Toon posts:

Filosofie in jezelf...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Best mensjes van W&L ik zat zo eens het forumpje hier te bekijken en ik dacht bij mezelf, dit is de perfecte plaats om eens wat van mijn filosofien ter discussie te stellen. Sommige zijn vreselijk dom, sommige zijn te helder om discutabel te zijn maar ik was toch benieuwd naar jullie mening. en als je zelf nog een leuke theorie hebt post die dan ook direct ;)

Effies wat voorbeeldjes van wat ik heb bedacht.

Jullie weten allemaal het verschijnsel van mensen die zomaar de locatie van een mordenaar kunnen aanwijzen op een kaart. Iedereen verbaast zich er maar over hoe dit in godsnaam tot stand komt. Nou lag ik in mijn bedje en bed8 het volgende.
Een stukje natuurkunde, als je energie ergens instopt komt er evenveel energie weer uit, zij het in andere vorm. (lamp->stroom erin, licht + warmte eruit). Nu, als een moordenaar een deur opend dan gaat er dus energie van hem in de deur via de schnaieren in de muur die het vervolgens naar de aarde wegsluist. Die moordenar opend die deur met een bepaald doel. Hij weet bijvoorbeeld ik ga iemand vermoorden, of ik heb net iemand vermoord. Als hij iemand gaat vermoorden moet hij de persoon besluipen, dus hij opend de deur heel zachtjes, met een bepaalde "touch" Die energie van die bepaalde touch trekt weg in de aarde en word door alle mensen in de hele wereld, in zwaar verzwakte vorm gehoord. De gene die dus de locatie van een moordenaar kunnen aanwijzen kunnen met hun geest(ondoorgrondelijk niemand weet wat er precies in omgaat) dit signaal vertalen naar een locatie en zo de corecte locatie van een bepaalde moordenaar aanwijzen. dit valt nooit te bewijzen maar ik vond het zelf, zo 's avonds lekker in men zachte bed, heel aannemelijk.

Volgende theorie:

Ik zat gezellig het spel Joint-ops te spelen toen mijn moeder riep dat ik moest komen eten, ik braaf naar beneden gelopen en aan tafel gaan zitten. Nou stond het menu van joint-ops nog aan, onder dit menu zit een type indo muziek. Ik hoorde hier een specefiek belltje in waardoor ik me plots herinnerde dat ik haar nog wat wou vertellen over een liedje dat ik had gehoord uit een ander spel. ik dat dus vertellen, en terwijl ik zat te vertellen kwam ik erachter dat er een gigantosche berg mensen bij betrokken moeten zijn geweest om ervoor te zorgen dat ik mijn moeder dit kon vertellen. Het gehele spel joint-ops is door een hele rits mensen gemaakt het idee is door iemand bedacht, iemand heeft de muziek in elkaar gezet etc. Datzelfde geld voor het andere spel(emperor) waarover ik wou vertellen. Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat zonder al die mensen ik niet op dit moment op deze plek was. Wat ik bedoel is dit, stel er is oorlog en je schiet als dienstplichtige iemnad naar de volgende realiteit. Mischien heb je er dan wel voor dat jij straks iets niet kan doen omdat degene die je naar de maan hebt geschoten iets niet heeft uitgevonden. Je zou b.v een hele som geld mis kunnen lopen. Je bent dus afhankelijk van alle andere mensen in wat je doet. Je word er heel zwaar door beinvloed. Het is zelfs zo erg dat als een chinees de verkeerde kant op niest dat jij ziek word 10.000 km verder op. Doordat hij het virus heeft doorgegeven. Je word dus beinvloed door ALLe andere mensen op de planeet. Je acties worden dus beinvloed door wat andere mensen doen. als iedereen dus doet waar hij/zij zich goed bij voelt dan kom je tot de conclusie dat er niet zoiets bestaad als toeval. Het gebeurde gewoon. Er is dus ook niets dat je lot bepaald, het word gewoon beinvloed door wat andere mensen doen. hier valt volgens mij niet echt over te discusieren, maar ik wu graag jullie mening.

Ok, mijn hoofd is een beetje in de war van al dit geschrijf.....dus ik hou ermee op. Ik stel mijn onderwerpjes ter discussie als ze nog moeten bijgeschaafd, en in het vorvolg ga ik als ik een nieuwe theori bedenk die eerst ff op digitaal papier zetten zodat ik niet in de war raak:)

Vertel maar wat jullie ervan vinden en of jullie denken datk gek ben :P

[ Voor 1% gewijzigd door Confusion op 12-05-2005 20:20 ]

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

[mod]Tag uit topictitel verwijderd; groeten aan het eind van bericht verwijderd.[/mod]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

• baardmans
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-11-2025
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 19:01:
Die energie van die bepaalde touch trekt weg in de aarde en word door alle mensen in de hele wereld, in zwaar verzwakte vorm gehoord. De gene die dus de locatie van een moordenaar kunnen aanwijzen kunnen met hun geest(ondoorgrondelijk niemand weet wat er precies in omgaat) dit signaal vertalen naar een locatie en zo de corecte locatie van een bepaalde moordenaar aanwijzen. dit valt nooit te bewijzen maar ik vond het zelf, zo 's avonds lekker in men zachte bed, heel aannemelijk.P
Beste mr. wizard,

Ik begrijp je er van uit gaat dat energie niet verloren gaat, maar ik begrijp niet goed waarom het voor jou relevant is dat die miniscule hoeveelheid energie verspreid over deze aardkloot gevoeld zou kunnen worden (laat staan te herleiden tot de bron). Als wij zo sensitief zouden zijn, dan zouden we een verdomd groot probleem hebben met de energie van, zeg, een aardbeving of een vulkaanuitbarsting. Kortom is jouw inzicht aannemelijk: wellicht; is jouw inzicht bruikbaar: voor mij niet nee.

Het onderscheid tussen kunstmatig en natuurlijk is even kunstmatig als natuurlijk

Verwijderd

Topicstarter
Laten we wel wezen, je kan nou niet echt zeggen dat een aardbeving je onberoerd laat. Bovendien, in een aarbeving zit niet een voor mensen vertaalbaar bericht.

Heb jij mischien dan een ander idtje hoe het kan dat sommige mensen kunnen waarnmen waar b.v een moordenaar zich bevind?

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 22:20:
Heb jij mischien dan een ander idtje hoe het kan dat sommige mensen kunnen waarnmen waar b.v een moordenaar zich bevind?
Kunnen ze dat dan?Is dat onderzocht?
Ik geloof niet in paragnosten die moorden op astrale wijze oplossen, is voor mij dezelfde categorie oplichters als Jomanda en andere instralers :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 22:20:
Laten we wel wezen, je kan nou niet echt zeggen dat een aardbeving je onberoerd laat. Bovendien, in een aarbeving zit niet een voor mensen vertaalbaar bericht.

Geluk? Diepgaande analyse? Iets paranormaals? Who knows?
Ik zat gezellig het spel Joint-ops te spelen toen mijn moeder riep dat ik moest komen eten, ik braaf naar beneden gelopen en aan tafel gaan zitten. Nou stond het menu van joint-ops nog aan, onder dit menu zit een type indo muziek. Ik hoorde hier een specefiek belltje in waardoor ik me plots herinnerde dat ik haar nog wat wou vertellen over een liedje dat ik had gehoord uit een ander spel. ik dat dus vertellen, en terwijl ik zat te vertellen kwam ik erachter dat er een gigantosche berg mensen bij betrokken moeten zijn geweest om ervoor te zorgen dat ik mijn moeder dit kon vertellen. Het gehele spel joint-ops is door een hele rits mensen gemaakt het idee is door iemand bedacht, iemand heeft de muziek in elkaar gezet etc. Datzelfde geld voor het andere spel(emperor) waarover ik wou vertellen. Uiteindelijk kwam ik tot de conclusie dat zonder al die mensen ik niet op dit moment op deze plek was. Wat ik bedoel is dit, stel er is oorlog en je schiet als dienstplichtige iemnad naar de volgende realiteit. Mischien heb je er dan wel voor dat jij straks iets niet kan doen omdat degene die je naar de maan hebt geschoten iets niet heeft uitgevonden. Je zou b.v een hele som geld mis kunnen lopen. Je bent dus afhankelijk van alle andere mensen in wat je doet. Je word er heel zwaar door beinvloed. Het is zelfs zo erg dat als een chinees de verkeerde kant op niest dat jij ziek word 10.000 km verder op. Doordat hij het virus heeft doorgegeven. Je word dus beinvloed door ALLe andere mensen op de planeet. Je acties worden dus beinvloed door wat andere mensen doen. als iedereen dus doet waar hij/zij zich goed bij voelt dan kom je tot de conclusie dat er niet zoiets bestaad als toeval. Het gebeurde gewoon. Er is dus ook niets dat je lot bepaald, het word gewoon beinvloed door wat andere mensen doen. hier valt volgens mij niet echt over te discusieren, maar ik wu graag jullie mening.
"Papillio Quantum Tempestae?"
^^
Chaos theory? + Butterfly Effect?

[ Voor 70% gewijzigd door Rey Nemaattori op 12-05-2005 23:02 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
theorie 1: volgens mij was het toch zo dat dit soort energie word omgezet in warmte, en NIET specifiek "terugvloeit" naar de aarde.

theorie 2: tsja, toeval? En lees eens wat over chaos theorie / butterfly effect, altijd leuk; maar om over alles nou op deze manier na te denken?

oh, niet bedoeld om je theoriën af te kraken, maar (helaas) is het allemaal al wel eens gezegd.

EDIT:
Chaos theory? + Butterfly Effect?
damn you!, Rey Nemaattori :P

[ Voor 18% gewijzigd door OnTracK op 12-05-2005 23:04 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

• ejtnaj
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-12-2025
Hehe zou het op een bepaalde manier wel grappig vinden (behalve voor de 'death and destruction' natuurlijk), dat als ik een windje laat, ergens een aardbeving gebeurt. Tja, wat kan je eraan doen? Niks, dus lijkt me niet echt een kwestie waarbij je lang stil moet staan. Wel leuk om eraan te denken.

• sdomburg
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-09-2024
lazygun schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 00:16:
Hehe zou het op een bepaalde manier wel grappig vinden (behalve voor de 'death and destruction' natuurlijk), dat als ik een windje laat, ergens een aardbeving gebeurt. Tja, wat kan je eraan doen? Niks, dus lijkt me niet echt een kwestie waarbij je lang stil moet staan. Wel leuk om eraan te denken.
De chaostheorie sluit deze mogelijkheid niet uit. Jammer voor jou is de kans erop verwaarloosbaar klein ;)

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Holisme lijkt me wel iets voor jou... Persoonlijk denk ik dat er teveel variabelen in het spel zijn - afhankelijk ben je inderdaad, want een mens is een sociaal wezen, maar om dat mondiaal te bekijken, dat vind ik een beetje té. Die spreekwoordelijke Chinees kan ook tien seconden later niezen, dat staat de wind misschien naar een andere richting, en besmet hij Japan ipv Europa :). Toeval speelt een veel te grote rol - hoeveel wetmatigheden je ookt hebt, die bieden nog geen uitsluitsel daarom.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Verwijderd

Topicstarter
Maar als die chinees stof/peper inadmend moet hij niezen, cause->effect (matrix). Alles heeft dus ook een reden voor het gebeuren ervan. Je kan met die reden terug naar het begin van het universum (uitgaande van de big bang) En de enigste vraag waar je dan mee blijft zitten is hoe is die eerste materie daar gekomen?

Over de kans dat je een scheet laat die een orkaan veroorzaakt, de scheet is niet de directe oorzaak van iets. Dat is de oorzaak terugleiden op 1 mens. Maar er zullen best wel andere factoren zijn, warte, luchtsamenstelling etc.

Butterfly effect is trouwens een geweldige film! Ik snapte echt niet dat ze de directors cut niet hebben toegestaan in amerika 8)7.

Borromini probeer jij eens een nies 10 seconden in te houden, dat lukt je van je alng zal ze leven niet. Ik bedoel dus vanaf het moment dat je je mond opendoet nog 10 seconden wachten en dan niezen. Kan niet, is trouwens ook niet goed voor je. Heb laatst trouwens ook gehoord dat je een hersenbloeding kan krijgen als je met je ogen opend niest.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 08:34:
Maar als die chinees stof/peper inadmend moet hij niezen, cause->effect (matrix). Alles heeft dus ook een reden voor het gebeuren ervan.
Maar zou die reden dan betrekking hebben op het aanwezig zijn van een "lot"?
Als er echt een "chaos" zou bestaan, waarbij alles verloopt zoals het verloopt en er geen toeval zou zijn dan zou er toch ook geen reden zijn waarom alles zo verloopt? Of snap ik het nu verkeert daar wat ik in de quote heb weergegeven? :o

Verwijderd

Geinige kost. Misschien dat het op de een of de andere manier aansluit bij je verhalen, maar naar mijn idee (zoals ze op het moment is) zenden alle levende wezens, voor zover ik weet, een bepaalde hoeveelheid (hevigheid) en ook bepaalde vorm van energie uit. Ik noem maar wat: Blijdschap, verdriet, woede, maar ook b.v. moordlust, haat e.d. Verschillende vormen, met verschillende frequenties (if you will), al naar gelang de emotie en al naar gelang de persoon. Zo heb ik het idee dat de wereld eigenlijk een bol is (duh), omgeven door een energie netwerk/veld, bestaande uit de gezamelijke energieen van alle levende wezens. Als we alleen de mensen even nemen en de rest van de wezens weglaten en de bol bekijken als ware het omgeven door water (het veld), dan geven de verschillende energieen van alle mensen patronen in dat veld, waardoor het water in beweging komt; Golven/golvjes. Het is dus geen volledig serene bol water (helaas?), maar een water dat constant in beweging is, omdat mensen nu eenmaal ook constant in een of andere vorm van beweging zijn. Nu is mijn theorie dat emoties, de (oorzaak van) verschillende soorten energieen, constant, over de hele wereld 'ripples' veroorzaken in de 'sphere'. Als er maar genoeg gebeurd, dan ontstaat er ergens op de wereld een kolk, of uitbarsting, waardoor er van alles verkeerd kan gaan, daar op die specifieke plek, die we natuurlijk niet echt kunnen pin-pointen (op het moment?); Golven die over de hele oppervlakte met elkaar en op elkaar inbotsen, nieuwe goven creeeren en op een bepaald punt gewoon zodanig op elkaar crashen dat daar dus een iets plaats vind, pats! Dit iets zou b.v. een ongeluk(je) kunnen zijn (een glas dat van tafel valt), maar als de hevigheid van maar genoeg is, zou het ook een aardbeving kunnen zijn. Aansluitend bedacht ik me dat zoiets wonderbaarlijks en subtiels als cel-deling (moment van bevruchting) ook beinvloed zou kunnen worden door hevige energieen die over de aarde heen razen. Ik bedacht me dat de doostraf (controversieel als het is) eigenlijk afgeschaft zou moeten worden, puur en alleen al vanwege de hevige energieen die ermee gepaard gaan. Cel-deling is een superfijn proces. Mocht dat geen aanhang vinden dan heb ik nog het argument dat er elke paar minuten wel een kind wordt geboren op de wereld. Mag er dan een moment rust zijn? De keuze is er. Heel ander onderwerp eigenlijk, maar goed. Om iig even terug te komen op de spanning ... Andersom bedacht ik me dat de spanning op/in de bol natuurlijk ook af kan nemen, door bijvoorbeeld dringende zaken op te lossen, waar de mensheid bewust of onbewust, in meerdere of mindere mate, last van heeft. Ik noem maar: Ontbossing, hongersnood, luchtvervuiling. Door deze zaken weg te nemen valt er een stuk spanning weg, waardoor mensen zich opgelucht kunnen voelen, wat weer een prettige vorm van energie oplevert, waardoor. Inspiratie, gevoelens van geluk, blijdschap, creativiteit: Een ideale omgeving om tot nieuwe ideeen en inzichten te komen.

Tot zover mijn ei. Ik hoop dat je/jullie er iets mee kunnen en mochten jullie er bepaalde ideeen over hebben, laat maar horen. Ik ben benieuwd.

Verwijderd

De tweede theorie doet me denken aan een reclamespotje over verzekeringen: Een Chinees komt dronken thuis en in een melige bui vormt hij een random telefoonnummer waardoor hij 's nachts bij een Nederlands gezin terechtkomt, door het telefoongerinkel begint de hond te blaffen die op zijn beurt de buren wekt, deze buren kijken door het raam en betrappen een inbreker waardoor ze tijdig de politie kunnen verwittigen. Zo gaat het er eigenlijk in de hele wereld aan toe, met nog talloze gebeurtenissen ervoor en erna. Het is gewoon een heel complexe wisselwerking van miljoenen factoren, daardoor geloof ik trouwens in strikt determinisme.

PS: Ik weet de naam van die reclamespot niet meer, maar het zou leuk zijn om hem nog eens te zien, misschien staat hij hier ergens: http://www.kicken.com/commercials/nieuw.htm

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 13:24:
Geinige kost. Misschien dat het op de een of de andere manier aansluit bij je verhalen, maar naar mijn idee (zoals ze op het moment is) zenden alle levende wezens, voor zover ik weet, een bepaalde hoeveelheid (hevigheid) en ook bepaalde vorm van energie uit.........verhaal ingekort.......Tot zover mijn ei. Ik hoop dat je/jullie er iets mee kunnen en mochten jullie er bepaalde ideeen over hebben, laat maar horen. Ik ben benieuwd.
Helemaal mee eens. je kan hier nog een stapje verdder ingaan door te stellen dat je die emoties ook kan filteren. Een interresant voorbeeldje. Ik was vanmiddag met twee vrienden aan het vissen, de vriend met de hengel gooide eerst wat aas in het water om de visjes te lokken, vervolgens zijn hengeltje erbij en maar wachten. De hele middag niets gevangen. Uiteindelijk hielden we t voor gezien en gingen weer weg, al het aas in het water ggedumpt en prompt komen daar 4 vissen aanzwemmen 8)7 Wij helemaal verbaast.....maargoed, die vissen wisten blijkbaar dat we wegggingen. De energie van ik wil jou vangen hangt niet meer in de lucht. Dus komen de vissen eten...
Is geen bewijs, maar het zegt wel iets.

Ik ben het met je eens dat de doodstraf moet worden afgeschaft. Bij een doodstraf komt ongelofelijk veel angst vrij. Ook doen de mensen die om de veroordeelde staan iets wat heel tegennatuurlijk is voor ze, namenlijk een ander mens, weerloos toch nog ombrengen. Dat is iets heel negatiefs (negatieve energie) Ze zullen zich daardoor ook slecht voelen. Meestal als ze dan zeggen dat ze blij zijn dat iemand dood is en zijn verdiende loon heeft gekregen. Dat zeggen ze meestal heel woest, met een soort kwaadheid, alsof ze aan zichzelf moeten rechtvaardigen wat ze net hebben laten gebeuren.

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 17:06:
Wij helemaal verbaast.....maargoed, die vissen wisten blijkbaar dat we wegggingen. De energie van ik wil jou vangen hangt niet meer in de lucht. Dus komen de vissen eten...
Is geen bewijs, maar het zegt wel iets.
Het zegt niets, behalve dat mensen geneigd zijn toevalligheden te onthouden en de tientallen keren dat er niets bijzonders gebeurde tijdens het vissen te vergeten.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Verwijderd

Topicstarter
Confusion schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 19:13:
[...]

Het zegt niets, behalve dat mensen geneigd zijn toevalligheden te onthouden en de tientallen keren dat er niets bijzonders gebeurde tijdens het vissen te vergeten.
Ja dat had ik me ook bed8 omdat het maar 1 keertje is gebeurd. Het hangt een beetje van je geloofsovertuiging af lijkt me. Tis maar wat je geneigt bent te geloven. Persoonlijk probeer ik alles te geloven waar ik me goed bij voel, of wat op dat moment aanemenlijk is. Ik ben b.v absoluuut geen christen, jood moslim of hindoe. Gewoon omdat ik dan niet leef naar men eigen leven maar naar dat van een ander( of dat zoals beschreven in een boek)

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Jullie weten allemaal het verschijnsel van mensen die zomaar de locatie van een mordenaar kunnen aanwijzen op een kaart.
Nou, eigenlijk niet :)

Sterker nog, ik heb er nog nooit iemand serieus over horen praten. Het lijkt me eerst belangrijk om aan te tonen dat er werkelijk mensen zijn die dit kunnen voordat je een oorzaak gaat zoeken :)

Verwijderd

Ik vond het afwijzen van het Kyoto verdrag door de VS en Japan ook zo'n nare streek. Energy-wise leeft een groot deel van de wereldbevolking ernaartoe dat het verdrag getekend gaat worden (spanning, hoop) en dan steken de Amerikanen een mes in je rug en de Japanners schoppen je in je piemelmans. Resultaat, energy-wise, world-wide? You tell me. Sommige zaken kunnen, voor sommige mensen, de druppel zijn. Actie-reactie. Ik weet iig dat hoop weer eens grondig de grond in is gestampt. Politiek spel? Vast. Ik ben er nog niet overheen eigenlijk.

Verwijderd

Hebben jullie ook er over nagedacht dat als jullie ideeen complete onzin zijn wat er verandert in de wereld?

Stel je voor er is geen emotionele oceaan? Verandert er dan iets in de wereld waarin je nu leeft, die je bedacht hebt?

Koppel dat terug aan je opmerkingen en je vragen en je zal een duidelijker antwoord vinden in de gegeven antwoorden hier door andere mensen.

Verwijderd

baardmans schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 22:06:
[...]

Beste mr. wizard,

Ik begrijp je er van uit gaat dat energie niet verloren gaat, maar ik begrijp niet goed waarom het voor jou relevant is dat die miniscule hoeveelheid energie verspreid over deze aardkloot gevoeld zou kunnen worden (laat staan te herleiden tot de bron). Als wij zo sensitief zouden zijn, dan zouden we een verdomd groot probleem hebben met de energie van, zeg, een aardbeving of een vulkaanuitbarsting. Kortom is jouw inzicht aannemelijk: wellicht; is jouw inzicht bruikbaar: voor mij niet nee.
Op een bepaalde manier is de energie van een aardbeving eigenlijk, gewoon droog gezien, een verdomd groot probleem, zeker als je toevallig op die plek woont. Het is denk ik niet de manier van energie waarnemen die jij bedoeld, maar ik bedoel maar. Als de Vesuvius ontploft, bereikt het nieuws ons ook gewoon via de media. Actie-reactie. Mensen in alle staten. Reacties leiden tot (re)acties. Zowiezo is alles energie, toch? In any case ben ik blij dat we niet zo verschrikkelijk sensitief zijn. We zouden helemaal gek worden denk ik.
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 18:46:
Hebben jullie ook er over nagedacht dat als jullie ideeen complete onzin zijn wat er verandert in de wereld?

Stel je voor er is geen emotionele oceaan? Verandert er dan iets in de wereld waarin je nu leeft, die je bedacht hebt?

Koppel dat terug aan je opmerkingen en je vragen en je zal een duidelijker antwoord vinden in de gegeven antwoorden hier door andere mensen.
Complete onzin? Haha, dat geloof ik niet, maar dat is puur hoe ik in het leven sta, dus eigenlijk hoef ik niet verder na te denken over wat je stelt, maar, als het zou moeten, dan denk ik dat er vanzelfsprekend wat veranderd in de manier waarop ik de wereld bekijk. After all, mijn hele, persoonlijke, theorie zou er niet meer toe doen, vanwege de onzinnigheid ervan. Hoe de wereld dan te bekijken? Hmm, dan maakt de wereld niet zoveel sense voor mij, alhoewel ...

In mijn laatste post stelde ik dat een hele hoop mensen behoorlijk vernaggelt zijn door Japan en de VS, mbt het Kyoto verdrag. Energy-wise zei ik toen, maar dat zou ik ook weg kunnen laten. Actie-reactie geldt nog altijd, in mijn opinie en als je mijn theorieen weglaat over een oceaan van energie, dan hou je over dat mensen reageren op hetgeen ze binnen krijgen via hun zintuigen, via media ed (Ik laat het 6e zintuig weg, omwille van de nuchterheid natuurlijk). Ik geloof dat de meeste mensen het met me eens zouden zijn, als ik zeg dat overbrengen/ontvangen van informatie, ook valt onder de noemer energie-overdracht.. Anyway, ik zou de wereld nog altijd kunnen bekijken op de nuchtere manier en zeggen: Mensen reageren op input. Dat geeft weer reacties en die reacties geven ook weer reacties, etc. Ik heb nooit gezegd dat de stellingen van sommigen hier geen sense maken. Ik heb gewoon een eigen mening, waar ik dankbaar voor ben. Verder probeer ik hier geen kwaad bloed te zetten of je in welk opzicht dan ook af te kraken. Gewoon weer een ei.

Tok tok.

Wat betreft het kunnen localiseren van een moordenaar op astrale wijze ... Daar heb ik zelf ook wat moeite mee, alhoewel ik het niet uitsluit. Je weet maar nooit.

Bedenk ik me net dat we eigenlijk zowiezo, iig in het Westen, constant omgeven zijn door een energie netwerk. Zendmasten, hoogspanningsmasten. De wetenschap is er nog mee bezig, maar sommigen beweren dat deze stralingen invloed kunnen hebben op zowel volwassen, als kinderen. Ongeborenen helemaal. Kernstraling is een muterende, vaak dodelijke vorm van energie. Meetbaarder dan de subtiele energie die wij uitstralen.

Wat betreft toeval, daar geloof ik zowiezo niet in, maar dat is dus mij eigen. Actie is reactie. As you sow, so shall you reap. Klaar als koek voor mij. Maar goed, dat ben ik dus.
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 09:16:
[...]

Maar zou die reden dan betrekking hebben op het aanwezig zijn van een "lot"?
Als er echt een "chaos" zou bestaan, waarbij alles verloopt zoals het verloopt en er geen toeval zou zijn dan zou er toch ook geen reden zijn waarom alles zo verloopt? Of snap ik het nu verkeert daar wat ik in de quote heb weergegeven? :o
Ik know, I know, de Surinamers zouden zeggen: "Wat een langa bere torie zeg.", maar ik wou toch nog even dit kwartel-eitje kwijt over lot, ook wel predestinatie. Bestaat het, of niet? I am not sure. Ik denk dat je gewoon een goed leven moet leiden. Wees vriendlijk tegen je medemensen, wees rechtvaardig en leef volgens goede regels die iedereen wel kent. Je weet wel: Met je hart en ziel. Lot is denk ik onvermijdelijk. Wat komt dat komt. Bestaat het echt? I don't know, maar als je gewoon goed leeft. Maakt het dan uit?
Confusion schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 19:13:
[...]

Het zegt wel wat, vind ik. Met de nadruk op wat. Namelijk dat er iets gebeurde dat op verschillende manieren kan worden geinterpreteerd. Zeg dan liever: Het zegt mij niets. Of zie ik je reactie verkeerd?

... I am sure we all have an opinion on something. Wees open en niet te hard.

Edit: Laat maar weten als ik mezelf tegenspreek, of als ik dubbel ben, of wat dan ook. Ik stel het op prijs. Have to go for now. Adieu.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-11-2025
Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 08:34:Borromini probeer jij eens een nies 10 seconden in te houden, dat lukt je van je alng zal ze leven niet. Ik bedoel dus vanaf het moment dat je je mond opendoet nog 10 seconden wachten en dan niezen. Kan niet, is trouwens ook niet goed voor je. Heb laatst trouwens ook gehoord dat je een hersenbloeding kan krijgen als je met je ogen opend niest.
Neus dicht knijpen zoals zoveel stakkers. De laatste keer dat ik dat deed blies ik bijna mijn amandelen door mijn trommelvliezen naar buiten... Ik nies wel lekker, geeft ook ene opluchtend gevoel, en elke keer dichtknijpen is voor ene hooikoorts patient niet te doen :P
Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 19:52:
Op een bepaalde manier is de energie van een aardbeving eigenlijk, gewoon droog gezien, een verdomd groot probleem, zeker als je toevallig op die plek woont. Het is denk ik niet de manier van energie waarnemen die jij bedoeld, maar ik bedoel maar. Als de Vesuvius ontploft, bereikt het nieuws ons ook gewoon via de media. Actie-reactie. Mensen in alle staten. Reacties leiden tot (re)acties. Zowiezo is alles energie, toch? In any case ben ik blij dat we niet zo verschrikkelijk sensitief zijn. We zouden helemaal gek worden denk ik.
We filteren..enorm. Onze ogen zouden zo'n 40mb/s aan videobeelden kunnen opnemen, dat is enorm veeldata, zelfs voor een neuraal netwerk als het brein. 99.9% vergeet je weer. Zoals nummberborden van auto's, vormen van wolken, welke rommel in de goot. Wat je wel onthoudt is positie van de staart tov een andere straat(voor navigatie) echte details worden niet opgeslagen.

Zouden wij aardbevingen horen aan komen(ik geloof dat veel dieren in paniek raken omdat ze de lage golven horen aankomen) zouden we enorm veel meer info opnemen: We zouden thermiekbellen kunnen horen, je zou zelfs geluid kunnen maken door je had op en neer te kunnen wapperen. GEld ook als je bijv het zichtspectrum zou uitbreiden van infrarood tot ultraviolet: Je zou zoveel meer niet, warmteverschillen in objecten, urinesporen, etc etc. Maar net als emt alle andere informatie, zouden we daar niet gek van worden.
Ja, de eerste dagen, dan voel je je moe, daarna gaat je brein steeds meer info 'weggooien' tenzij je er bewust bij nadenkt, of het brein zich zo heeft aangepast dta hte de grotere infromatiestroom wel aankan.

[ Voor 55% gewijzigd door Rey Nemaattori op 14-05-2005 20:02 ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Verwijderd

Mijn opmerkingen zijn erop gericht op je aan het denken te zetten en dan die gedachten te bestuderen die je op papier zet. Daar leer ik van, door een inzicht dichter bij dat van mij te creeren relateer ik makkelijker en kan zo makkelijker de discussie ingaan en aangaan. Geen mening heb ik me ooit aan gestoord alleen hoe de mening naar voren wordt gebracht en met welk doel. Ik hoop dat mensen dat ook over mij denken. Ik heb me hier nog nooit aan iemand gestoord alleen maar veel geleerd.

In geloof niet in een oceaan van emoties of een globaal netwerk van communicatie dat over ons ligt. Dat mensen connecties kunnen aangaan met andere mensen moge dat via intermenselijk contact zijn of afstandelijke media dat staat wel voor mij vast. Wat ik nu probeer te bepalen is hoe jouw netwerk het gedrag van mensen zou beinvloeden anders dan mijn netwerk. Want als we dat kunnen vaststellen zou je gelijk hebben in mijn ogen.

Energie is nutteloos als het niet overgedragen wordt zonder vorm en richting.
De vraag is nu of dit bewust of niet gebeurt en ik kan in jouw redenatie niet een bewust motief vinden voor overdraging en invloed daarvan.

Hoe stel je je voor de verdriet wordt overgedragen in energie vorm? Hoe kan een reporter verdriet vangen op de camera zodat het ook voor jouw verdriet is zonder jouw te kennen?

Hoe kun je de furie van een ander vangen en jouw furie maken? Waar begint manipulatie en waar houdt het op door alles wat er tussen zit?

Kan ik door verplaatsen binnen je netwerk ook andere gevoelens over een onderwerp gaan voelen?

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10:09
Voorbeeld 2 is trouwens geen chaos theorie, maar determinisme in zijn zuiverste vorm (alleen is het voor ons als entiteiten in het systeem het onmogelijk (extreem moeilijk op z'n minst) om het precies na te gaan.

Zo geld dat niet alleen voor mensen, maar voor alles. Iedere atoom beinvloed alle andere atomen in het universum.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Ik heb maar besloten om mijn theorie te herzien. Zowiezo was het niet geheel gekristaliseerd, maar meer een theorie, waar ik me wel enigszins in kon vinden. Bovendien kan ik deze theorie niet helemaal rijmen met karma, waar ik ook in geloof, dus more though on the subject is zeker nodig. Ik geloof nog steeds wel in een bepaalde vorm van energie (balans) over de gehele wereld, maar gezien de opmerkingen die hier geplaatst zijn en de tijd die ik heb gehad om erover na te denken, denk ik dat het goed is als ik vooralsnog deze theorie in een vaatje stop en laat rijpen. Wellicht kom ik er ooit nog eens op terug. Ik bedank in het speciaal Seekless en Rey Namaattori, die me wat waardevolle inzichten hebben gegeven.

[ Voor 2% gewijzigd door Confusion op 17-05-2005 17:48 . Reden: Zie de FAQ over groeten onder je post; dat is ongewenst ]

Verwijderd

Die energiegolfjes zullen zich bij elkaar 'optellen'. Hierdoor is het onmogelijk om dog iets van de oorspronkelijke golfjes te onderscheiden. Je theorie klopt dus naar mijn mening niet helemaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 16:13 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 23 mei 2005 @ 14:17:
Die energiegolfjes zullen zich bij elkaar 'optellen'. Hierdoor is het onmogelijk om dog iets van de oorspronkelijke golfjes te onderscheiden. Je theorie klopt dus naar mijn mening niet helemaal.
Dat hoeft niet perse hoor. Je hebt ook verschillende frequenties in radiosignalen en zo.

Er zullen ook vast wel mensen zijn die op "dezelfde" frequentie zitten. Dus de kans bestaat ook nog dat de "helderzienden" een soort van "tuners" kunnen zijn.
Pagina: 1