Toon posts:

htaccess wilt maar niet werken...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb hier op mijn winxp een webservertje draaien (gebruik daarbij easyphp (apache, mysql en php)) maar wanneer ik een map wil beveiligen met htaccess dan doet hij het niet... iig ik krijg netjes een inlogscherm maar wanneer ik de gebruikersnaam + wachtwoord invoer gaat hij niet verder dus alsof ik verkeerde gegevens invoer (en dat is niet zo)

.htaccess ziet er zo uit;

AuthName "Test"
AuthType Basic
AuthUserFile ..\..\users\.htpasswd
Require valid-user

.htpasswd;

vrienden:1$a.aE8tF3.5g

het .htpasswd staat 2 mapjes boven de htaccess (en staat ook buiten de webserver ivm met veiligheid!)

ik heb ook geprobeerd met een fysiekpad (K:\users\ bla bla) maar dan werkte hij ook niet...

Zou het komen doordat het een winxp machine is?!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 22:08
.htaccess == apache == SA :)

/move

Motor (of auto) onderhoud bijhouden

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:38

Salandur

Software Engineer

hoe heb je het .htpasswd bestand gegenereerd? op een win machine moet je dit altijd apart van een linux/unix doos doen, want ze gebruiken ieder een ander mechanisme.

Je wachtwoord ziet er namelijk uit alsof het voor een linux/unix machine gegenereerd is en niet voor windows.

[ Voor 27% gewijzigd door Salandur op 12-05-2005 15:05 . Reden: ... ]

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Verwijderd

Mijn eerste gok: de AllowOverride directive voor de webroot directory staat nog op None in httpd.conf.

Verder moeten paden in httpd.conf en .htaccess bestanden altijd met een slash, en niet met een backslash. Het relatieve AuthUserFile pad moet relatief zijn aan de webroot, niet relatief aan de te beveiligen directory.

code:
1
2
3
<Directory "K:/webroot">
    AllowOverride All
</Directory>

code:
1
2
3
4