[laserprinter] Voordelen hd

Pagina: 1
Acties:

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
Ik heb een hp 4550 kleuren laserjet. (met dulexer, 128ram en nic). Nu wil ik als ik een job heb wel eens pagina voor pagina adrukken, dus niet in 1 stroom. Dit gebeurd vooral als ik duplex met complexe handouts van powerpoint.

Als ik er nu ee hd in ga zetten zal het dan beter gaan?
En als ik er meer geheugen in zet (192, das het max) zal het dan sneller gaan? Verder had ik ergens gelezen dat ie ook een ramdrive ondersteund. Dit biedt natuurlijk voordelen voor snelheid.

Maar de andere kant hoevel ruimte heeft een complexe geduplexte pagina nodig in het printer geheugen. Rond de 10-30 mb????

Zijn er verder nog andere voordelen met een HD (oftewel kan je met een hd van 20gb nog andere leuke dingen doen? webserver oid) ? Ik vraag dit vooral omdat niemand mij concreet kan vertellen wat de behaalde resultaten met een hd zijn als er eerst geen gebruikt werd.

Ik vraag dit vooral aan mensen die ook een printer hebben en deze eerst gebruikte zonder hd en nu met oid.

if broken it is, fix it you should

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 20:44
Dacht dat die hdd alleen puur voor job storage gebruikt werd in die printers, maar kan ook zijn dat ie als soort van "swapdisk" gebruikt wordt in het geval je geheugen te klein is voor een pagina.

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19:26

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Is vooral handig, als je grote bestanden print, die je regelmatig print, zoals grote powerpointpresentatie's etc. Hierdoor hoef je een printjob van bijv. 300mb niet telkens over het netwerk te versturen, maar kan je hem direct oproepen via printerdisplay

Waarom? Omdat het kan!!

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

De User's Guide geeft op de meeste vragen wel antwoord. Complexe jobs hebben meer geheugen nodig, een HD zal hierbij niet helpen. Ik geloof niet dat er een tool is dat het optimale geheugen niveau kan berekenen.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Kan het niet gewoon zijn dat de processor te traag is, waardoor het RIP proces (of hoe dat ook alweer heet) te lang duurt?

• elgringo
Bigs schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 00:54:
Kan het niet gewoon zijn dat de processor te traag is, waardoor het RIP proces (of hoe dat ook alweer heet) te lang duurt?
Processor van de printer?

Zou idd kunnen

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14:59
Meestal kan je "sneller" printen, door een oudere driver te gebruiken, zeker in het zwart wit kan je als er geen lades zijn de "LaserJet" printer gebruiken en voor lades de "LaserJet IIIP". Deze zijn zogenoemde reference drivers ( net zoals de "HP Deskjet 650C" ).

Je mist wel wat functionaliteit maar de snelheid is echt wel beter!

Ik weet niet wat de "kleuren color laser" reference driver is, misschien eens op googlen.

Ik denk niet dat een HD zal helpen, De 128Mb ram is meer dan genoeg om een pagina af te drukken en tegelijkertijd de tweede pagina te verwerken, de rest staat in jouw print queue. Zie het als de buffer van een cd/dvd writer, zolang de stroom maar continue komt.

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• elgringo
tc982 schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 08:29:
Meestal kan je "sneller" printen, door een oudere driver te gebruiken, zeker in het zwart wit kan je als er geen lades zijn de "LaserJet" printer gebruiken en voor lades de "LaserJet IIIP". Deze zijn zogenoemde reference drivers ( net zoals de "HP Deskjet 650C" ).

Je mist wel wat functionaliteit maar de snelheid is echt wel beter!

Ik weet niet wat de "kleuren color laser" reference driver is, misschien eens op googlen.

Ik denk niet dat een HD zal helpen, De 128Mb ram is meer dan genoeg om een pagina af te drukken en tegelijkertijd de tweede pagina te verwerken, de rest staat in jouw print queue. Zie het als de buffer van een cd/dvd writer, zolang de stroom maar continue komt.
Er zijn 3 drivers voor PostScript, PCL6 en PCL5e (die kleur ondersteund). PCL6 heeft dit probleem

Ik zal eens kijken of ps beter werkt. Verder wil ip wel de 600dpi hebben en de laserjet 3 heeft deze volgens mij ook niet.

Pagina: 1