Studentenlaptop gezocht (goedkoop, met goede specs)

Pagina: 1
Acties:
  • 419 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 00:09

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Ik zal de topictitel even nader toelichten :).
Ik ga volgend jaar op kamers en dan heb ik geen zin in een groot bureau waar een PC op staat, liever gewoon een tafel waar ik op eet, huiswerk maak en dus de laptop op kan gebruiken. Nu is mijn probleem een beetje mn budget. Ik wil echt zo weinig mogelijk uitgeven, maar hij moet wel functioneel zijn. Dat wil zeggen, geen irritante vastlopers, traagheid etc. (dus minimaal 512 MB geheugen). Spelletjes hoeven er weer niet op te kunnen en ook een DVD brander is niet nodig, wel mooi meegenomen (CD brander is wel erg handig). En ook wireless lan is wel essentieel.

Hij moet dus een beetje functioneren als vervanger van de Desktop, ik hoef er niet mee in de trein te werken, maar met schoolprojecten e.d. zou het wel handig zijn als hij enigszins draagbaar is en ook in de weekenden af en toe naar mn ouders (3 uur treinen waarvan een paar keer overstappen) moet hij enigszins draagbaar zijn.

Ik ben al geruime tijd aan het zoeken en kom eigenlijk steeds uit bij de Acer Travelmate 4000 serie, het enige wat me een beetje tegen zit is de prijs.

Dan nog iets, ik heb hem pas in augustus nodig, is het handig om te wachten tot er aanbiedingen komen? Ik las ook weer ergens dat de nieuwe serie van Acer waarschijnlijk een stuk duurder zal worden.

Een andere mogelijkheid is om een 2e hands laptop te kopen, dit werd mij weer dringend afgeraden door iemand aangezien die relatief gezien erg duur zijn en een risico met garantie e.d.

Kan iemand mij adviseren?

[ Voor 8% gewijzigd door Sport_Life op 12-05-2005 14:39 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ooit gedacht aan een Apple?
Een iBook kost je zo'n 1300 euro
geen vastlopers, vrijetijdsgames (maar niet de laatste nieuwe), productief, stil, stijlvol, goeie batterij.

wat wil je nog meer!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je je budget misschien even specifiëren? Ik heb in september een toshiba gekocht om mee naar spanje te nemen (heb daar 5 maand gestudeerd) ben er zeer tevreden van, maar acer zijn ook wel leuke dingetjes. Maar zonder budget komen er een hoop laptops in aanmerking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Tja mijn budget. 1000 euro is echt het maximale, en zoals gezegd liever nog goedkoper (richting de 700).
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 14:41:
geen vastlopers, vrijetijdsgames (maar niet de laatste nieuwe), productief, stil, stijlvol, goeie batterij.

wat wil je nog meer!?
Betaalbaar ;)

[ Voor 62% gewijzigd door Sport_Life op 12-05-2005 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-10 16:14
laptop nu kopen? is denk ik sowieso wel interessant om te lezen.
Ik snap het probleem niet. Je hebt namelijk niet echt zware eisen. Vooral dat je geen snelle videokaart hoeft geeft je veel keuze.

Acer TravelMate 4501LCi (P-M 715; 512MB; 40GB; Combo; 15"TFT; WXP Pro) € 762
Acer Travelmate 4502LCI (P-M 1.6GHz; 512MB; 40GB; combo; 15" TFT; WXP Pro) € 895
Toshiba Satellite A50-110 (P-M 725; 512MB; 40GB; DVD+/-RW; 15" TFT; WXP Home) € 892

Je kan denk ik het beste een Centrino laptop kopen vanwege de lange tijd dat je kan werken op een accu.

[ Voor 13% gewijzigd door marteltor op 12-05-2005 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janklp
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 08:43

janklp

FortyTwo Capital

Aanbieding van je school wellicht tzt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
deze dan: HP Compaq NX9030 (P-M 725; 512MB; 40GB; Combo; 15"TFT, WXP Pro) € 830
Heb je nog goede kwaliteit ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:43
2ehands zou ik niet doen aangezien de accu van een 2ehands vaak slechter/slechter is en ik ze te duur vind als je ze vergelijkt met een nieuwe. # uur werken op ene 2ehands laptop redt je (bijna) nooit. Voor €600 heb je al een nieuwe, dus waarom €350-450 uitgeven voor een veel slechtere tweedehands? Natuurlijk zijn er ook mensen die hun 1 jaar oude laptop verkopen, maar de goedkopere aanschafprijs zou voor mij niet opwegen tegen de nadelen (met name de garantie).

Winkels die relatief goedkope laptops hebben: Dell, Computerland of de Mediamarkt en ook de laptopper.nl heeft goede aanbiedingen. Ik zou je wel aanraden geen celeron nemen, die zijn een stuk goedkoper, maar presteren veel en veel minder als een P4/ AMD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:24
LuukNouwen schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 14:50:
2ehands zou ik niet doen aangezien de accu van een 2ehands vaak slechter/slechter is en ik ze te duur vind als je ze vergelijkt met een nieuwe. # uur werken op ene 2ehands laptop redt je (bijna) nooit. Voor €600 heb je al een nieuwe, dus waarom €350-450 uitgeven voor een veel slechtere tweedehands? Natuurlijk zijn er ook mensen die hun 1 jaar oude laptop verkopen, maar de goedkopere aanschafprijs zou voor mij niet opwegen tegen de nadelen (met name de garantie).
[..]
Dit kan overigens ook juist een reden zijn om eens tweedehands te kijken. De startpost suggereert dat je nauwlijks unplugged wilt werken. Een tweedehands met halfgare accu is vaak veel goedkoper dan een tweedehands met een goede (of iig. zo aangeprezen |:( ) accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Natuurlijk kunnen we je adviseren; ga eens op onderzoek uit :) Er zijn genoeg pagina's te vinden voer dit soort zaken, er zis zelfs een stundenten-bbg uitgekomen een poosje terug. Die zou je hiervoor prima kunnen gebruiken. Post vervolgens even je bevindingen met deze gidsen. :)

[ Voor 23% gewijzigd door Laurent op 12-05-2005 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Aikeleer schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:35:
Natuurlijk kunnen we je adviseren; ga eens op onderzoek uit :) Er zijn genoeg pagina's te vinden voer dit soort zaken, er zis zelfs een stundenten-bbg uitgekomen een poosje terug. Die zou je hiervoor prima kunnen gebruiken. Post vervolgens even je bevindingen met deze gidsen. :)
Studenten BBG wat is dat?
/edit: Best buy guide dus ok.

En zoals gezegd ben ik al een tijdje op zoek en ik kom steeds weer uit bij de Acer serie, ik wil eigenlijk iets breder orrienteren en dacht dat dit wel een goede manier zou zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Sport_Life op 12-05-2005 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
als ik jou was zou ik voor die hp/compaq gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Talon
  • Laatst online: 17-07 11:05

Talon

Booooom !

Onderbouw het eens ??
Maar okay ...
Het merk is nog al persoonlijk omdat iedereen zijn eigen ervaringen ermee heeft.
Ik vind een Acer heel erg okay en ze bieden veel laptop voor weinig geld. Maar dat doet Medion ook.
Zelf heb ik heel lang naar de Jewel en naar de Alpha gekeken van Computerland. Ook erg leuk spul voor weinig geld en je kan er veel zelf aan configureren. Dus ook aan je budget aanpassen.
Bedenk ook goed wat je ermee wilt : 3D Gamen ? Toch je budget maar es opschroeven.
gewoon huis tuin en keuken type werk : laag budget moet lukken !
En als laatste : hou de kruidvat, trekpleister en Aldi krantjes in de gaten. Staan ook heel vaak leuke aanbiedingen in.
Hopla : onderbouwen doe je zo ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02-10 23:15
marteltor schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:57:
als ik jou was zou ik voor die hp/compaq gaan :)
En als ik jou was weer niet, dit zijn opmerkingen waar mensen niets aan hebben. Wat al gezecht is, ga zelf eens wat reviews lezen. Er is gezecht dat er genoeg laptops te koop zijn voor minder dan 1000 euri.

Ik zou zelf geen toshiba kopen, ker heel veel mensen die daar problemen mee gehad hebben. Zelf heb ik een DELL inspiron 6000, zeer robuust, snel, lange accu duur en redelijk betaalbaar. Maar ook asus is zeer goed en acer is ook zeker geen verkeerde aankoop. Zoals ik al zij moet je die beslissing toch echt zelf maken of nadere informatie geven waarover je tweifeld.

En om later een laptop te kopen... Ja er zullen altijd weer nieuwe dingen op de markt komen dus ze zullen in verhouding altijd geodkoper zijn (dat wil zeggen voor de zelfde prijs krijg je meer). Ik zou even wachten tot je ergens een mooie aanbieding ziet en dan kopen.

/edit
Je was me net voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Een Medion laptop lijkt mij persoonlijk niet echt geschikt eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marteltor
kippy schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:19:
[...]

En als ik jou was weer niet, dit zijn opmerkingen waar mensen niets aan hebben. Wat al gezecht is, ga zelf eens wat reviews lezen. Er is gezecht dat er genoeg laptops te koop zijn voor minder dan 1000 euri.

Ik zou zelf geen toshiba kopen, ker heel veel mensen die daar problemen mee gehad hebben. Zelf heb ik een DELL inspiron 6000, zeer robuust, snel, lange accu duur en redelijk betaalbaar. Maar ook asus is zeer goed en acer is ook zeker geen verkeerde aankoop. Zoals ik al zij moet je die beslissing toch echt zelf maken of nadere informatie geven waarover je tweifeld.

En om later een laptop te kopen... Ja er zullen altijd weer nieuwe dingen op de markt komen dus ze zullen in verhouding altijd geodkoper zijn (dat wil zeggen voor de zelfde prijs krijg je meer). Ik zou even wachten tot je ergens een mooie aanbieding ziet en dan kopen.

/edit
Je was me net voor
Je hebt helemaal gelijk dat bij de onderbouwing ontbreekt!
Overigens vind ik jouw onderbouwing waarom hij geen toshiba zou moeten kopen ook niet geldig ;)
Ik zal alsnog onderbouwen waarom ik denk dat je het beste de compaq/hp kan nemen. De prijs is vrij laag van dit model in verhouding met de acers. Daarbij is HP/Compaq zeker een A merk. Acer misschien ook wel, maar over de garantie toestanden bij Acer vond ik in de search niet echt veel positiefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:04

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 14:41:

wat wil je nog meer!?
:o

iBook kost maar 999 euro, met studentenkorting 900. Overigens ben ik zelf ook sinds kort overgestapt op een Apple laptop, en dat bevalt me prima. Dus op de foute prijs na is deze tip zo gek nog niet ;)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hertog schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 08:47:
[...]

:o

iBook kost maar 999 euro, met studentenkorting 900. Overigens ben ik zelf ook sinds kort overgestapt op een Apple laptop, en dat bevalt me prima. Dus op de foute prijs na is deze tip zo gek nog niet ;)
Als je een "deftige" iBook wil (lees: 14" en geen 12") betaal je zo'n 1300 euro... alles incl..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz99
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-12-2022
ga eens langs de dixons of vobis, laptops voor 700 euro zijn dan makkelkijk te vinden .

ik heb zelf een laptop gekocht bij de block. een packard bell voor 799 met dvd ram drive, dus voorzien van alles en flink uitbreidbaar, firewire, memorycard geheugen uitbreidbaar naar 1024???

loopt prima en is snel genoeg voor alles wat je wilt. mobile celeron 1,5 gigaherz. meer vragen stel ze :)

THUNDERDOME TILL WE DIE !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien is dit wat?

[rml][ Laptop] Fujitsu Siemens L7300[/rml]
Verwijderd schreef op vrijdag 27 mei 2005 @ 17:10:
[...]

Als je een "deftige" iBook wil (lees: 14" en geen 12") betaal je zo'n 1300 euro... alles incl..
Ik vind de 12"eigenlijk "deftiger"dan de 14" maargoed :P

[ Voor 26% gewijzigd door Erik1 op 28-05-2005 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:41
Het probleem van een Acer is dat ik je toch wel wil waarschuwen voor de slechte garantie afhandeling. Ik heb er zelf veel ervaring mee, en er zijn er meer op het forum die ook slechte ervaringen daarmee hebben.

Aan de andere kant krijg je bij Acer wel veel waar voor je geld en zolang ze het doen zijn het prima laptops.

Als je echt voor budget wilt gaan kun je ook kijken voor dell inspiron:
http://www1.euro.dell.com...d=inspn&l=nl&s=dhs&~ck=mn

De 2200 en 1200 zijn resp. 650 en 550 euro. Dan zit je zelfs nog onder je budget. Er zit wel een mobiele processor in, 5400 rpm schijf, DVD speler/ cd brander, 15 inch monitor. Zoals eerder gezegd kun je ook wel een HP notebookje vinden voor rond de 700 euro. Er is aanbod zat...
[...]

De 12" iBook is makkelijker mee te nemen, heeft een betere accuduur (zo'n 5 uur), en het scherm heeft dezelfde resolutie als de 14". Ik vind dat deftig genoeg :)
Alhoewel ik het helemaal met jullie eens ben. Geloof ik niet dat de TS op zoek is naar zo'n soort laptop. Al zou ik ook gaan voor een kleine en lichte laptop, gewoon omdat je hem steeds mobieler gaat gebruiken. Dan is dat toch wel heel fijn!

[ Voor 37% gewijzigd door Hoedje op 28-05-2005 10:48 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:04

Hertog

Aut bibat, aut abeat

[...]

De 12" iBook is makkelijker mee te nemen, heeft een betere accuduur (zo'n 5 uur), en het scherm heeft dezelfde resolutie als de 14". Ik vind dat deftig genoeg :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawuss
  • Laatst online: 24-09 09:35

dawuss

gadgeteer

Als ik jouw verhaal zo lees, moet je gewoon voor een budget laptop met desktopprocessor gaan. 90% van de tijd ben je er niet mobiel mee, dus dan is een magere batterijduur van 2 uur niet echt een issue lijkt me, en dan kun je beter kiezen voor goedkope ruwe power.
Met de specificaties die jij noemt moet je makkelijk voor 700 euro klaar kunnen zijn :)

micheljansen.org
Fulltime Verslaafde Commandline Fetisjist ©

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 29-09 08:16
dawuss schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 10:51:
Als ik jouw verhaal zo lees, moet je gewoon voor een budget laptop met desktopprocessor gaan. 90% van de tijd ben je er niet mobiel mee, dus dan is een magere batterijduur van 2 uur niet echt een issue lijkt me, en dan kun je beter kiezen voor goedkope ruwe power.
Met de specificaties die jij noemt moet je makkelijk voor 700 euro klaar kunnen zijn :)
Het nadeel van deze dingen is dat die dingen zo gruwelijk heet worden omdat het heel moeilijk is een dikke proc in een laptop te koelen.

Ik zou als ik TS was een gewoon budget model nemen van een betrouwbaar merk, want alle laptops die ze tegenwoordig verkopen voldoen aan de eisen die je steld.

En verder zou ik niet voor een te dikke proc gaan omdat die dinger niet te koelen zijn in een laptop.

Als ik een concrete tip zou moeten geven zou ik voor deze gaan :
http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=663844

Deze heeft een mobile proc, dus veel prestatie voor weinig stroom/warmte.
En heeft draadloos lan en een cd brander.

Opleiding Brandveiligheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Emielio schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 11:13:
[...]

Het nadeel van deze dingen is dat die dingen zo gruwelijk heet worden omdat het heel moeilijk is een dikke proc in een laptop te koelen.

Ik zou als ik TS was een gewoon budget model nemen van een betrouwbaar merk, want alle laptops die ze tegenwoordig verkopen voldoen aan de eisen die je steld.

En verder zou ik niet voor een te dikke proc gaan omdat die dinger niet te koelen zijn in een laptop.

Als ik een concrete tip zou moeten geven zou ik voor deze gaan :
http://shop.informatique....n/iqshop.xgi?M=I&A=663844

Deze heeft een mobile proc, dus veel prestatie voor weinig stroom/warmte.
En heeft draadloos lan en een cd brander.
Nadat ik mn vakantie betaald heb en nog een andere vakantie gereserveert heb ben ik zowat door mn geld heen en is een laptop bijzonder lastig nog te financieren helaas.. :'(. Ik zat ook naar die Acer te kijken.
Probeer nog wel mn ouders zover te krijgen om wat te sponsoren, maar ben bang dat dat niet zal lukken..

Zodra ik weer geld heb geef ik dit topic wel weer een rotschop ofzo :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 28-09 23:00

Khaine

Python liefhebber

Sport_Life schreef op zaterdag 28 mei 2005 @ 14:06:
[...]

Nadat ik mn vakantie betaald heb en nog een andere vakantie gereserveert heb ben ik zowat door mn geld heen en is een laptop bijzonder lastig nog te financieren helaas.. :'(. Ik zat ook naar die Acer te kijken.
Probeer nog wel mn ouders zover te krijgen om wat te sponsoren, maar ben bang dat dat niet zal lukken..

Zodra ik weer geld heb geef ik dit topic wel weer een rotschop ofzo :).
Je bent toch (aankomend ) student ? Is er via je school niet iets te regelen ofzo ?
Sommige HBO's / Uni's hebben speciaal daarom een plan opgezet, waarbij de mogelijkheid is om een laptop tegen gereduceerd tarief aan te schaffen, die je dan ook voor schooldoeleinden kan gebruiken. Meestal zijn dat wel iets meer budget-laptop's met 256 MB aan ram, maar je bent nietvoor niets tweaker he ! :D

Informeer eens :)

2e Hands zou ik sowieso niet aan beginnen ivm die rottige garantie's. En de prijzen die mensen voor 2e hands laptops soms nog vragen is ronduit belachelijk !

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Ik ga naar Hanze, Groningen en daar hebben ze inderdaad elk jaar weer laptops (via Norrod). K heb zelfs al geinformeerd maar ze wisten nog niet welke het zou worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 03-10 12:58

Hoogie2004

Whohooooo

Bij computerland verkopen ze alpha notebooks(jewel, maar dan onder andere naam), deze zijn qua prijs goed te betalen, en qua prestatie gewoon erg goed. der zitten er genoeg bij rond de 1000 euro en je kunt het ding ook nog aanpassen aan je eigen wensen

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Even een schopje, k vond een nieuw topic nog wat overdreven. Maar ik weet inmiddels welke laptops ik via de hogeschool aan kan schaffen, de prijzen zijn ongeveer hetzelfde als bij een van de goedkopere webwinkels:

1e: €699 via Hogeschool, €700 goedkoopste in de pricewatch
Acer Aspire 3002LMI (Sem. 2800+; 256MB; 40GB; combo; 15" TFT; WXP Home)

2e: €899 via Hogeschool, €862,29 goedkoopste in de pricewatch
Acer Aspire 3022WLMI (Sem 2800+; 512MB; 60GB; DVD+/-RW; 15.4" TFT; Ati X600 64MB; WXP Home)

3e: €799 Toshiba M40 Serie, onbekend in pricewatch
Celeron M 360, 256 MB, 15,4 inch scherm, 40GB 5200, DVD brander Double Layer, Win XP Home

4e: €1049 Toshiba M40 serie, onbekend in pricewatch
Pentium M 740, 512 MB intern, 15,4 scherm, 60GB 5200, Win XP Home

En als extra kun je er nog een laptop garantie/verzekering bij afsluiten (incl. laptoptas) voor €169 (3 jaar) of €199 (4 jaar). Dat leek mij wel verstandig aangezien er ook een diefstalverzekering bij zit.

Ik ga hem hoofdzakelijk gebruiken voor m'n studie, maar het zou wel leuk zijn als ik er zo af en toe ook een spelletje op kan spelen (Draait Fifa 2005 goed op de 2e laptop??). Verder moet hij WiFi hebben, en minstens 3 uur met een accu gaan, zodat ik in de trein nog wat kan pielen met dat ding. (reis elk weekend van Groningen naar Utrecht op en neer). Ik dacht zelf dat die 2e dus wel goed is, zijn jullie het daarmee eens of kan ik voor ongeveer hetzelfde budget (€899 + €199 = €1098) iets beters kopen via een webwinkel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasopurk
  • Laatst online: 30-09 09:09
Sport_Life schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 16:00:
Even een schopje, k vond een nieuw topic nog wat overdreven. Maar ik weet inmiddels welke laptops ik via de hogeschool aan kan schaffen, de prijzen zijn ongeveer hetzelfde als bij een van de goedkopere webwinkels:

Acer Aspire 3022WLMI (Sem 2800+; 512MB; 60GB; DVD+/-RW; 15.4" TFT; Ati X600 64MB; WXP Home)

Celeron M 360, 256 MB, 15,4 inch scherm, 40GB 5200, DVD brander Double Layer, Win XP Home

En als extra kun je er nog een laptop garantie/verzekering bij afsluiten (incl. laptoptas) voor €169 (3 jaar) of €199 (4 jaar). Dat leek mij wel verstandig aangezien er ook een diefstalverzekering bij zit.

Ik ga hem hoofdzakelijk gebruiken voor m'n studie, maar het zou wel leuk zijn als ik er zo af en toe ook een spelletje op kan spelen (Draait Fifa 2005 goed op de 2e laptop??). Verder moet hij WiFi hebben, en minstens 3 uur met een accu gaan, zodat ik in de trein nog wat kan pielen met dat ding. (reis elk weekend van Groningen naar Utrecht op en neer). Ik dacht zelf dat die 2e dus wel goed is, zijn jullie het daarmee eens of kan ik voor ongeveer hetzelfde budget (€899 + €199 = €1098) iets beters kopen via een webwinkel?
Ik d8 dat de 2e laptop shared memory heeft voor videokaart. Dus is niet echt geschikt voor spelletjes. Let wel op dat je widescreen hebt met die laptop. En geen centrino dus wiresless lan? weet niet of er dat in zit.

Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
klaasopurk schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 16:14:
[...]

Ik d8 dat de 2e laptop shared memory heeft voor videokaart. Dus is niet echt geschikt voor spelletjes. Let wel op dat je widescreen hebt met die laptop. En geen centrino dus wiresless lan? weet niet of er dat in zit.
Er staat "Ati X600 64MB PCI-Express" dat is zover ik weet een videokaart ;). Of zit dat ingebouwd ofzo? En ze hebben WiFi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:49

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Ten aanzien van de Toshiba's kan ik weinig zeggen, omdat je geen nadere info geeft.

Bij het vergelijken van de prijzen moet je wel bedenken dat je bij Norrod het gemak hebt dat je eenvoudig bij ze binnen loopt (er zit een winkel in het pand in Groningen), bij een webwinkel is het iets moeilijker.

De aspire 3020 heeft geen shared memory (als ik tenminste afga op de site van Acer) maar wel de betere grafische kaart vergeleken met de 3002. Op de 3020 zit WLan, de 3002 is het een optie. Bedenk dat je bij de 3002 nog een euro of 25 bij moet denken voor 256 MB extra (om op 512 te komen). Ook heeft de 3020 meer aansluitmogelijkheden tov van de 3002.
Bekijk het allemaal eens zelf op deze site.

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Meer info over de Toshiba's heb ik ook niet, wel staan er 2 andere M40's in de pricewatch: pricewatch: Toshiba Satellite M40-114 (P-M 730; 512MB; 40GB; DVD+/-RW; 15.4" TFT; WXP Home) & pricewatch: Toshiba Satellite M40-107 (P-M 750; 512MB; 80GB; DVD+/-RW; 15.4" TFT; WXP Home). Die van Norrod zit hier tussen in. Maar wat ik mij afvraag is of een AMD processor wel een verstandige keuze is in een laptop, ivm hitte enz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine

Nitroglycerine

Tsja, het wordt iets warmer dan een centrino, maar zoveel warmer dan een pentium mobile wordt ie ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18:41
De sempron op 1,6 ghz zal veel minder presteren dan een Pentium M op 1,6 ghz (aangezien die weer veel beter presteerd dan een Athlon 64). Daarnaast is de batterijtijd veel korter. Ik denk niet dat je de 3 uur haalt (wellicht als je alles uit/laag zet). Verder heb ik zo m'n twijfels over Acer, maar die zijn er op het forum ook over Toshiba dus... Als je echt alleen uit deze vier zou kunnen kiezen, dan zou ik gaan voor de 3022, maar als ik jou was zou ik kiezen voor een totaal ander laptop merk.

P.S. TS, waar komt het geld vandaan? Even hierboven staat nog dat 1000 euro eigenlijk al teveel is.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Geld komt bij me ouders vandaan :P (iig voor n groot deel) en 1000 euro is wel zo'n beetje het budget. Kan er 100 euro boven zitten, maar t moet niet te gek worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine

Nitroglycerine

Sport_Life schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 16:49:
Meer info over de Toshiba's heb ik ook niet, wel staan er 2 andere M40's in de pricewatch: pricewatch: Toshiba Satellite M40-114 (P-M 730; 512MB; 40GB; DVD+/-RW; 15.4" TFT; WXP Home) & pricewatch: Toshiba Satellite M40-107 (P-M 750; 512MB; 80GB; DVD+/-RW; 15.4" TFT; WXP Home). Die van Norrod zit hier tussen in. Maar wat ik mij afvraag is of een AMD processor wel een verstandige keuze is in een laptop, ivm hitte enz?
Iets meer op zoek gaan naar specificaties, en daarop een keuze baseren is iets dat je zelf zult moeten doen. Jij kan namelijk afwegen of iets een bepaalde investering kan verdedigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

Meestal zijn de hoge school aanbiedingen met 3 jaar garantie, terwijl je bij webshops de garantie nog moet bijkopen. Het belang van de laptop voor je studie is ook een belangrijke factor.
Verder heb ik zo m'n twijfels over Acer, maar die zijn er op het forum ook over Toshiba dus...
Als Toshiba-laptop-gebruiker kan ik ervan meespreken. [rml]rapture in "[ Ervaringen] Toshiba Satellite M30"[/rml] De Acer service is volgens studenten in Antwerpen (servicecenter in Schilde) goed.

[ Voor 17% gewijzigd door rapture op 02-07-2005 04:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldlokers
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 22:44

koop aub geen toshiba laptop :'(

wij hebben ook via school ism. norrod toshiba laptops gekocht, we zijn met ong. 20 man en er zijn nu al 8 laptops waarvan het moederbord vervangen is. En dat in 1 schooljaar tijd!!!

Mijn laptop gaat binnenkort ook naar de knoppen, ik krijg nu steeds roze strepen bij plaatjes (zal wel de videokaart zijn ofzo :X ). De laptops die wij hadden gekocht zijn A60's, dus misschien dat het in die serie zit ofzo?

o ja, mocht bij toshiba je laptop kapot gaan, reken dan maar op een maand geen laptop en na ontvangst van je gerepareerde laptop een lege hdd |:(

die lege hdd was niet in alle gevallen bij ons in de klas, waarom het bij de een wel is en bij de ander niet is, is mij een raadsel :O

offtopic:
let niet op mijn kromme zinsgebruik, het is nogal laat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topicstarter
Die €199 euro extra die is dus voor 4 jaar (diefstal)verzekering + garantie. Dat leek mij dus wel een verstandige koop, en als hij gerepareerd wordt, krijg ik een vervangend exemplaar mee.

Maar ik vind het jammer dat ze geen Centrino erbij hebben met een videokaart, X600 ofzo... Ik wil wel graag fifa 2005 spelen :P. En hij moet een beetje lang op de accu gaan :).

[ Voor 7% gewijzigd door Sport_Life op 02-07-2005 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste,

Ik was ook op zoek naar een desktop replacement met toch nog een deftige batterijduur voor minder dan 1000 euro. 'k Had eerst de Acer aspire 3503 op het oog maar die zou ik nu toch afraden (beeldkaart en chipset zijn nie super en de celeron 360 is volgens mij trager dan de sempron 2800+ bijvoorbeeld). Toen viel m'n oog ook op de Acer aspire 3022 wlmi. Ik heb iemand opgebeld die laptops van alle merken verkoopt en kon in mijn geval die laptop zeker aanraden. Goeie beeldkaart (ati radeon X600 met 64 Mb geheugen, niet shared), crystalbrite widescreen, zeer veel outputs, ...

Bij de AMD sempron 2800+ had ik ook m'n vragen maar de persoon waarmee ik telefoneerde vertelde dat heel z'n systeem draaide op AMD-processors en dat de sempron in mijn geval zeker aan te raden was. Ik wilde vroeger niks anders dan intel, maar ik ben er vanaf gestapt. Kiezen tussen intel celeron M of AMD sempron => neem de sempron ! (pentium-M is natuurlijk wel nog stukken beter maar de prijs gaat over mijn en jouw budget).

Ik heb de aspire 3022 wlmi aangeschaft en krijg die vrijdag binnen. Binnenkort kun je dus reactie verwachten ivm de laptop.

Nog een laatste tip: Koop nooit een Toshiba. Het zijn heel degelijke pc's en ze hebben alles wat je nodig hebt voor een goeie prijs, dat wel, maar ze moeten werken ! Service van Toshiba is echt niet goed en onderdelen zijn zeer moeilijk verkrijgbaar. Ik las ook een artikel over een hogeschool in Kortrijk die zware problemen kreeg met toshiba's. De helft van hun aangekochte pc's liet het afweten en konden niet vermaakt worden.
Over HP en Packard Bell heb ik ook m'n bedenkingen maar met acer zit je zeker goed!
In de duurdere prijsklasse zijn Asus, IBM en Benq ten zeerste aan te raden, maar onder de 1000 euro krijg je daat niet veel.

Greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is de Kruidvat laptop wat? Al is het een Toshiba... :? Ik heb er vanmiddag net een gekocht.. Volgens mij hebben verschillende merken op zijn tijd met een bepaalde serie gewoon veel gezeik... Ik hoop natuurlijk dat dit met de Toshiba M40X-286 niet het geval zal zijn...

http://www.internetvoorde...media_Notebook-13575.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:35:
Misschien is de Kruidvat laptop wat? Al is het een Toshiba... :? Ik heb er vanmiddag net een gekocht.. Volgens mij hebben verschillende merken op zijn tijd met een bepaalde serie gewoon veel gezeik... Ik hoop natuurlijk dat dit met de Toshiba M40X-286 niet het geval zal zijn...

Het probleem is bij toshiba niet de lijn, maar de garantie... Een laptop is nou eenmaal wat kwetsbaarder dan een desktop. En als je dan ook nog es cheapo behuizingen gaat gebruiken waardoor dat je nog sneller schade hebt...

En tja de support afdeling is WAARDELOOS.... Bel je zo'n 0900 nummer en wordt je doorverbonden met iemand ergens in zo'n callcenter in india die net 10 woorden nl spreekt en niet snapt wat je bedoelt als je je probleem uitlegt. Vervolgens maar een brief erbij gedaan vanwege de kwaliteit van die telefonist. Krijg je em later terug en hebben ze die brief gewoon weggeflikkerd oid en gewoon alleen gekeken naar het rapport van die telefonist die dus compleet verkeerde dingen opgeschreven had...

En zo ging dat niet 1 keer...

Voor mij echt NOOIT meer Toshiba.

Klasgenoten (ook Hanze in groningen) hebben Acer's en daar hoor ik eigenlijk nooit slechte dingen van. Gast gaat per ongeluk op scherm zitten, cluster dooie pixels en beschadigde housing: Gratis gefixed... Paar weken later toetsen die snel afsluiten, gratis nieuw toetsenbord. Gasten lopen nog net niet te gooien met die dingen en acer blijft maar repareren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapture
  • Nu online

rapture

Zelfs daar netwerken?

ikbensander schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:48:
Het probleem is bij toshiba niet de lijn, maar de garantie... Een laptop is nou eenmaal wat kwetsbaarder dan een desktop. En als je dan ook nog es cheapo behuizingen gaat gebruiken waardoor dat je nog sneller schade hebt...

En tja de support afdeling is WAARDELOOS.... Bel je zo'n 0900 nummer en wordt je doorverbonden met iemand ergens in zo'n callcenter in india die net 10 woorden nl spreekt en niet snapt wat je bedoelt als je je probleem uitlegt. Vervolgens maar een brief erbij gedaan vanwege de kwaliteit van die telefonist. Krijg je em later terug en hebben ze die brief gewoon weggeflikkerd oid en gewoon alleen gekeken naar het rapport van die telefonist die dus compleet verkeerde dingen opgeschreven had...

En zo ging dat niet 1 keer...

Voor mij echt NOOIT meer Toshiba.
Ik kan ervan meespreken, net de 8ste RMA gebeurd, ze hebben de kapotte harde schijf vervangen en vanaf de 1ste keer de juiste erin geschroefd B) . Met RMA 6 hadden ze de verkeerde ingestoken, dus RMA 7 nodig. Maar ze hebben ervoor gezorgd dat er geen geluid meer uit de speakers komen, alleen geluid in een koptelefoon, dus RMA 9 here i come en hierbij breek ik het "Benelux RMA record" :X ?

Meer Toshiba-leed:
[rml]rapture in "[ Ervaringen] Toshiba Satellite M30"[/rml]

[ Voor 6% gewijzigd door rapture op 26-08-2005 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik hoop werkelijk dat dergelijk leed me bespaard blijft... Oftewel hopen dat ie gewoon degelijk blijkt. :*)

PS. Dat record zal ik je niet afnemen, 3 x is voor mij scheepsrecht... Dan is een enkeltje naar het hoofdkantoor met het "Laptop door de ruit slinger" apparaat de enige optie...

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 22:35:

Ik lees over die kruidvat-toshiba dat ie 4x S-video out heeft... Waar is dat voor nodig? Toch niet om er 4 tv's op aan te sluiten?

Verder lijkt het me een degelijke pc, alleen... t Is een toshiba hé. Als je chance hebt dat er niks aan is heb je een goeie laptop, maar anders... het bekende verhaal.

Greets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:18

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

ik heb voor 869 bij de Mediamarkt een best goede laptop gekocht, die redelijk aan de eisen van de TS voldoet.

Intel Pentium M Centrino 1,5 ghz
512 mb ddr 333
40 gb 4200 rpm
64 mb shared graphics
DVD RW +- brander
cardreader
Intel wireless 54 mbit
3x usb
vga out
s video out
spdif
wired lan
56k modem

ongeveer 3,5 met wireless kaart aan. ik ben goed tevreden, misschien ook wat voor TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Mystikal_ schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 19:23:
ik heb voor 869 bij de Mediamarkt een best goede laptop gekocht, die redelijk aan de eisen van de TS voldoet.

512 mb ddr 333
40 gb 4200 rpm
64 mb shared graphics
DVD RW +- brander
cardreader
Intel wireless 54 mbit
3x usb
vga out
s video out
spdif
wired lan
56k modem

ongeveer 3,5 met wireless kaart aan. ik ben goed tevreden, misschien ook wat voor TS?
Welke laptop is dit dan juist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseT
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-07 08:03
_Mystikal_ schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 19:23:

512 mb ddr 333
40 gb 4200 rpm
64 mb shared graphics
DVD RW +- brander
cardreader
Intel wireless 54 mbit
3x usb
vga out
s video out
spdif
wired lan
56k modem

ALs je dit systeem vergelijkt met de specificaties van de Acer 3022 dan wint de Acer het toch ruim voor minder geld. Grotere hardeschijf, Dedicated videogeheugen.

Ik persoonlijk zou dus niet naar deze mediamarkt pc kijken.

Is er iets fout? "Ik heb het niet gedaan"

Pagina: 1