[ACCESS] Optellen Binnen een rapport

Pagina: 1
Acties:

• viper3007
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-11-2025
Hoi,

ik zit met het volgende probleem, namelijk alsvolgt:

Ik heb een rapport gemaatk waar je kan zien hoeveel uur elke medewerker aan een project hebt gewerkt. En daarbuiten kan je ook nog zien hoeveel uur er voor een x periode er totaal aan gewerkt is. Maar het voglende heb ik nu:

er staan een aantal uren in van 19,43,2,4,5,6,7,en 3,5 maar zodraik dit optel dan ziet hij niet die 3,5 uur.

Ik zou daarom ten eerste willen weten waarom hij niet die 3,5 erbij optelt en ten tweede hoe ik dit oplost.

Software: windows xp met office 2000 NL versie.

workstation server laptop

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat is je definitie van die cel dan; en valt die 3,5 er wel binnen?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• viper3007
Spider.007 schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:21:
Wat is je definitie van die cel dan; en valt die 3,5 er wel binnen?
Ik hoop dat je het begrijpt dat het om access gaat en niet op excel!
EN het is een formule die naar een aantal velden verwijst.

Verwijderd

eddysmits schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:51:
[...]

Ik hoop dat je het begrijpt dat het om access gaat en niet op excel!
EN het is een formule die naar een aantal velden verwijst.
Ook Access kent definities van cellen. Standaard is dat LongInt en jouw 3,5 is geen int. Dat zou een reden kunnen zijn dat hij die niet optelt (of als text herkent). Daarnaast is je locale setting misschien van invloed. Dat bepaalt namelijk de betekenis van komma's en punten (decimaal scheiding ipv duizendtal scheiding).

• viper3007
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 17:00:
[...]

Ook Access kent definities van cellen. Standaard is dat LongInt en jouw 3,5 is geen int. Dat zou een reden kunnen zijn dat hij die niet optelt (of als text herkent). Daarnaast is je locale setting misschien van invloed. Dat bepaalt namelijk de betekenis van komma's en punten (decimaal scheiding ipv duizendtal scheiding).
Maar ik zou graag wel willen weten hoe ik dit eventueel kan aanpassen. En daarbuiten zou graag willen weten hoe dat zou kunnen dat de eventueel locale settings dit van invloed kan zijn.

• viper3007
Ik heb het gevonden het was een instelling bij de eigenschappen van de formule.(Notatie)

p.s. dit topic kan dus gesloten worden

Pagina: 1