Vraag over de Prometia Mach I

Pagina: 1
Acties:

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-10-2025
Ik heb hiet een Prometia Mach I staan alleen nu mis ik zo'n monteer set. Ik heb al gekeken op oc-shop maar daar hebben ze alleen van de Mach II. Ik had ze al een email gestuurd of die ook gebruikt kan worden voor de Mach I maar na 3 dagen nog steeds geen reply. Weet iemand misschien of dit kan?

Daarnaast, met deze Prometia kan je dus serieus overclocken. Ik dacht eraan om een Athlon-M (2500+) proc. te kopen die ik dan op mijn Abit KR7A kan aansluiten is dit een goeie keus of kan ik beter voor een ander moederboord kijken en/of een andere processor?

edit: nog 1 dingetjes wat ik vergeten was te vragen. De prometia maakt een hard lawaai. Dit kan je toch beperken door het goed te isoleren lijkt mij?

alvast bedankt

[ Voor 13% gewijzigd door killingdjef op 12-05-2005 19:51 ]

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

Mach II kit past ook op de Mach I

Enigste wat je aan zal moeten passen is de heatpad die aan de achterkant van je mobo zit. Hier kun je gewoon de connector vanaf knippen en deze voorzien van een molex connector. Ene kant in de 12v lijn, en de andere naar ground :)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-02 11:46
Oh oehoehoe ik ga kapot :P een KT266A om te overclocken... *shock me* keep me alive
Sorry.....

Ik zou eens bij www.xcsystems.nl kijken/mailen over een kit, die reageren heel vlot (ocshop reageert bij mij ook niet :( )

Waarom geen A64 ofzo trouwes? AXP loop je meteen achter de feiten aan.
De ventilator maakt lawaai neem ik aan? Wellicht vervangen voor een andere die ongeveer netzo veel CFM pusht.

PS: als je nog es van je Mach 1 af wilt... ik wil er wel mee spelen ^^

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

Wait in line... >:)

Ik zou ook dfi nforce 4 plankje met venice amd 64 kopen ,anders loop je idd achter de feiten aan...

http://specs.tweak.to/16495

• Vandread
r507 refilled trouwes? Zou ik wel doen als ik jou was ;)

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

Vandread schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 20:08:
r507 refilled trouwes? Zou ik wel doen als ik jou was ;)
laat hem eerst geld sparen voor nieuwe hardware ;) als hij het dan ook nog heel houd (volgens mij weet hij niet helemaal waar hij mee bezig is, maar correct me if i am wrong), dan moet ie maar aankloppen voor een refill

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
killingdjef schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 19:49:

edit: nog 1 dingetjes wat ik vergeten was te vragen. De prometia maakt een hard lawaai. Dit kan je toch beperken door het goed te isoleren lijkt mij?
Natuurlijk. Geluid(soverlast) is relatief.

Zolang je zorgt dat hij gewoon zijn warmte kwijt kan, is er niets aan de hand. Je kunt gewoon dempingsmatten of schuimrubber gebruiken om trillingen te absorberen. Ik weet niet waar je van plan bent je Mach te gaan plaatsen, maar indien je hem aan je kast bevestigd, zorg dan voor een goede "geluidsbarriére" tussen Mach en je computerkast.

Wat je echt niet wilt is dat je hele kast gaat resoneren. ;)

offtopic:
Beetje offtopic; maar sinds wanneer is het van belang dat je het nieuwste van het nieuwste hebt om mee te OC'en? Het gaat toch om de sport?

[ Voor 14% gewijzigd door Roamor op 12-05-2005 21:16 ]

• Vandread
RoamoR schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 21:14:
[...]
offtopic:
Beetje offtopic; maar sinds wanneer is het van belang dat je het nieuwste van het nieuwste hebt om mee te OC'en? Het gaat toch om de sport?
offtopic:
Is wel waar maar ik heb 1 opmerking: Abit KR7A :+
dus @ topicstarter: Kies dan een DFI infinity ofzo B)

• killingdjef
Vandread schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 22:33:
[...]

offtopic:
Is wel waar maar ik heb 1 opmerking: Abit KR7A :+
dus @ topicstarter: Kies dan een DFI infinity ofzo B)
Die waren ook echt te koop begin 2002 :/

Maargoed, mijn vragen zijn beantwoord, bedankt

• Vandread
Afijn aangezien je toch in de huidige markt iets wilt kopen....
Wat is je budget?

PS: staat die Prommie dan al 3 jaar stof te happen? :'(
PS2: Sorry, grote mond, klein hartje :>

[ Voor 44% gewijzigd door Vandread op 12-05-2005 22:47 ]

• HeepH

HeepH

Dope Rapper

ps3) we willen je (vandread ook wel denk ik, ik in ieder geval) best helpen,maar met dit moederbord gaat het niet lukken...wat heb je voor geheugen?

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:57
RoamoR schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 21:14:
offtopic:
Hoe ouder de hardware, hoe beter ut klokt...

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:39

sapphire

Die-hard pruts0r

Rey Nemaattori schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 23:40:
[...]

Uhu, mijn P1 doet 80%OCen, passief gekoeld :P 166@280

OCen gaat voor mij idd grotendeels om de sport maar met een KT266A kom je niet erg ver, omdat deze chipset officieel maar tot 133 mhz ondersteunt en de borden geen PCI/AGP lock hebben. MIjn Asus a7v266-E ging tot 157 mhz, dat was ook 39 mhz op de PCI bus waardoor k niet verder kwam :(

Gabriël AM5

• Vandread
Rey Nemaattori schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 23:40:
[...]

En daarom gaan we 500 euro investeren om die p1 te overclocken.... juist ja :X
Kom op wees redelijk, je gaat geen dure koeling kopen om te prutsen met oud spul O-)

[ Voor 15% gewijzigd door Vandread op 12-05-2005 23:58 ]

• martijn_tje
  • Laatst online: 15:46
Je hebt een proc die vaak erg lekker gaan. Maar zodra je ook maar 1 benchmark probeert te draaien helpt je moederbord je score enorm om zeep.

Met jou mobile op een zieke 3,2 gig hou je mij niet eens bij met m'n mobile op 2,75 gig. Omdat je enorm veel bandbreedte mist. Ik draai namelijk 250x11 en jij kan (misschien) rond de 150x22 o.i.d. draaien. Op die FSB haal je nog niet eens 2400MB/s terwijn ik bijna 4000MB/s haal. Daar kunnen een paar megaherzen voor je cpu extra nooit voor compenseren. Al komt je cpu niet zo heel erg ver slaan die scores helemaal op kaas voor iemand die PHCH heeft.

De grootste kracht van een systeem is kan zijn dat de onderdelen met elkaar in balans zijn.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:13

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

killingdjef schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 19:49:
Ik heb hiet een Prometia Mach I staan alleen nu mis ik zo'n monteer set. Ik heb al gekeken op oc-shop maar daar hebben ze alleen van de Mach II. Ik had ze al een email gestuurd of die ook gebruikt kan worden voor de Mach I maar na 3 dagen nog steeds geen reply. Weet iemand misschien of dit kan?

Daarnaast, met deze Prometia kan je dus serieus overclocken. Ik dacht eraan om een Athlon-M (2500+) proc. te kopen die ik dan op mijn Abit KR7A kan aansluiten is dit een goeie keus of kan ik beter voor een ander moederboord kijken en/of een andere processor?

alvast bedankt
ik heb nog wel socket a kitje voor je voor een zacht prijsje.......mail me maar....

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

• killingdjef
HeefStan schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 23:23:
ps3) we willen je (vandread ook wel denk ik, ik in ieder geval) best helpen,maar met dit moederbord gaat het niet lukken...wat heb je voor geheugen?
Bedankt HeefStan,

Wat ik nu heb is dus vrij gedateerd zoals je begrijpt en vroeg me alleen af of ik er goed aan zou doen met het huidige te overclocken of gewoon gelijk iets nieuws te kopen.

ik heb 2 reepjes van 512mb DDR2 ram. Mijn budget is rond de 200 euro, vandaar dus ook dat ik zat te kijken of het handig zou zijn om een Athlon-M erop te zetten en die met ruwweg 50% (die 2500+ kan vanaf 1,8 GHz naar 2,6 met de juiste koeling meen ik) te overclocken. Wilde eigelijk dus een kleine upgrade doen voordat ik echt weer iets nieuws aanschaf.

Als je zegt dat ik beter kan wachten en sparen voor een nieuwe Mobo+proc dan wil ik dat wel doen. Het lijkt mij alleen logisch dat je een chip gaat kopen voor 80 euro die je naar hetzelfde niveau kan oc'en als een chip van 200 euro want daar ben ik meer op uit.

Een proc met maar 10% oc'en lijkt me een beetje zinloos :)

EDIT: Om nog even terug te komen op de proc's; de AMD Athlon 64 3500+ met Windchester(!)(Nadrukelijk omdat de Windchester beter te overclocken schijnt te zijn dan de Venice) core klinkt interessant, evenals de AMD Athlon 64 Mobile XXXX+ al ben ik onzeker tot hoever deze te overclocken zijn.

[ Voor 13% gewijzigd door killingdjef op 14-05-2005 00:07 ]

• GH45T
  • Laatst online: 21:58
DDR2 ram op een KT266A? :?

Zoals de heren hier boven mij ook al aan hebben gegeven, het heeft in jouw systeem weinig zin om een nieuwe processor te hangen welke je gaat overklokken met een Mach I. Zou me niets verbazen als je nieuwe cpu niet eens herkend zou worden.

Je kunt inderdaad het beste op zoek naar een nieuw moederbord met processor, eventueel geheugen en voeding.
Processor: bijvoorbeeld AMD Athlon 64 3000+ venice
moederbord bijvoorbeeld DFI Lanparty NF4 Ultra-D
Als je voor dit moederbord gaat moet je wel een pci express of pci videokaart gebruiken.

Met dit setje zou je al heel netjes over kunnen klokken, zeker procentueel gezien. Als je alleen deze 2 componenten nodig zou hebben ben je rond de 180 euro kwijt. Ik denk echter dat je geheugen ook gedateerd is en dat je daar ook iets nieuws voor moet zoeken.

En volgens mij klokken de Venice's beter over dan de Winchesters.

[ Voor 5% gewijzigd door GH45T op 14-05-2005 00:11 ]

• killingdjef
Dacht echt dat ik DDR2 erin had zitten, Ik heb een KR7A-RAID, tenzij KT266A hetzelfde is. :)
Ik zal nog wel eens eventjes kijken

EDIT: Bleek toch een DDR te zijn, mijn foutje :X

[ Voor 18% gewijzigd door killingdjef op 14-05-2005 00:36 ]

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:39

sapphire

Die-hard pruts0r

op die plank van je zit een Via KT266A chipset, daar hebben ze het over

En als je een A64 setup aan wilt schaffen neem dan GEEN Winchester aangezien die een min zero bug hebben waardoor ze vaak niet onder nul graden willen werken, bovendien clocken de Winchesters die nu in de winkel liggen erg slecht.
Een Vennice heeft ook een cold bug alleen schijnt die ergens rond de -40 te liggen wat het dus wel mogenlijk maakt een Prommie erop te gooien.
En een A64 mobile heeft imho ook weinig nut aangezien we daar neit echt results van hebben gezien zoals bij de A-XP mobiles tov. de normaale A-XP's

Gabriël AM5

Verwijderd

<!-- Wahaha ik denk dat dit topic voor hem de aanleiding was om een dikke koeling te kopen 8)7

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/982526/ -->
Modbreak:Bedankt voor je nuttige bijdrage :/

[ Voor 18% gewijzigd door Apen-nootjes op 17-05-2005 08:41 ]

• martijn_tje
  • Laatst online: 15:46
killingdjef schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 23:51:
[...]

Bedankt HeefStan,

Wat ik nu heb is dus vrij gedateerd zoals je begrijpt en vroeg me alleen af of ik er goed aan zou doen met het huidige te overclocken of gewoon gelijk iets nieuws te kopen.

ik heb 2 reepjes van 512mb DDR2 ram. Mijn budget is rond de 200 euro, vandaar dus ook dat ik zat te kijken of het handig zou zijn om een Athlon-M erop te zetten en die met ruwweg 50% (die 2500+ kan vanaf 1,8 GHz naar 2,6 met de juiste koeling meen ik) te overclocken. Wilde eigelijk dus een kleine upgrade doen voordat ik echt weer iets nieuws aanschaf.

Als je zegt dat ik beter kan wachten en sparen voor een nieuwe Mobo+proc dan wil ik dat wel doen. Het lijkt mij alleen logisch dat je een chip gaat kopen voor 80 euro die je naar hetzelfde niveau kan oc'en als een chip van 200 euro want daar ben ik meer op uit.

Een proc met maar 10% oc'en lijkt me een beetje zinloos :)

EDIT: Om nog even terug te komen op de proc's; de AMD Athlon 64 3500+ met Windchester(!)(Nadrukelijk omdat de Windchester beter te overclocken schijnt te zijn dan de Venice) core klinkt interessant, evenals de AMD Athlon 64 Mobile XXXX+ al ben ik onzeker tot hoever deze te overclocken zijn.
OCen met een Barton Mobile gaat prima. Ik heb ook een Barton Mobile (2600) en draai mat waterkoelding dagelijks op 2640Mhz. Het maximum voor benchmarks is 2750Mhz. Dus in dat opzicht moet die 2,6 gig die je noemt wel te halen zijn. Maar een snelle processor wordt alleen interessant met een hoge(re) FSB. Wil je enigzins in de buurt komen wan het maximum wat er uit die proc te haalen valt heb je een FSB nodig van tenminste 250Mhz. Dus nieu geheugen en een goed moederbord zijn echt wel van belang.

Als ik op 13,5x200 (2700Mhz) draai in plaats van 11x240 (2640Mhz) verlies ik bijna 15% aan prestatie. Ondanks dat m'n processor sneller.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Pagina: 1