Waarom is Pinnacle Studio toch zo bekend?

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Uruk-Hai
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-07 10:19
Deze post gaat erover dat Pinnacle Studio zo bekend is, er worden veel stap-voor-stap handleiding voor gegeven in allerlei computerbladen, inclusief Computer Totaal, die zogezegd onafhankelijk (want van de HCC) zou zijn.

Ik vind het een klote pakket, heb versies 7-9 uitgeprobeerd en ook andere software van Pinnacle al vrij snel zien crashen. Dat kostte me 3 maanden werk en uitzichtloos gespeculeer over hoe het op te lossen. Inmiddels heb ik de hele zooi maar getrashed. Wat ik frappant vond was dat ik betere ervaringen had met versie 7 dan met versie 8. |:( Die updates hielpen trouwens ook geen zier.

Overal op internet (forums en nieuwsgroepen) waar ik gezocht heb naar info over goede videobewerkingspakketten kom ik een regen van klachten over Studio tegen, ongeacht welke versie.

1 van de meest opvallende tips die ik over Studio gelezen heb was dat je het als enige software pakket op een verder verse en kale Windows installatie moet installeren, maar dat heb ik zowel op een P4 als een AMD XP systeem geprobeerd en in beide gevallen was het nog steeds een slecht werkend baggerpakket :r

Toch loopt mening computerblad (ook diegenen die speciaal over videobewerking gaan) er mee te koop alsof er geen vuiltje aan de lucht is. Computer Totaal heeft er zelfs speciaal een boekje over uitgebracht. Ik vind dat echt niet kloppen, zo wordt leken (waaronder leden van de HCC) wijsgemaakt dat ze dit dure programma moeten kopen om prettig video te kunnen bewerken.

Terwijl het meestal vastloopt, relaties verstoort, mensen aanzet tot moord en wat dies meer zij :(

Ik kan er gewoon niet over uit...

Recent door de mods hier op mijn sodemieter gekregen door het woordje "ik" in mijn berichten.

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:38

CasGas

.

Sjah, met versie 8 heb ik ook geen goeie ervaring, daarin tegen wel met 7 en 9, die lopen/liepen als een tierelier. Maar wat is nu precies de bedoeling van dit topic, zeggen dat het een slecht pakket is?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:33
Sorry, ik gebruik Pinnacle studio al jaren, nog heeel weinig vastgelopen.
Heb je genoeg ram?... heb je GOED ram geheugen? enz enz
De kwaliteit van je Hardware is heel belangrijk voor het programma..
Het is niet het beste pakket, maar het werkt gewoon goed hiero?

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-07 19:32
Pinnacle 9.4 (de laatste update) is prima, draait goed, iig goed genoeg voor normaal gebruik.

Wel vind ik dat de MPEG2 encoder nogal matig is. Benaderd DVD kwaliteit in geen velden of wegen. Reden voor mij om iets anders te proberen.

• Uruk-Hai
Ik wil best geloven dat Pinnacle goed werkt bij sommige mensen, maar volgens mij is Pinnacle veel te hardware-afhankelijk vergeleken met andere videobewerkingspakketten. Dat maakt dat het zo vaak crasht denk ik.

Die P4 is een compaq evo n1020v laptop en dat amd xp systeem heeft een asus moederbord aan boord dat vrijwel nooit problemen geeft. RAM werkt ook prima bij uiteenlopende toepassingen. Encoderen van bv. DVD, WMA, WMV, Quicktime enz gaat wel goed. En virtual dub liep ook als een trein. Dus het ligt volgens mij niet aan m'n hardware.

Op beide systemen liep Studio 7 als een trein, althans dat dacht ik, tot het renderen. Hij liep continu vast op het renderen en dat werd in elke navolgende poging erger. Na een tijdje kreeg ik frame-drops, terwijl dat eerst nog niet zo was. Versie 8 en 9 bleken niet alleen valse hoop te geven, deze crashten ook nog eens veel vaker.

Wat me ook zo opviel aan alle versies was de laadtijd van de film. Ik had twee AVI bestanden van in totaal 13 GB. Nu kun je zeggen dat het logisch is dat het inladen lang duurt, maar Vegas 4.0 deed inladen in een zucht, terwijl Studio er al gauw een half uur tot drie kwartier over deed.

Mijn topic is gewoon bedoeld als aanklacht tegen die media-aandacht voor Studio, dit laat namelijk andere pakketten die veel beter, sneller en stabieler werken onterecht in de schaduw staan. En daarmee ook talloze consumenten die net even niet dat super-met-Studio-compatible systeem thuis hebben staan.

[ Voor 8% gewijzigd door Uruk-Hai op 12-05-2005 17:20 ]

Recent door de mods hier op mijn sodemieter gekregen door het woordje "ik" in mijn berichten.

• CasGas
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16:38

CasGas

.

Maar noem is wat meer videobewerkingssoftware in hetzelfde segment, dus geen (semi)pro software zoals Adobe Premiere oid, maar echt met hetzelfde gemak als Studio.. Waar heb jij wel goeie ervaringen mee?

Sony A7III | Sony a6300 | Sony ZV-E1 | 12 2.0 | 21 1.4 | 24 1.4 | 35 2.8 | 50 1.4 | 135 1.8 | 16-28 2.8 | 16-70 4 | 28-75 2.8 | 70-200 2.8 II |

• Uruk-Hai
Ik heb veel betere ervaringen met Ulead VideoStudio. Ik kreeg een gratis SE versie mee met een tv-kaartje. Zelf doe ik er niks mee, maar heb het bij een kennis geinstalleerd op hun low-budget AMD Sempron systeempje met merkloos geheugen (ook nog eens shared met onboard video).

Die mensen hebben Uleads software vrij intensief en naar grote tevredenheid gebruikt voor hun vakantiefilmpjes. Er waren wel wat problemen, maar die heb ik met updates van de Ulead website weten te verhelpen. Er staat ook nog allerlei andere software op die pc, het is dus zeker geen "dedicated" systeem zoals dat voor videobewerking vaak wordt aangeraden. Desondanks werkt VideoStudio er goed op en lijken er geen problemen met afhankelijkheden.

Hun uiteindelijke filmpjes heb ik ook gezien, zien er redelijk uit :P en het zijn er inmiddels heel wat. Geen slechte prestatie, gezien het feit dat hier om gebruikers gaat die maar net weten hoe ze met een pc om moeten gaan.

Verder heb ik een filmpje gezien van een scholier waarvan ik in eerst instantie dacht dat het met iMovie was gemaakt, maar bleek hij een demo-versie van Magix te hebben gebruikt.

Ik ken de prijzen van zowel VideoStudioSE als die pakketten van Magix (redelijk goedkoop nog) en ik vind het echt schandalig dat Pinnacle Studio (vrij prijzig) door de computerbladen zo vaak wordt aangeprijsd als 'het makkelijkste en meest standaard videobewerkingspakket voor thuisgebruikers' zonder het ook maar een moment te hebben over crashes e.d. :r

Pinnacle Studio crasht IMHO te vaak bij teveel mensen en nieuwere versies cq updates brengen telkens maar niet de beloofde verbeteringen.

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:34

Haan

dotnetter

offtopic:
meesterlijk, ruim een jaar gezocht naar een beter programma :D

Overigens werkt Studio 10 bij mijn vader op z'n pc'tje ook gewoon lekker, ik heb hem nooit horen klagen over crashes iig, dus dat betekent dat ze er ook niet zijn geweest :P

[ Voor 62% gewijzigd door Haan op 21-07-2006 08:41 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

Verwijderd

Pinnacle Studio is alleen 'zo' bekend omdat daar meer reclame voor is gemaakt dan andere videobewerkings pakketten. Ik schafte in 2001 Studio7 aan, nooit problemen maar 'professioneel' zag het er nog niet uit. Vervolgens Studio 8, 9SE en 9 aangeschaft en een licentie voor HFX4.5 en HFX5. Op zich niet veel problemen. De "crashes" welke uit Pinnacle lijken te komen werden door andere actieve processen op de PC veroorzaakt.
Momenteel maak ik gebruik van de - inmiddels verouderde - Pinnacle Liquid Edition 5 waarbij ik de effecten nog maar laat voor wat ze zijn (PC is in 5 jaar niet echt meer aangepast op de grootte van de HD - 540Gb - na).

Ik denk dat het dure Adobe pakket, zeker in vergelijking met Liquid Edition - voor de echte videofanaat het meest geschikt zijn. Voor homevideo's is studio perfect maar kan natuurlijk ook vervangen worden door het pakket in Windows XP zelf óf andere software, van Ulead ofzo.

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-07 19:32
Ik weet niet eens meer hoe Pinnacle eruit ziet, heb het niet meer gebruikt na dit topic vorig jaar. Heb Adobe Premiere gekozen en dat werkt subliem. Grotere leercurve, dat wel. Heb ook een soort howto geschreven (ook voor mezelf als werkinstructie) om MiniDV materiaal op DVD te zetten: miniDV video branden op DVD: hoe aan te pakken?

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ach pinnacle is een thuispakketje waarmee vader heel schattig zijn homevideo's in elkaar kan draaien. Als je echt wilt monteren gebruik je geen Pinnacle Studio maar Avid of Final Cut.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:23
Settler schreef op zondag 15 mei 2005 @ 03:43:
Maar noem is wat meer videobewerkingssoftware in hetzelfde segment, dus geen (semi)pro software zoals Adobe Premiere oid, maar echt met hetzelfde gemak als Studio.. Waar heb jij wel goeie ervaringen mee?
Sony Vegas Video. Niet zo pro als het doet voorkomen, maar wat het doet, doet het super en met een gebruiksgemak dat je gewoon geen tutorials nodig hebt en echt nu meteen aan de slag kunt.
Ander nadeel: idioot hoge prijs.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Sjah, heb geprobeerd het pakket normaal te laten draaien op de computer van m'n oom; een totale computernoob... Maar blijft gezeik :X

Vastlopers, bestanden die ineens missen...

En dan nog is het te moeilijk voor hem...

[ Voor 28% gewijzigd door MikeyMan op 21-07-2006 09:49 ]

Pagina: 1