[SUSE 9.2] monitor: Out of range!

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Alles trouwens windows gebruiker vanaf windows 3.1 wou ik toch is kijken naar dat o zo mooie Linux, via een vriend SUSE 9.2 gekregen (5cds) en nu wou ik dat dus installeren.

Via de cdrom geboot, en ik krijg mooi het "installeer" scherm te zien echter geberud dan het volgende:
Loading Linux kernel...
en dan geeft men monitor (BENQ fp71e+) de melding: Out of range!
Waardoor ik niet verder kom.

Nu heb ik zelf al wat gegoogeld en gezocht op GOT maar echt vele wijzer ben ik nog niet...
zeker aangezien dit men eerste echte kennismaking is.

verdere specs van de pc:

k7sem moederbord van ECS
amd 1200+
256mb ram
40 gb hd + 10 gb hd
videokaart onboard
480 watt voeding

Wat kan ik het best doen? Alvast bedanktm, hoop dat ik zo voldoende informatie heb gegeven om me te kunnen helpen ;)

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-09 19:18
Bij het opstarten kun je ook voor text-mode installatie kiezen.
Suse 92 heeft de vervelende eigenschap dat bij sommige videokaarten de refreshrate veel te hoog gezet wordt in de grafische mode.
Ik hoop dat Suse 9.3 dat opgelost heeft (nog niet getest), want het is een stuk makkelijker installeren met de grafische Yast.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Bedankt voor de reactie,
wat ik kan kiezen is:

Boot from Hard Disk
Installation
Installation - ACPI Disabled
Installation - Safe Settings
Manual Installation
Rescue System
Memory test

en dat is het maar idd ik heb het gevonden :) thx ik moest op F2 drukken.
Sry voor de onnodige tijdverspilling zo savonds :O :) hopen dat nu alles verder goed gaat

volgende probleem: :7 hij reageerd enkel op F10 en F9 en TAB in het begin andere toetsen zoals als S om te sluiten of H voor help werken niet.
Bij de stap over het aanvaarden van de flash-player licentie werkt er niks meer buiten F1.
leuk begin dit van men avontuur 8)7

[ Voor 31% gewijzigd door Sjoerd op 12-05-2005 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Als je 't beu bent kun je altijd een andere distro proberen. Mag ik bijvoorbeeld Ubuntu Linux aanraden? Dat vind ik momenteel toch dé beginnersdistro. Op www.ubuntu.com kun je zo een ISO downloaden.

Directe link naar de ISO --> klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
Ik dacht dat SUSE een goede keuze was omdat ik het meteen goed wil leren zit ik fout? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ik gebruik nu ook een tijdje ubuntu en het installeren was echt een makkie. Heb suse ook ooit eens gebruikt maar die standaard installatie vond ik veel te uitgebreid en dingen deselecteren was ook echt een ramp. Maargoed da's al een tijdje geleden. Ik raad je ook ubuntu aan (of Kubuntu als je liever KDE hebt)

op http://www.ubuntuguide.org/ kun je via tuts heel veel dingen die je wilt hebben draaien aan de gang krijgen

[ Voor 21% gewijzigd door Kaasplank op 13-05-2005 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-09 20:51

Nik

Je kunt ook eens zo'n SuSE Live! CD proberen. Kun je gewoon booten van CD of DVD dacht ik. Ik heb toen der tijd met 8.1 gewerkt. Dat is toch wel erg lekker om de basis te kennen (kennis maken met de interface, functies, knoppen, benamingen enzovoorts). Als je dan verder wil kun je gewoon SuSE 9.3 installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoerd
  • Niet online
suse 9.2 heb ik op een "oude" pc van me geinstalleerd k ben nu de Ubuntu 64bit live cd aan het downlaoden om te kijken wat dat dan prcies is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit is een prima keuze,

elke distro heeft zo zijn (on)handigheden en suze is standaard toch wel redelijk compleet zonder dat je je gehele internet verbinding moet gaan dicht slippen (in mijn geval) om de packetten te installeren

verder, kijk er naar, speel er mee en vel je oordeel
Pagina: 1