Toon posts:

DV --> PC m.b.v. FireWire

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al op het Tweakers forum gezocht en ook van alles gevonden, maar begrijp nog niet helemaal wat nu voor mij de oplossing is.

Vandaag heb ik een Canon MV790 filmcamera gekocht.
In de winkel vroeg ik hoe ik deze moest aansluiten op de PC.
Door middel van een FireWire kaartje werd mij verteld... Dus ik heb die verkoper gezegd dat ik geen FW aansluiting in mijn PC had, dus pakte hij meteen een Sweex FireWire (<-- weet ik, Sweex is niet topmerk!) kaartje erbij.
Volgens die verkoper hoefde ik alleen maar dat kaartje in te bouwen in PC, kabel insteken in PC en in camera...
In principe klopt dit ook wel, en mijn PC (Win XP) vind de camera ook... Bij ''Deze Computer'' staat ie er dan ook bij.
Maar het probleem is dit:
Hoe krijg ik nou, hetgene wat ik gefilmd heb en wat dus is opgeslagen geworden op die DV-tape ofzo, naar de PC...
Moet ik dan een speciaal programma downloaden ofzo?

Toen ik net in andere topics keek, zag ik dat iedereen het had over FW kaartjes t.w.v. 150 - 200 euro... Mijne was maar 20 euro.. Zit hier het verschil in ofzo? Dat die Sweex FW kaart zo'n DV-tapes niet kan lezen?

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2025

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Lekkere oetlul die verkoper.

Maar je hebt ook bijv. Pinnacle studio nodig. Dit is een software pakket waarmee je binnenhaalt en evt. bewerkt.
Maar zit bij je Canon camera niet Pinnacle Studio 8se? (bij m'n pa wel)

edit: proefversie van pinnacle 9.0

http://www.pinnaclesys.co...46&Langue_ID=6&loc=doc173

En er zijn meer programma's dan alleen pinnacle

[ Voor 38% gewijzigd door Pinin op 12-05-2005 18:49 ]

www.casarodriguillo.com

Verwijderd

Topicstarter
Nee, zit geen software bij...

Had ik eigenlijk ook verwacht.. Maar zo te zien niet..

In ieder geval alvast bedankt voor de Pinnacle titel.. Dan download ik deze wel effe..

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 13:37
om die verkoper voor oetlul uit te maken gaat misschien wat ver, met windows movie maker kun je gewoon dv materiaal in je pc krijgen en afspelen.

Om wat fatsoenlijker iets te kunnen kom je idd op extra software uit.
Adobe Premiere of Arvid software is top-off.
Simpeler en consument gericht zijn oa Pinnacle Studio en Ulead videoexpress/studio.

't verschil tussen kaartjes van 20 eur en van 200 eur: De duurdere hebben software erbij, en soms ook bv een TVout (zoals bv de studio DV plus "vroeger")

Verwijderd

Topicstarter
Ok :) Top..

Bedankt voor de informatie...

Zal het eens proberen met Movie Maker (En ondertussen Pinnacle of Adobe downen)

Nogmaals bedankt!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 13:37
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 18:55:
Ok :) Top..

Bedankt voor de informatie...

Zal het eens proberen met Movie Maker (En ondertussen Pinnacle of Adobe downen)

Nogmaals bedankt!
Vergeet movie maker, da's ongeveer hetzelfde als fotobewerken met Paint. 't zit bij windows in, maar daar is ook alles mee gezegd ;)

Adobe raad ik voor een beginner af. Kan veel, maar kan ook veel verkeerd. Begin met een n00b-proof pakketje als Pinnacle Studio of Ulead videostudio ofzo. Premiere enz is een (semi)prof pakket, met dito moeilijkheidsnivo.

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:31
DJSmiley schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 19:36:
[...]

Vergeet movie maker, da's ongeveer hetzelfde als fotobewerken met Paint. 't zit bij windows in, maar daar is ook alles mee gezegd ;)

Adobe raad ik voor een beginner af. Kan veel, maar kan ook veel verkeerd. Begin met een n00b-proof pakketje als Pinnacle Studio of Ulead videostudio ofzo. Premiere enz is een (semi)prof pakket, met dito moeilijkheidsnivo.
Als je de standaard MovieMaker v1.0 die bij Windows zit update naar v2.0 dan is 't toch een aardig programma hoor (uiteraard zijn er veel betere opties, maar als je anders iets moet "kopen" dan is het misschien een optie om te proberen). v1.0 was idd net Paint >:).

• cOOlrUnnINgs
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:00
Neem ook Magix Video de Luxe 2005 eens in overweging.
Laatst in één of ander blad kwam deze als beste uit de bus voor de beginnende video-producent.

www.magix.nl

Ik ben hier zelf meer tevreden mee dan met Pinaccle Studio, omdat je in Video de Luxe - naar mijn mening en idee - iets meer bewegingsvrijheid hebt.

[ Voor 5% gewijzigd door cOOlrUnnINgs op 19-05-2005 09:55 ]

• guillaumemay
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-12-2025
Wouter! schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 21:15:
[...]

Als je de standaard MovieMaker v1.0 die bij Windows zit update naar v2.0 dan is 't toch een aardig programma hoor (uiteraard zijn er veel betere opties, maar als je anders iets moet "kopen" dan is het misschien een optie om te proberen). v1.0 was idd net Paint >:).
Ook mijn advies. Moviemaker is toch gratis, dus downloaden maar en uitproberen. Als het je niet bevalt, dan kun je altijd nog een commercieel pakket aanschaffen. Veel plezier. :)

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Voor je home movie filmpjes en DVD is pinnacle naar mijn mening ideaal zeker met de laatste versie kan genoeg vooral het automatisch scenes herkennen is goed. Vergeet niet de kunst van het film maken is de kunst van het weglaten, kortom alles wat niet van belang is voor een scene weghalen al zijn het maar tienden van seconden, op een hele film scheelt het zo 10 minuten en zo het verschil tussen saai en leuk.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:31
Ik heb 'n beetje aangeklooid met Adobe Première, maar daarmee moet ik nog wat meer oefenen :P.
Pinnacle voldoet prima voor het huis/tuin/keuken-gebruik :).

Hoort dit topic trouwens niet in AV :?
Pagina: 1