Ik wil een trigger maken op een view, die een UPDATE statement vervangt. een INSTEAD OF trigger is hier natuurlijk uitermate geschikt voor. De volgende code illustreert een beetje wat ik wil maken:
Het probleem met deze code is natuurlijk dat MSSQL alleen de conceptuele tabellen "inserted" en "deleted" kent. Voor een nog onbekende reden bestaat "updated" niet en is de "inserted" tabel in een update-trigger niet beschikbaar, dus werkt deze trigger niet. dat weet ik allemaal wel.
De vraag ik dus hoe ik een dergelijke trigger wel werkend kan krijgen. Help?
SQL:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| CREATE TRIGGER _Templates2_Update ON [dbo].[_Templates2] INSTEAD OF UPDATE AS UPDATE _Templates SET PIN=updated.PIN, Template=updated.Template, Type=(SELECT classictype FROM __TemplateTranslation WHERE entity=updated.Entity AND type=updated.Type), Live=updated.Live WHERE [ID]=updated.[ID] |
Het probleem met deze code is natuurlijk dat MSSQL alleen de conceptuele tabellen "inserted" en "deleted" kent. Voor een nog onbekende reden bestaat "updated" niet en is de "inserted" tabel in een update-trigger niet beschikbaar, dus werkt deze trigger niet. dat weet ik allemaal wel.
De vraag ik dus hoe ik een dergelijke trigger wel werkend kan krijgen. Help?
日本!🎌