Annex A of B

Pagina: 1
Acties:
  • 7.425 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Ik heb een hele tijd geleden een keer een topic gemaakt met daarin de vraag hoe ik mijn usb adsl speedtouch modem kon vervangen voor een modem met ingebouwde router. Alleen kreeg ik daar niet echt een duidelijk antwoord op (kan dat topic ook niet meer vinden trouwens)

Ik heb nu een mooie modem gevonden die zeker moet werken i.c.m mijn KPN ADSL (voormalig mxstream), alleen zit ik met de vraag, wat moet ik kiezen, Annex A of B. Hoe weet ik ofdat ik A: analoog of B: digitaal ben aangesloten. Ik kan nergens vinden hoe ik dit te weten moeten komen. Ik heb wel een vaag vermoeden dat ik aangesloten ben via ISDN aangezien er onder mijn internet-instellingen ISDN PPPoA staat, maar is dit dan ook correct? Het verschil tussen een Anex A of B modem is niet alleen 4 euro, het is een goede- of miskoop. :D

Ik wil trouwens deze (Alcatel SpeedTouch 510 Modem Router 4-Ports) modem kopen als vervanging van mijn Alcatel speedtouch usb

Alvast bedankt, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12465

ISDN is annex b
analoog (56k) is annex a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50595

kan je op je KPN factuur niet kijken of je ISDN (anex B ) hebt of PSTN (anex A)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
Sja, ik begrijp dat je niet weet of je een analoge of een ISDN telefoonlijn hebt? Kijk eens op de rekening van de KPN, staat het absoluut op ;). Ook kan je het herkennen aan de aansluiting van je telefoon, je hebt óf een "speciale" ISDN telefoon, óf het loopt via een centrale (vaak herkenbaar aan een 0 voor buitenlijn). In ieder geval heb je ergens een NT1 kastje voor de lijn hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Anoniem: 12465 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 17:56:
ISDN is annex b
analoog (56k) is annex a
Dat snapte ie ook wel ;) Overigens vraag ik me af wat "56k" in vredesnaam met ADSL te maken heeft, magoed.
De TS vraagt zich af hoe hij nou het verschil tussen POTS/ISDN kan zien.

Ik zou zeggen: Als er in je vorige (USB) modem een RJ45-stekker ging (stekker die ook aan UTP-kabels zit), dan zou 't ISDN moeten zijn, terwijl als er een RJ11-stekker aan zit (gewone telefoonstekker met 4 aders ipv 8 bij de RJ45), dan is het POTS.
Verder kun je eventjes je infrastructeur bekijken. Bijvoorbeeld waar je telefoon 't huis binnenkomt.. POTS heeft daar eigenlijk geen aparatuur zitten, terwijl bij ISDN er een of ander speciaal kastje moet zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10:08
Het kan nog simpeler:

Is je USB modem bordeauxrood en een soort muisvorm: SpeedTouch 310 -> analoge lijn -> Annex A

Is je USB modem blauw en een soort rondje en moet je de telefoonkabel ergens halverwege in de kabel naar je modem erindoen: SpeedTouch 330 -> ISDN -> Annex B

Succes met het maken van je keuze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Osiris schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 18:02:
[...]

Dat snapte ie ook wel ;) Overigens vraag ik me af wat "56k" in vredesnaam met ADSL te maken heeft, magoed.
De TS vraagt zich af hoe hij nou het verschil tussen POTS/ISDN kan zien.

Ik zou zeggen: Als er in je vorige (USB) modem een RJ45-stekker ging (stekker die ook aan UTP-kabels zit), dan zou 't ISDN moeten zijn, terwijl als er een RJ11-stekker aan zit (gewone telefoonstekker met 4 aders ipv 8 bij de RJ45), dan is het POTS.
Verder kun je eventjes je infrastructeur bekijken. Bijvoorbeeld waar je telefoon 't huis binnenkomt.. POTS heeft daar eigenlijk geen aparatuur zitten, terwijl bij ISDN er een of ander speciaal kastje moet zitten..
Helaas gaat dat niet op. Vanaf de splitter wordt ook bij ISDN gewerkt met RJ11 net zo als bij analoge telefonie. De NT1 in de (meestal) meterkast of de telefoonrekening geven het snelste een goede uitslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 144088

tha_bulldog schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 22:59:
Het kan nog simpeler:

Is je USB modem bordeauxrood en een soort muisvorm: SpeedTouch 310 -> analoge lijn -> Annex A

Is je USB modem blauw en een soort rondje en moet je de telefoonkabel ergens halverwege in de kabel naar je modem erindoen: SpeedTouch 330 -> ISDN -> Annex B

Ik heb hier een blauwe soort ronde modem waar de telefoonkabel ergens halverwege ind e kabel naar je modem moet en cat is echt een Annex A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:48

RammY

Dát!

tha_bulldog schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 22:59:
Het kan nog simpeler:

Die blauwe usb geval is de platvis toch? (naja eigenlijk groen :) )
Die heb ik ok al gehad :) en idd ook de kabel halverwege...
Maar wel Annex A...

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Cybje

First Post!

Het makkelijkse lijkt mij toch:
- Staat er ISDN op je KPN Factuur?
- Heb je een NT1 kastje?
- Heb je 4 of meer telefoonnummers?
In alle drie deze gevallen is het vrijwel zeker ISDN (NT1 op analoge lijn wil niet zo :P).

Een telefooncentrale (dus 0 kiezen) zegt niks. Je kunt ook voor een analoge lijn een telefooncentrale hebben.

Wat ruist er door het struikgewas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gatlarf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-06 13:20

gatlarf

So say we all...

Je kan toch ook gewoon naar KPN bellen, je lijnnummertje doorgeven en de vraag daar stellen?

May the lords of Kobol guide you...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joe-star
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
RammY schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 16:30:
[...]

Die blauwe usb geval is de platvis toch? (naja eigenlijk groen :) )
Die heb ik ok al gehad :) en idd ook de kabel halverwege...
Maar wel Annex A...
Iedereen alvast bedankt voor het reageren. Ik heb niet kunnen reageren afgelopen week dus doe dat nu maar even.

Omdat zelfs jullie twijfelen (alhans, de meeste) zal ik maar doen wat de persoon hierboven mij zegt: even met kpn bellen. Ik heb nog niet op de factuur gekeken, dus zal dat alsnog doen.

Maar ik laat jullie het nog wel even weten :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 99022

anders knip ff een telefoonkabel in tweeen, plug m in, en houd je hand tegen de kern aan en met je andere hand de verwarming ofzo, bij isdn krijg je een schokje bij analoog niet zolang niemand belt ;)
Pagina: 1