lijkt mij niet dat het daar aan ligt :?

• Knightwolf
Op donderdag 11 januari 2001 01:43 schreef NiteFly het volgende:
leuk, zon scuzi controller. ik heb er ook 5, maar er natuurlijk NIX aan hangen. ;) :?

anywayz, probeer eens een andere versie van je koetje. misschien dat dat helpt
Kheb een scanner (HP6300) voor aan die SCSI-kaart te hangen, maar die is nog niet geinstalled, zover ben ik nog nooit gekomen met dat ding. Dus vergeet SCSI-kaart, die werkt gewoon :)

• PieterJ
  • Laatst online: 22-05 15:39
Op donderdag 11 januari 2001 01:46 schreef Knightwolf het volgende:

[..]
Deze client had ik net nieuw geinstalled, vers natuurlijk ;)
En ik heb er ook net daarvoor splinternieuwe blokjes voor geFetcht. Lijkt mij niet dat het daar aan ligt :?
Oke, je hebt de nieuwste versie? Werkt ie dan wel met een oudere versie. Misschien is deze buggie met jouw combo. Kan zijn toch?

• Knightwolf
Op donderdag 11 januari 2001 01:52 schreef PieterJ het volgende:

[..]
Oke, je hebt de nieuwste versie? Werkt ie dan wel met een oudere versie. Misschien is deze buggie met jouw combo. Kan zijn toch?
Nee, niet de allerlaatste nieuwste versie, net 1 versie ouder, die ik op wel meer computers perfect heb werken :)

Daarom vind ik het ook zo RAAR..... :?

edit:

De allernieuwste versie hebbik nog niet geprobeerd trouwens...

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

Wat ik meestal doe als ik met een PC of server te maken krijg die vreemde kuren heeft die niet zomaar te achterhalen zijn is die PC slopen tot op de broodnodige onderdelen eruit.

In jouw geval alleen dus nog maar mammaplankje, cpu en videopkaart overhouden. Geen CD drives, branders, speciale kaarten of zo..lekker kaal maken en starten.

Dan testen en kijken wat ie doet.
Gaat het goed, dan stukje bij beetje de onderdelen weer toevoegen totdat het probleem terugkomt.

Het verhaal van de BIOS die niet optimaal staat kan volgens mij alleen maar kloppen als je timings te agressief stonden. In de defaultwaarde (die je in de huidige bios'en altijd kan kiezen) moet alles normalitair lopen als een zonnetje.

Probeer 't maar eens en laat maar weten.

[edit
Kleine aanpassing gemaakt
[edit]

specs | 3360wP met SE3000

• Pierik
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-04 21:35

Pierik

I'll be back!!!

Ik doe dat ook altijd op die manier. :)

Maar hij heeft het probleem alleen maar als de koe draait dus is dat het probleem. En als je dus de HD niet aansluit kun je de koe niet gebruiken......

Iracing Profiel

• raymondw
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:26
Je probleem heb k wel eens vaker gezien.
Mijn oplossing was om de cpu beter te koelen.

Pak eens een lekker zwaar spelletje (UT / Colin McRea Ralley 2) en probeer eens 10 min. te spelen.

reply van hierboven "pc strippen" is ook een hele goeie.

Bel anders s ff de "Hell Desk" van het bedrijf.....

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• Tallguy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

Tallguy

There is no place like 127.0.0

distortion

Tuurlijk moet ie wel een HD hebben, maar je snapt wel wat ik bedoel...gewoon die bak strippen van alle kaarten en spullen die niet echt noodzakelijk zijn om te kunnen draaien.

Dat probleem zich met de koe manifesteert is wel erg, erg vreemd. Ding gebruikt alleen CPU. Als ie daarop blijft hangen kan het zijn dat de CPU te hard loopt (overgeklokt is ie volgens de poster niet (als ik het zo goed lees)) of dat misschien een probleem met een HDD aan de hand is (bad sector?) of anders is er een bitje omgevallen in Windhoos. Herinstallatie OS al geprobeerd??

specs | 3360wP met SE3000

• Nowhere
  • Laatst online: 13-04 16:57
Kan zijn dat je temp sensors niet goed bevestigd zijn, dat ze dus te lage temp waarden aangeven

Betere koeling.....

www.kuiphuis.nl

Verwijderd

probeer eens een met proggie als cpu stability test. Die kan je vinden op overclocking.pagina.nl
Pagina: 1