Toon posts:

[ALG] Tagging, hoe werkt 't?

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe ze bij Technorati en Delicious het taggen geimplementeerd hebben?

Je maakt een user aan, zoals ik: Gijsj en ik heb een tag: weblog, dan kan ik met:
http://del.icio.us/Gijsj/weblog
bij alles waar ik het label weblog aan heb gehangen. Hoe doen ze dat? Maken ze op de server een folder aan met "weblog", dat kan ik me niet voorstellen.

• Michali
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-03 18:12
Ze maken gebruik van url rewriting. Ze hebben vast een relatie tabel in de database waar alle tag koppelingen in staan. Zo kan dus snel opgehaalt worden welke items de betreffende tag hebben voor een bepaalde user.

Noushka's Magnificent Dream | Unity

• Soultaker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 01:32
Gewoon een database van rijen (username,tag,url), lijkt me? Of begrijp ik het niet?

edit:
Wat Michali dus zegt. ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Soultaker op 12-05-2005 16:30 ]

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

mod_rewrite, en rewriten naar een url die wel bestaat met de 'directory' als argument. Overigens zijn de usernames volgens mij anders geimplementeerd, daarmee krijg je een 404 namelijk als 'ie niet bestaat.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Verwijderd

Topicstarter
Ah ok, nou wordt 't een stuk duidelijker. Hebben website als Technorati en Delicious dit zelf geschreven of is 'r een API voor tagging. Ik kon 't in ieder geval nergens vinden.

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:35:
Ah ok, nou wordt 't een stuk duidelijker. Hebben website als Technorati en Delicious dit zelf geschreven of is 'r een API voor tagging. Ik kon 't in ieder geval nergens vinden.
Doe nog een poging.

Zoiets is vrij simpel te schrijven gelukkig :)

Verwijderd

Topicstarter
GX schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:42:
[...]

Doe nog een poging.

Zoiets is vrij simpel te schrijven gelukkig :)
Ow sorry, dat bedoelde ik niet. De mod_rewrite had ik inderdaad gevonden, maar dat zijn zorgen voor later. :)

Ik vraag me nu meer af hoe ze die tags organiseren.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:47:
[...]

Ow sorry, dat bedoelde ik niet. De mod_rewrite had ik inderdaad gevonden, maar dat zijn zorgen voor later. :)

Ik vraag me nu meer af hoe ze die tags organiseren.
Dat "weblog" is intern gewoon een GET-variabele, waar je via de querystring ($_GET in PHP) aan kan. In de database zal dan een veldje "tag" staan, en daar wordt dan gewoon simpelweg op gezocht: WHERE `tag` = $_GET['tag']

Anyway, als je mod_rewrite snapt, en de link legt met de querystring, dan stelt dit niet veel voor, het is gewoon manualwerk. Zie ook onze FAQ trouwens, daar staat een stukje in over mod_rewrite. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.