Vpn Probleem Vigor 2900

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Madnessy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04 19:07
Oi,

Ik wil voor gebruik op school de vpn mogelijkheden van mijn vigor 2900 gebruiken (het is toch wel makkelijk als je wat kan surfen en in kan loggen zonder dat je hele school via wifi mee kan kijken). Alleen ik kan geen vpn verbinding opbouwen extern. Intern werkt het alleen via ipsec , en zodra ik via een extern adres de verbinding opwil bouwen wordt deze keihard geweigerd. Ik heb al wat uurtjes zitten proberen en lopen klooien maar niets werkt. Wie kan mij helpen ???

Specs netwerk :
Zyxel prestige 650-r dsl modem (standaard settings van demon)
Draytek Vigor 2900 firmware 2.5.5

Verwijderd

Niemand, want ondanks dat ik 4 2900s in beheer heb heb ik werkelijk geen flauw idee wat er nou niet werkt en wanneer niet.

Vigor VPN bedoel je VPN over WLAN? lan2lan VPN? remote user VPN?
Wanneer gata het hoe fout en wat zijn de foutmeldingen, wat zijn je instellingen in je vigor en wat is de andere peer in je vpn verbinding? ook een vigor2900? een firebox, laptop met windows (en welke ipsec client dan) of een linux laptop?

Enzovoorts?

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 17:29
Zou je kunnen proberen uit te leggen wat je nu precies doet ? Waar vandaan je waar naartoe een vpn probeert te bouwen ?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• Madnessy
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:35:
Niemand, want ondanks dat ik 4 2900s in beheer heb heb ik werkelijk geen flauw idee wat er nou niet werkt en wanneer niet.

Vigor VPN bedoel je VPN over WLAN? lan2lan VPN? remote user VPN?
Wanneer gata het hoe fout en wat zijn de foutmeldingen, wat zijn je instellingen in je vigor en wat is de andere peer in je vpn verbinding? ook een vigor2900? een firebox, laptop met windows (en welke ipsec client dan) of een linux laptop?

Enzovoorts?
remote user vpn over wan :)
Ik kan dus gewoon totaal geen verbinding opbouwen over wan . Met pptp en l2tp krijg ik no anwser foutmelding (terwijl alles ge-enabled staat en alleen volledige dos defense staat aan). De andere peer is een laptop die ik mee neem van huis naar school. En ik gebruik de draytek smart vpn client.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Denk dat die poort bij jou op school gewoon dicht zit.

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-05 10:31
Even snel wat giswerk van mij dan maar:
Zelf heb ik een 2200e en een werkende vpn (alleen geen broadcast signaal maar dat schijnt niet te kunnen), ik weet niet of de interface nog hetzelfde is maar ik heb gewoon via <VPN and Remote Access Setup>Remote Dial-In User Setup> een account toegevoegd.
Misschien is het ook iets met de ADSL modem die je gebruikt, ik ken hem niet maar het kan zijn dat er een NAT in zit (adsl modems hebben een ingebouwde router) waarop je de poorten moet forwarden.
KillerAce_NL schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:40:
Denk dat die poort bij jou op school gewoon dicht zit.
Dat is ook nog een goeie idd!

[ Voor 19% gewijzigd door ReallyStupidGuy op 12-05-2005 16:42 ]

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• Madnessy
ReallyStupidGuy schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:40:
Even snel wat giswerk van mij dan maar:
Zelf heb ik een 2200e en een werkende vpn (alleen geen broadcast signaal maar dat schijnt niet te kunnen), ik weet niet of de interface nog hetzelfde is maar ik heb gewoon via <VPN and Remote Access Setup>Remote Dial-In User Setup> een account toegevoegd.
Misschien is het ook iets met de ADSL modem die je gebruikt, ik ken hem niet maar het kan zijn dat er een NAT in zit (adsl modems hebben een ingebouwde router) waarop je de poorten moet forwarden.
Via de nat in het modem heb ik de poort (schijnt 500 te zijn) geforward. Maar het leuke is dat als ik vanuit mijn eigen netwerk via mijn wan ip een vpn verbinding op wil bouwen het niet werk. Maar via het interne ip wel

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Madnessy schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:43:
[...]

Via de nat in het modem heb ik de poort (schijnt 500 te zijn) geforward. Maar het leuke is dat als ik vanuit mijn eigen netwerk via mijn wan ip een vpn verbinding op wil bouwen het niet werk. Maar via het interne ip wel
Tuurlijk niet, dat kan ook helemaal niet.
Je moet helemaal niet met je modem klooien, die moet je lekker in bridged mode laten staan, anders heb je gewoon 2 routers achter elkaar en dan gaan er helemaal spannende dingen gebeuren.

• Madnessy
KillerAce_NL schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:46:
[...]

Tuurlijk niet, dat kan ook helemaal niet.
Je moet helemaal niet met je modem klooien, die moet je lekker in bridged mode laten staan, anders heb je gewoon 2 routers achter elkaar en dan gaan er helemaal spannende dingen gebeuren.
Die staat ook nog in bridged mode. Het was alleen om te proberen of het wat zou helpen :'(

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

W.b.t. testen, laat ff iemand anders een connectie met je maken via tijdelijk vpn accountje.
Als die wél inlogd weet je genoeg. Maar bij jou op school gaat nooit zomaar werken, je moet namelijk poort(protocol) 43 open hebben daar. Anders gaat de authenticatie niet goed.
Op de Draytek site vind je meer als genoeg info over VPN's met Draytek hardware.

[ Voor 5% gewijzigd door KillerAce_NL op 12-05-2005 16:52 ]

Verwijderd

KillerAce_NL schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:51:
Op de Draytek site vind je meer als genoeg info over VPN's met Draytek hardware.
Eh... nogal ruim begrip van "genoeg" die Draytek support.
Op de ENGELSE draytek site vind je WEL allerlij goeie support toics met voorbeelden en screenshots enzo.
Pagina: 1