Toon posts:

SD of MMC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo

ik heb een mpx200 telefoon en die zegt SD en MMC te ondersteunen.. nou heb ik nog nooit een mmc kaartje in het echt gezien maar die zal dan wel precies zo zijn als een sd kaartje..

maargoed.. ik ga vanmiddag dat mss halen.. maar ik vraag me af wat het verschil is.. is een mmc kaartje sneller ?
het maakt mij niet zoveel uit maar de mmc is 24,50 en de sd 25,50 (256mb) waar ik um wil kopen... en de vorige keer was de 256 ook al uitverkocht dus dan kank voor een alternatief gaan.. maar wat is precies het verschil en is het ook daadwerkelijk "hetzelfde" als SD

(edit... kingston SD 256 voor 23,95 en MMC ook... bij de concurrent )

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 20:48
een van de eerste links bij google:
http://www.telecomvergeli...ywords=Verschil+MMC+en+SD

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
MultiMediaCard en Secure Digital zijn broertjes van elkaar, waarvan de laatstgenoemde de opvolger en nieuwer is. De meeste nieuwe apparaten kunnen overweg met zowel MMC als SD, maar de hardware die alleen met MMC gebruikt, zal geen SD kunnen slikken terwijl beide eenzelfde uiterlijk hebben. Secure Digital is ook nog te beveiligen door een schuifknopje om te zetten, hetzelfde idee is terug te vinden in 1,44MB-diskettes.

Details met betrekking tot snelheid en dergelijke kan je vinden in nieuws: Flash-geheugen round-up @ THG :).

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
de grootte en vorm zijn hetzelfde :)

de maximale overdrachtsnelheid is van SD namelijk sneller als MMC, sd heeft de eigenschap tot wel 4x zo snel te zijn. mmc kan ongeveer 2.5MB/s en sb wel 10MB. Maar jou telefoon zal waarschijnlijk niet zon snelle lezer hebbe dus boeit al niet zo

dan 2
sd heeft zon write-protection, niet dat ik het ooit gebruikt, maar dat heeft de mmc niet. :o

[ Voor 0% gewijzigd door semicon op 12-05-2005 16:38 . Reden: ik zie dat mensen mij voor waren! :D ]

Verwijderd

Topicstarter
daar maak ik dus op uit dat SD en MMC alleen kwa uiterlijk verschillen en dus kwa lees-schrijfsnelheid gewoon hetzelfde zijn ?

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

MMC kaarten zijn iets langzamer dan SD kaarten.
Misschien dat je mobieltje geen gebruik zal maken van de extra snelheid van een SD kaart maar als je data op je PC wil zetten kan het wel helpen.

[ Voor 61% gewijzigd door fsfikke op 12-05-2005 16:39 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 20:48
Nee je leest dan niet goed

SD = nieuwer, sneller, duurder en kan op slot

[ Voor 51% gewijzigd door Omebas op 12-05-2005 16:39 ]

• semicon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20-08-2025
nope, SD is sneller, maar (meestal IETSJE duurder, al is da tegenwoordig weer minder)

waarschijnlijk is jou telefoon alleen zo dat het niet uitmaakt welke je koopt

Verwijderd

Topicstarter
Jah.. ok.. ik lees niet goed... maar ik poste net na dat eigenlijk dat oordeel al werd gezegt..

Maar als de winkel dus toch gewoon 24,- euro vraagt voor bijde dan kank beter een SD kaart doen.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:42:
Jah.. ok.. ik lees niet goed... maar ik poste net na dat eigenlijk dat oordeel al werd gezegt..

Maar als de winkel dus toch gewoon 24,- euro vraagt voor bijde dan kank beter een SD kaart doen.
Inderdaad :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
ok.. op naar de winkel dus ! ...

discussie gesloten.
Pagina: 1