Toon posts:

budget laptop, goede prestaties, niet te duur

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste,

Binnenkort ga ik op stage met de marine naar het buitenland. Ik zou dan dus in het bezit moeten zijn van een laptop om te kunnen emailen/verslagen maken/spelletjes te doen. Ik heb me al aardig georienteerd op de markt en zie vele laptops. Mijn doel is om onder de 1000 euro uit te komen. Als ik eenmaal voor 4 maanden weg ben komt er vast wel een tijd dat ik even tijd voor mijzelf heb. Ik mag graag ter ontspanning een spel spelen, zoals Medal of Honor Pacific Assault. Ook moet de laptop niet te zwaar worden zodat ik mij er een kromme rug aan til als ik hem na mijn stage naar school meeneem. Tijdens zoeken kwam ik onderstaande laptops tegen:

een nieuwe:
http://www.4launch.nl/4la....php&center=shop/home.php

De link hierboven zie je de Asus A4712D-UH, iets wat mij op zich wel een goed systeem lijkt.

een 2e hands:
Ik heb ook nog een aanbieding voor 650 euro een Asus L3400TP, met de volgende specs:
  • Intel Pentium 4 2,0GHz processor 256MB DDR SDRAM 40GB SMART ATA stille harddisk 32MB shared SIS 650 videokaart 1x 3,5" floppydrive Stereo speakersysteem, SB compatible soundcard CD-RW / DVD-ROM drive (CD brander, DVD player) 14,1" active matrix TFT scherm Infrarood IrDA poort, handige bediening CD voorzijde 1x IEEE1394 firewire poort (digitale camera!) 10/100Mbps Fast Ethernet RJ-45 (voor netwerk, ADSL of kabel) 56K ITU V.92 high-speed data/fax modem
I/O Poorten
1 x parallel
3 x high-speed USB
1 x VGA for externe monitor
1 x 32bit type II PCMIA sleuf
1x S-video out (NTSC/PAL)
1x speaker/headphone, line-out jack
1x microphone/line-in jack
1x DC-in jack for AC adapter
Touchpad pointing system

Alleen nu twijfel ik want ik hoor vaak negatieve verhalen over 2e hands laptops. Kan iemand mij hiermee helpen? Of heeft iemand een betere tip voor mij? Ik heb al de Best Buy Guide doorgelezen over budget laptops, maar deze nam niet al mijn vragen weg. vandaar deze post.

Alvast bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:47
probleem met 2e hands laptop's is meestal de accu. die zijn vaak al versleten. Maar een 2e hands voor 600 euri is best netjes en kun je makkelijk nog een nieuwe accu bij kopen.

En je weet nooit wat er precies mee gebeurt is, je zal dus langs moeten gaan bij de verkoper en kijken of er krassen of iets dergelijks op zitten. en probeer een beetje te zien of de mensen eerlijk zijn, hebben ze der mee gegooit en zo. mag je meschien terug komen als er iets mee mis is. zitten er nog bonnen bij.

Je kan best iets 2e hands kopen maar je zal alles zelf in de gaten moeten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:29
Ik zou gaan voor goedkope nieuwe ivm garantie en batterij

offtopic:
bij de marine en geen zware laptop ivm rug lol :D

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10 13:29

MrDry

Desperados!

Bijna dezelfde vraag in anders topic: Studentenlaptop gezocht (goedkoop, met goede specs)

Kijk hier maar eens

Quod licet lovi, non licet bovi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier had ik al gekeken voordat ik zelf poste, maar aangezien het advies wat daar uitgebracht word boven de 1000 euro uitkomt is dat niet wat ik zoek.

Ook vraag ik mij af of de config van de 2e hands laptop wie ik voorstel een goede config is waarmee ik een tijdje vooruit kan. Dat vind ik persoonlijk ook belangrijk bij zo'n dure aanschaf.

offtopic:
die rug moet ik wel zo lang mogelijk ontzien, anders is ie al kapot voordat ik bij de marine kom. :+

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 14:13
Ik mag graag ter ontspanning een spel spelen, zoals Medal of Honor Pacific Assault
Dat gaat met die 2de hands niet lukken vrees ik, 256MB geheugen is te weinig, en die shared videokaart hoeft het niet eens te proberen...

Kijk naar een laptop met een mobility radeon 9600 of beter, en 512MB DDR. Dat moet voor 1000 euro wel lukken denk ik. Tevens heb je dan een goede accu er in.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik een nadeel vind van dat 2de hands laptoppie..is het 32Mb shared SIS650 video wat er in zit. Dit gaat dus mooi van je (al niet zo gek veel) 256MB geheugen af.. en als je een beetje leuk wil gamen, (en dan neem ik aan dat je XP er op hebt staan), dan is dat toch wel erg weinig vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dus die 2e hands gaat het niet worden....

maar heb nog een aanbieding gevonden een Toshiba Satellite A60 pro.
specs:
Pentium 4 3GHZ processor.
512mb,40gb hd,15"tft,dvd/cdw combo,ethernet,firewire.
windows xp,enz.

zal dit dan een betere koop zijn voor hetzelfde bedrag? Ik vind hem alleen zo lomp eruit zien.

stel nu dat ik een 2e hands zal gaan kopen, welke aspecten (naast de accu) zijn er allemaal nog meer van belang waar ik goed op moet letten?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:34
NoepZor schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:33:
[...]

Dat gaat met die 2de hands niet lukken vrees ik, 256MB geheugen is te weinig, en die shared videokaart hoeft het niet eens te proberen...

Kijk naar een laptop met een mobility radeon 9600 of beter, en 512MB DDR. Dat moet voor 1000 euro wel lukken denk ik. Tevens heb je dan een goede accu er in.
Centrino,512 Mb, 60 Gb,DVD-RW dual, ATi 9700 € 935,93 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:29
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:40:
dus die 2e hands gaat het niet worden....

maar heb nog een aanbieding gevonden een Toshiba Satellite A60 pro.
specs:
Pentium 4 3GHZ processor.
512mb,40gb hd,15"tft,dvd/cdw combo,ethernet,firewire.
windows xp,enz.

zal dit dan een betere koop zijn voor hetzelfde bedrag?

stel nu dat ik een 2e hands zal gaan kopen, welke aspecten (naast de accu) zijn er allemaal nog meer van belang waar ik goed op moet letten?
Goede aanbieding ben alleen bang voor korte batterij duur, kijk liever uit naar echte mobile processor als je die nodig hebt. zoiets als willow_tien aangaf

[ Voor 3% gewijzigd door asfaloth_arwen op 12-05-2005 16:44 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-10 08:00

mace

Sapere Aude

Hier sluit ik mij bij aan, goede zuinige processor, 512 mb ram, radeon mobile 9700, 60 gb HD, er staat alleen niet bij hoeveel rpm de schijf draait, 5400 lijkt me toch het minimum om te gamen, 7200rpm is beter (maar vreet meer en is luider) en 4200rpm is a no-go

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is de processorsnelheid van een laptop vergelijkbaar met die van een gewone pc? thuis draai ik met 3.2Ghz. Omdat die pc van WiLLoW_TieN, 1.4 Ghz is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:58

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:48:
is de processorsnelheid van een laptop vergelijkbaar met die van een gewone pc? thuis draai ik met 3.2Ghz. Omdat die pc van WiLLoW_TieN, 1.4 Ghz is.
Een Pentium M 1,4GHz mag je ongeveer vergelijken met een Pentium 4 2,6 ~ 2,8 GHz.

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik vind die van willow_tien toch nog eniszins prijzig... ik ben tenslotte maar een student...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 17:06:
ik vind die van willow_tien toch nog eniszins prijzig... ik ben tenslotte maar een student...
Hij is wel onder jou € 1000,00 grens en met die specs. denk ik een goede verstandige koop.

edit:
ik zit bij de K.M trouwens...

[ Voor 7% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 12-05-2005 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 17:06:
Dan had je een lager budget moeten opgeven. Wij zijn tweakers en willen altijd het beste voor wat we betalen of kunnen uitgeven. :P
Maar dat is zeker een goede laptop, die een tijd meekan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik zal even kijken of ik wat bij mijn ouders weg kan halen...... vind het zelf ook een zeer leuk laptoppie

bedankt in ieder geval iedereen voor de adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-10 08:00

mace

Sapere Aude

veel plezier met je toekomstige laptop :)

en een tip: als je geen 1000 euro wilt uitgeven, moet je geen 1000 euro opgeven als budget ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om de zaken niet teveel door elkaar te laten lopen kan ik hier het beste ook mijn bericht posten denk ik. Ik ben student op de NHTV en in het begin van het jaar werden hier met korting paradigit notebooks aangeboden. Deze waren opmerkelijk prijzig (1000 euro en 1400 euro) voor wat je erin kreeg. Momenteel heb ik een budget van 1000 euro en daarmee wil ik graag een 'gewone' notebook.

De eisen:
- Wifi kaart
- Mobile processor (lang werken zonder snoer)
- 512 MB intern!

Ik wil deze gebruiken voor:
- Office werk
- Internetten
- Fotoshoppen

U ziet, hele lage eisen. Aan gaming doe ik eenvoudigweg niet op een school laptop. Zelf verwacht ik dat ik rond de 600/700 euro kwijt zal zijn, maar inmiddels zijn er zoveel verschillende types en merken en zie ik door de bomen het bos niet meer. Eén optie sluit ik graag uit: De iBook. Deze ziet er leuk uit, maar het 12 inch scherm is mij te klein.

Ik hoop dat jullie wat opties voor mij aan kunnen dragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij dell kan je nu een laptop samenstellen met gratis dubbel geheugen de Inspiron 2200
Inspiron 2200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mdev
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-10 20:11
Vorig weekend heb ik een laptop gekocht bij de MyCom voor 999 euro.

Een Centrino (Pentium M 715) met 512 mb geheugen, Ati Radeon 9700 mobile GPU, 15,4 inch widescreen. Jammergenoeg maar een 40 gig hardeschijf.

Goed, oordeel zelf maar :D http://silverapp1.mycom.n...uctID=87839&productType=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
mdev schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 09:44:
Vorig weekend heb ik een laptop gekocht bij de MyCom voor 999 euro.

Een Centrino (Pentium M 715) met 512 mb geheugen, Ati Radeon 9700 mobile GPU, 15,4 inch widescreen. Jammergenoeg maar een 40 gig hardeschijf.

Goed, oordeel zelf maar :D http://silverapp1.mycom.n...uctID=87839&productType=1
Jou machine heeft volgens mij een ATi Radeon 9600 dus als je alleen naar de specs. kijkt is de Acer een betere deal ( vind ik ) met een 9700 en een HD die 20 Gb groter is en € 65,00 goedkoper.

[ Voor 4% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 13-05-2005 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:46
in het blaadje van mycom staat ook 9700, misschien dat mdev ons definitief kan vertellen welke kaart erin zit?
Overigens is het nog maar de vraag of die acer 4000WLMI nog te krijgen is...bij verschillende winkels is hij uit het assortiment namelijk. Ook bij bestelacer staat dat er geen op voorraad is. De 4002wlmi is de opvolger, maar ook een stuk duurder.

[ Voor 32% gewijzigd door marteltor op 13-05-2005 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zijn er nog meer tips naast de acer? want ik heb zo'n bruin vermoeden dat deze dus niet meer leverbaar is.... ;(

ikzelf ben deze 2 tegen gekomen
http://www.besteprijzen.n...-wxph-centri-p-54601.html

http://www.besteprijzen.n...n-40gb-512mb-p-54603.html

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2005 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Laatst online: 10-10 16:15

Pater

Terry Tate

Grappig, ik had laatst een vriend van mij geholpen aan een laptop zoals jij die beschrijft.

Ik kwam op de HP nx9030 uit. Die heeft een Centrino1.6GHz, 512Mb, 40Gb en een 15" scherm. Goed, hij had wel shared memory, maar die gast boeide spellen niet zo.

De site waar hij hem gekocht heeft, heeft hem niet meer, maar hij was toen 830 euro.

Even in de Pricewatch kijken: http://www.sallandautomat...efault.php?pid=8479&ref=2

Voor 850 euro daar.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:23
Uh sorry hoor, nofi maar je gaat bij de marine en je zit je druk te maken dat als je naar school gaat je laptop wel licht genoeg is om geen pijn aan je rug te krijgen? :|

maar goed, ik denk als je aan die Acer kunt komen dat je dat zeker moet doen, is een snelle laptop voor een aantrekkelijke prijs. Ow en als je inderdaad geen 1000 euro wilt uitgeven zoals je hierboven aangeeft moet je dat niet in je TS aangeven, dan maak je het wat makkelijker voor ons :)

Nogmaals, nofi ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
het is nofi.. niet nofl ;)

[ Voor 4% gewijzigd door KhaZ op 13-05-2005 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Pater

is deze bedoeld voor jbroeders of voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pater
  • Laatst online: 10-10 16:15

Pater

Terry Tate

Beide.

Nou weet ik niet hoe hij een spel als Medal of Honor zal draaien, maar ik weet dat mijn slettopje met een 32MB Radeon 7000 makkelijk Wolfenstein: ET kon draaien.

En ik weet niet of die Radeon 7000 daar nou zoveel beter is dan die 64 MB shared memory.

If we are all God's children, what makes Jesus so special?

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet er nou echt elke keer als iemand een nieuwe laptop wil kopen een nieuwe topic gemaakt worden. Wordt er wel een beetje ziek van hoor :r .

Gebruik de search hier op got want er is zat te vinden over laptops en zoek op google naar reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NoepZor schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:33:
[...]
..., 256MB geheugen is te weinig, en die shared videokaart hoeft het niet eens te proberen...

Kijk naar een laptop met een mobility radeon 9600 of beter, en 512MB DDR.
zit net even nog eens goed de specs door te kijken, maar nu zit ik weer met het probleem van de videokaart, of zal dat wel meevallen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mishmash
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13-12-2023
Ik heb 3 weken geleden een Acer 3002 LMi gekocht voor 676 euro bij www.central-point.nl

1600Mhz Athlon processor
256MB DDR 333
40GB HDD 5400RPM
15" XGA TFT
DVD +/- rewriter!!!
54mbit wireless
Bluetooth
lan onboard
56k onboard
3x usb 2.0

Dingetje werkt perfect :) ik vind alleen dat de accu snel op is (na een uurtje programmeren is de accu nog 30%)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:46
dat komt door die athlon processor, als je lange accu tijd wilt kun je beter een centrino kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mijn keuze is gevallen op de Travelmate 4502LMi, het lijkt mij een zeer degelijke en goede laptop, na alle aanwijzingen wie ik heb mogen ontvangen.

specs:
ACER TM 4502LMI

Intel Pentium Mobile 1600 Mhz
Processor Intel Mobile Pen
Harde schijf 40 GB
Harde schijf-interface ATA/100
Geheugen 512 MB
Beeldscherm l 15 "
Beeldscherm XGA TFT LCD
Resolutie 1024x768 pixels
Optische drive Dual DVD-RW
Intern modem 56K ITU V.92
Aansluitingen 3x USB 2.0
Modemsnelheid 56 Kbps
Luidsprekers 2 built-in
Gewicht 2910 g
Afmetingen B x D x H 364x279x33.9 mm
Batterij Levensduur 5 uur
Type geheugen DDR333
L2 cache 2 MB
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional SP2
Gebundelde software Norton AntiVirus™
Adobe Acrobat® Reader™
Cyberlink PowerDVD®
NTI® CD Maker™
Acer Launch Manager
Acer eManager
Acer System Recovery CD
Acer disc-to-disc recovery (This feature uses 2 GB of hard disc space)
Batterij, technologie Lithium-Ion
Grafische adapter ATI MOBILITY™ RADEON™ 9700
Geheugen video-adapter 64 MB

Iedereen bedankt!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
@ TS, mooie laptop duur ? @ RobinSas, dit is volgens mij niet helemaal de bedoeling op GoT :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18:17

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

@TS wat heb je er nou uiteindelijk voor betaald? Da's ook nog interessant..

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 00:02:
mijn keuze is gevallen op de Travelmate 4502LMi, het lijkt mij een zeer degelijke en goede laptop, na alle aanwijzingen wie ik heb mogen ontvangen.

specs:
ACER TM 4502LMI

Intel Pentium Mobile 1600 Mhz
Processor Intel Mobile Pen
Harde schijf 40 GB
Harde schijf-interface ATA/100
Geheugen 512 MB
Beeldscherm l 15 "
Beeldscherm XGA TFT LCD
Resolutie 1024x768 pixels
Optische drive Dual DVD-RW
Intern modem 56K ITU V.92
Aansluitingen 3x USB 2.0
Modemsnelheid 56 Kbps
Luidsprekers 2 built-in
Gewicht 2910 g
Afmetingen B x D x H 364x279x33.9 mm
Batterij Levensduur 5 uur
Type geheugen DDR333
L2 cache 2 MB
Besturingssysteem Microsoft Windows XP Professional SP2
Gebundelde software Norton AntiVirus™
Adobe Acrobat® Reader™
Cyberlink PowerDVD®
NTI® CD Maker™
Acer Launch Manager
Acer eManager
Acer System Recovery CD
Acer disc-to-disc recovery (This feature uses 2 GB of hard disc space)
Batterij, technologie Lithium-Ion
Grafische adapter ATI MOBILITY™ RADEON™ 9700
Geheugen video-adapter 64 MB

Iedereen bedankt!! _/-\o_
DE ATI RADEON 9700 kaart zit NIET in deze configuratie, staat wel overal zo op internet, maar is verkeerde informatie!!!!!
Pagina: 1