Toon posts:

[Pinnacle Studio 9 Plus] Probleem met film maken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een 3 uur durende film in Pinnacle Studio 9 Plus gemaakt.
Echter nu ik de film wil gaan maken blijft hij of ergens hangen of hij gaat zo traaaag dat ik hem maar afkap.

Een voorbeeld:
- ik zet hem aan om een AVI te maken, na 2 uur is hij nog niet verder als 5 minuten en hij lijkt niets meer te doen...
- ik zet hem aan om een mpg op SVCD kwaliteit te maken, 6 uur later is hij pas bij 7 minuten en is heeeel langsaam bezig. Als ik een lange tijd wacht zie ik hem wel verder gaan, maar dit is toch veel te traag...

Dus van mij de vraag, is dit normaal, wat kan ik het beste doen?? Is misschien de film te lang ofzo??

Ik heb dus Pinnacle Studio 9 Plus (versie 9.3 geloof ik)
AMD athlon 2200 processor
512 mb intern geheugen

Vroeger heb ik met gemak films van 1 uur gemaakt, dus ik vind het vreemd dat hij het nu zo raar doet...

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 11:58
Pinnacle staat erom bekend niet goed overweg te kunnen met lange films..

Probeer het op te delen in stukken van 30min en die kun je later makkelijk aan elkaar knopen met een videojoin programmatje...
Grote kans dat het dan wel wil..

Systeem Specs

• Roelodk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-11-2022
Ik had destijds traagheid problemen en vastlopers. Toen kwam ik er achter dat het aan de opgenomen audio type lag. Maar bij mij waren de orginele Mpeg's met de audio Dolby 2.0 en dat ondersteunde hij niet. en de output was trouwens ook mpeg(ik was aan het knippen)

[ Voor 17% gewijzigd door Roelodk op 12-05-2005 20:15 ]

Verwijderd

Topicstarter
Het was inderdaad het tijd probleem, thnx!
Ik heb de film nu in 2x 1,5 uur in avi formaat gemaakt zonder problemen!

Nu moet ik deze avi alleen op een goed formaat maken zodat het op een dvd past.
Ik gebruik hiervoor TMPGEnc. Hoe kan ik hier zien hoe groot de output file wordt??
Ik heb nu dus 3 uur film en het moet wel op 1 dvd passen...

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2005 15:39 ]

Verwijderd

Wat ik doe: gewoon authoren naar DVD (dus die video_ts map maken, of hoe heet ie?) en dan DVDShrink er overheen halen; dan heb je volgens mij de meest optimale compressie van je videofiles.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ze al in TMPGEnc kleiner gemaakt. Ik was te snel met vragen, in de wizard kon je de grootte gewoon aangeven.
Het vreemde is alleen dat de film bestanden nu bij elkaar 4,57 gb. zijn en als ik deze met TMPGEnc DVD Author tot dvd-files wil maken hij meld dat het allemaal niet op een 4,7gb. dvd schijfje past.
Ik probeer het gewoon en anders kan ik het weer helemaal overnieuw doen alleen dan de bestanden nog kleiner maken...

'T houd je van de straat he... in ieder geval bedankt voor de reacties!
Pagina: 1