Toon posts:

Specs van Nikon E 100 mm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat bijzonder om de afmetingen van de afzonderlijke delen van het objectief en de stralen van de verschillende vlakken. Inmiddels weet ik dat dit objectief (Nikon E serie f=100mm) uit 4 lenzen in afzonderlijke groepen bestaat. Ook het gebruikte glassoort voor de afzonderlijke delen wil ik weten.
Dus eigenlijk alles :P
Nu geeft het i'net hier heel weinig info over. Het is ook al een vrij oude lens. Hij is nl gereleased in 1980. Weet iem. de specs of waar ze te vinden zijn?

Verwijderd

Ik denk dat het vinden van de glassoort erg moeilijk gaat worden, Nikon maakt z'n eigen glas en er zijn velen tientallen van, ik denk niet dat Nikon gaat vertellen hoe hun glas in elkaar zit.

• Karlok[JY-616]
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 09:02
Glassoort? Wil je gewoon weten welke glaselementen in de lens zit? Dus bijvoorbeeld ED ja/nee? En zo ja, waar die zit?

Vleuten 4x430wp Oost Schuin dak 25°, 5x430wp Zuid plat dak 13°

Verwijderd

Topicstarter
Het gaat dus om het glassoort van de afzonderlijke delen, bv BK7, SF5 enz. ED (Extra low Dispersion) bestaat neem ik aan ook weer uit een glassoort.
En uiteraard de stralen van de afzonderlijke vlakken is nog van belang.

• David
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:46
Zou iemand dit uit z'n hoofd weten? Ik geef je weinig kans dat je hier de info vindt. Je kunt uiteraard Nikon bellen. Misschien dat de mensen bij de Quality Camera Shop er iets van weten.

Dato DUO synth voor twee