Sinds kort heb ik een nieuwe videokaart Nvidia gf N6600 256mb. Om die te laten draaien heb ik ook nieuwe voeding gekocht (350WATT). Alles functioneerde naar behoren (1 a 2 maanden). Maar sinds kort heb ik problemen bij het opstarten van de computer. Soms krijg ik NO SIGNAL, dan blijft ie bijvoorbeeld weer hangen in t scherm waar ie rammetjes telt, of als ie xp laadt krijg ik rare vlekken te zien (artifaqs?), en blijft ie uiteindelijk weer hangen/of functioneert ie niet goed bij de lijst met gebruikers, of t beeld blijft knipperen in windows etc. Uiteindelijk reboot ik hem 3 à 8 keer voordat ie het goed doet. Zwaar irritant. Het lijkt alsof ie warm moet worden ofzo... En voor zover ik weet is er niets verandert in de tussentijd. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Al vast bedankt, frank
Wat zijn de temperaturen van je videokaart?
Wat voor merk voeding heb je?
Wat voor merk voeding heb je?
idd. temperaturen of voeding post eens wat meer specificaties en waarden temp/voltages
Voeding is van Sweex, 350 WATT en €25,50.
Temperatuur op t moment:
GPU: 36c
RAM: 38c
Dit zegt me niets, maar heeft wel met stroom te maken:
Vcc: 3.29
Vcore: 1.30
Agp Vddq: 1.46
FB vvdq: 2.62
Fan speed: tussen 4854 en 5016 (x1000)
Dit heb ik allemaal van ASUS SmartDoctor, smartdoctor beweert ook dat me videokaart oké is. Fan & Graphics speed kan ik aanpassen met dit programma. Later
Temperatuur op t moment:
GPU: 36c
RAM: 38c
Dit zegt me niets, maar heeft wel met stroom te maken:
Vcc: 3.29
Vcore: 1.30
Agp Vddq: 1.46
FB vvdq: 2.62
Fan speed: tussen 4854 en 5016 (x1000)
Dit heb ik allemaal van ASUS SmartDoctor, smartdoctor beweert ook dat me videokaart oké is. Fan & Graphics speed kan ik aanpassen met dit programma. Later
Sweex voedingen zijn met een reden zo goedkoop, kijk eens of je een goede voeding kan regelen ergens, al is het alleen maar om te testen en uit te sluiten...
Hier stond een dode link.
ik heb enlight voeding gekocht 350W, meteen weer gezeik! toen ouwe videokaart erin geknald, en hij doet t meteen. Ik snap niet dat me nieuwe het eerst perfect deed en nu zo k*t. En dat ie het na zoveel x resetten wel doet... Iemand enig idee?
garantie claimen van je kaart, lijkt me duidelijk toch?
Net toch weer opstartproblemen (met ouwe kaart)... eerst een paar keer no signal, daarna nog een zwart scherm, nog geen vlekken gehad... ligt dus niet aan voeding of videokaart... maar wat wel, moederbord ofzo?
Pagina: 1