[PHP] Zoek dealer in de buurt op postcode.

Pagina: 1
Acties:
  • 74 views sinds 30-01-2008

• BoXie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-03-2023
Hallo,

Ik ben op zoek naar een oplossing voor een script waarbij bezoekers van een site via hun postcode kunnen zoeken naar een dealer in de buurt.

Ik heb aardig wat research gepleegd .. en het lijkt erop dat dit complexer is dan ik dacht. Met name als mensen op grensgebieden van 2 verschillende postcodes wonen. Wat raden jullie mij aan ? Ik heb een database met dealers (incl. postcode). en ik wil dus dat klanten dealers in hun regio kunnen vinden.

Is er iemand die dit wiel al heeft uitgevonden ? Postcode.nl alternatieven van $$$$ zijn geen optie.
Wie kan mij op weg helpen.

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:08

samo

yo/wassup

Je hebt dan een table nodig met postcodes en aangrenzende postcodes. Maar of die makkelijk te vinden is?

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Verwijderd

Je wilt dus voor een dubbeltje op de eerste rang zitten, daar komt het op neer.
Je zult het werk zelf moeten doen, of iemand betalen voor het werk dat hij al gedaan heeft.

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-01 14:41
Als je dit goed op wilt lossen zul je echt op de een of andere manier een postcode aan een coordinaat moeten plakken. Anders is het zo goed als onmogelijk om uit te zoeken of 1234AA dichter bij 1235ZZ ligt of dichter bij 1235AA.

Ik ben ook al een tijdje op zoek naar iets als dit dat niet veel kost maar kom telkens bij postcode.nl achtige diensten uit die meteen honderden of duizenden euros (per jaar) willen zien :\ Daar brengt mijn site _lang_ niet voldoende voor op.

• Meester_J
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 21:39
leuke uitdaginge he.....
een vriend van me is ook met zoiets bezig, die is het nu zelf maar gaan maken. postcodetabellen zijn idd beetje duur....

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zie Cheatah.. Je zult ergens een DB met postcode informatie vandaan zien te halen.. als je dat hebt lijkt het me geen probleem om je functionaliteit te programmeren. In deze vorm heeft het in elk geval weinig met programmeren te maken. Op het moment dat je de juiste data hebt en je hebt een concreet probleem kan je rustig een nieuw topic openen.

* Creepy aait -NMe- :P

[ Voor 23% gewijzigd door Creepy op 12-05-2005 16:12 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Je zal ofwel zelf een tabel moeten maken met daarin alle postcodes van Nederland en hun lengte- en breedtegraden (op basis waarvan je in een query de afstand zou moeten kunnen berekenen), ofwel je koopt er een. Echter, geen van beide oplossingen zijn echt een programmeerprobleem te noemen, en bovendien is dit al vaker voorbij gekomen, en daarom doe ik dit topic op slot. :)

* NMe aait voorkruiper Creepy. :P

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 12-05-2005 16:14 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.